شناسهٔ خبر: 51048294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر قزوین

مناطق بهار و امیدیه قزوین در معرض اتهام زمین خواری قرار دارند

قزوین-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: منطقه بهار در ایرانگاز و امیدیه در شهرک ناصر آباد از جمله مناطقی هستند که در معرض اتهام زمین خواری قرار دارند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فاطمه اشدری روز شنبه در جلسه بسیج رسانه بانوان با بیان اینکه منطقه بهار در ایرانگاز و منطقه امیدیه در شهرک ناصر آباد از جمله مناطقی است که نیاز به بازنگری در زیرساخت ها دارد؛ افزود: استحکام این مناطق یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری بوده، در این مناطق نیز به نوعی زمین خواری صورت گرفته است و در معرض این اتهام قرار دارند. 

وی ادامه داد: بر سکونت گاه های غیر رسمی شهر قزوین باید مدیریت قاطع و جدی اعمال شود، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد استان و نیروی انتظامی باید به جهت کاهش معضلات و بزه های اجتماعی این مناطق با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

این عضو شورا با اشاره به انجام ساخت و سازها پشت باغهای سنتی قزوین، بیان کرد: اگر جلوی اینگونه ساخت و ساز ها را نگیریم؛ قطعا با مشکلات بی شماری باید دست و پنجه نرم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، افزود: هروقت صحبت از شکوفایی جامعه می شود بسیج پای کار است و در خط مقدم جبهه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قدرت نمایی می کند.  

وی با بیان اینکه امروز شورا نیاز به همفکری های کارشناسان و نخبگان بسیجی دارد، افزود: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین، کارگروهی با عنوان قزوین +۲۰ مطرح شد که به واسطه این کارگروه، پروژه های بلندمدت و کوتاه مدتی مطالعه، نظریه پردازی و در نهایت اجرایی شد.

این عضو شواری شهر قزوین گفت: همچنین در دوره پنجم  شورای شهر نیز کارگروه شمس جهت هم افزایی نخبگان با مدیران شهری تشکیل شد که در امتداد کارگروه قزوین+۲۰ بود.

وی افزود: با رای اعضای شورای ششم، کارگروه جدیدی تحت عنوان مرکز پژوهش و تحقیق راه اندازی شده که هیات مدیره آن مشخص است و رییس شورای شهر قزوین در جلسات این کارگروه شرکت دارد.  

اشدری با بیان اینکه استفاده از تجربیات نخبگان شهری گامی مفید در راستای توسعه شهر به خصوص توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است، تصریح کرد: برخی نواحی منفصل شهری همچون ناصرآباد و مشعل‌دار سالها شرایط روستایی دارند و نمی‌شود یکباره امکانات شهری را برای آنها تاسیس کرد در حالی که از ساکنان این مناطق عوارض شهرداری و ساخت و ساز گرفته می‌شود.  

وی ادامه داد: در برخی موارد عوارض اخذ شده از شهرک های منفصل شهری در جای دیگر شهر هزینه می شود که این موضوع خارج از انصاف است در حالی که باید از سایر درآمدهای شهرداری برای توسعه این مناطق استفاده کنیم.  

این عضو شورا همچنین با اشاره به مشکلات زیرساختی این نواحی، بیان کرد: وزارت کشور هنوز تعریفی برای نواحی منفصل شهری و بافت جدید نداشته است و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.  

اشدری ادامه داد: اقبال شهروندان به خصوص شهروندان جنوب شهر و نواحی منفصل شهری نسبت به مسائل فرهنگی بیشتر از زیرساخت های عمرانی نظیر آسفالت کوچه ها و خیابان ها است بنابراین ساخت فرهنگسراها می تواند نقطه امیدی برای ترویج فرهنگ شهرنشینی در مناطقی چون شهرک های منفصل باشد چون وقتی منطقه ای جزو شهر شد باید فرهنگ شهروندی را یاد بگیرد.  

این بانوی عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه مساجد می‌توانند بهترین مرکز آموزش شهروندی باشند، تصریح کرد: در هر منطقه که فرهنگسرا ایجاد شد، اثرات مثبت آن خود را نشان داد به همین خاطر به شهردار قزوین پیشنهاد دادم تا ساخت فرهنگسرا را با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، ضمیمه مساجد کنند.  

وی ادامه داد: در دوره پنجم شورا، گروه شورایاری حذف شد که با بررسی های حاصله،  مشخص گردید که وزارت کشور پای جمع آوری شورایاریها بوده است از همین رو شورایاری ها با اسم جدید و تحت عنوان گروه های مشاوره شورا مجددا روی کار می آیند.  

اشدری افزود: شورایاری های بانوان و شورایاری رسانه از برنامه های شورای شهر قزوین است که می‌ تواند در راستای توسعه استان و رفع مشکلات شهری منشا اثر باشد.

وی همچنین تصریح کرد: تشکیل گروه شورایار رسانه، می تواند تاثیر به سزایی در پایان بخشیدن به برخی تخلفات شهرداری باشد به عنوان مثال در برخی موارد شاهد آگهی شدن پیمانکاری شهرداری در رسانه های خاصی هستیم که در نهایت با ۴۰ تیراژ به فروش می‌رسند.  

وی همچنین بیان کرد: جریان هفت سنگان موقعی درست می شود که روزنامه ای در جنوب کشور فراخوان آن را منتشر می کند و برای جلوگیری از چنین تخلفاتی گروه شورایاری رسانه می تواند نقش به سزایی در بهبود وضعیت مدیریت شهری داشته باشد.

اشدری همچنین به بازارچه هنر و تجربه که مختص بانوان قزوینی است، اشاره کرد و افزود: این بازارچه جمع نمی شود بلکه ساماندهی خواهد شد و باید تدابیری در خصوص پارکینگ، سیستم روشنایی معابر و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن سنجیده شود.  

وی همچنین اظهار داشت: در تلاش هستیم در تمامی پارک ها فضایی تحت عنوان بازارچه بانوان ایجاد شود تا بانوان توانمند استان بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند.  

اشدری با بیان اینکه با تصویب کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین مقرر شده بوستان های شهر قزوین با رویکرد مادر و خانواده طراحی شود،افزود: پارک بانوان جنوب شهر در کنار مصلی با عنوان پارک مادر و کودک پیش بینی شده و طراحی خاصی در آن  دیده شده است.

وی اظهار داشت: باید شهر قزوین را مناسب رشد کودکان کنیم و مدیریت شهری برای کودکان نیز برنامه داشته باشد.  

اشدری به ترویج فرهنگ ورزش برای بانوان قزوینی و اقدامات شهرداری در این خصوص اشاره کرد و گفت: فضاهای شهری آماده ترویج فرهنگ ورزش همگانی است و به دنبال آن هستیم که این ورزش را به خانه ها ببریم .

وی گفت:می خواهیم فضایی ایجاد کنیم و از متخصصان این حوزه دعوت به همکاری کنیم تا همچون نهضت سواد آموزی، نهضت ورزش و تربیت بدنی در شهر قزوین راه اندازی شود در همین راستا می توانیم از ۱۴ سوله ورزشی شهر قزوین و ظرفیت فرهنگسراها و مساجد استفاده کنیم.

نظر شما