شناسهٔ خبر: 51049051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کارایی قرص مرک برای درمان کرونا از آنچه تصور می‌شد کمتر است

شرکت داروسازی مرک اعلام کرد که نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تاثیر داروی این شرکت برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» به شکل قابل توجهی از آنچه پیش از این تصور می‌شد کمتر است

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: شرکت داروسازی مرک اعلام کرد که نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تاثیر داروی این شرکت برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» به شکل قابل توجهی از آنچه پیش از این تصور می‌شد کمتر است.

بنا به اعلام شرکت داروسازی مرک داده‌های به دست آمده از ۱۴۳۳ بیمار نشان می‌دهد که قرص‌های تولید شده ۳۰ درصد احتمال بستری شدن مبتلایان به ویروس کرونا و خطر مرگ آنها را کاهش می‌دهد. این در حالی است که نتیجه بررسی‌های اولیه که در ماه اکتبر منتشر شده بود از کارایی ۵۰ درصدی داروی شرکت مرک حکایت داشت.

قرص شرکت مرک برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا مولنوپیراویر (Molnupiravir) نام دارد.

کارایی کمتر این دارو می‌تواند منجر به کاهش میزان سفارش آن از سوی کشورهای مختلف جهان شود. اداره دارو و غذای آمریکا نیز روز جمعه هشدار داد که زنان باردار نباید داروی مولنوپیراویر را مصرف کنند زیرا مضرات احتمالی از فواید آن برای این گروه از بیماران بیشتر ارزیابی شده است.

داده‌های اولیه از تاثیر داروی آزمایشی شرکت فایزر برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» پیش از این از کاهش ۸۹ درصدی میزان بستری شدن و مرگ بیماران حکایت داشت. نتیجه بررسی‌های اولیه داروی شرکت فایزر که پاکسلووید (Paxlovid) نام دارد براساس آزمایش آن بر روی ۱۲۰۰ بیمار به دست آمده بود.

اعلام نتیجه بررسی‌های جدید از میزان تاثیر قرص مرک باعث شد تا ارزش سهام این شرکت روز جمعه بیش از سه درصد سقوط کند. گروهی از کارشناسان مستقل در آمریکا قرار است روز سه‌شنبه نظر خود را درباره صدور مجوز برای استفاده از قرص‌های شرکت مرک برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» اعلام کنند.

اداره دارو و غذای آمریکا از این گروه از کارشناسان خواسته است تا فواید و مضرات صدور مجوز برای قرص شرکت مرک را بررسی کنند.

دانشمندان امیدوار هستند تا با عرضه قرص‌هایی مانند مولنوپیراویر و پاکسلووید بتوانند علاوه بر واکسیناسیون به ابزار کارآمد دیگری برای مقابله با همه‌گیری «کووید ۱۹» دست پیدا کنند. این داروها که در صورت تائید نهایی در مراحل اولیه ابتلا به ویروس کرونا برای بیماران تجویز خواهند شد به کاهش خطر مرگ و بستری شدن آنها در بیمارستان‌ها کمک خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما