شناسهٔ خبر: 51044399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به استاندار / مانع نفوذ اشخاص در انتصابات دانشگاه شوید

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در نامه‌ای به استاندار استان خواستار مانع نفوذ اشخاص، نهاد‌ها و مقامات مسئول در امورات و انتصابات دانشگاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در نامه‌ای به استاندار استان بعنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه خواستار مانع نفوذ اشخاص، نهاد‌ها و مقامات مسئول و غیر مسئول، در امورات و انتصابات دانشگاه شد.

جناب آقای عابدین خرم


استاندار محترم استان آذربایجان شرقی


سلام علیکم


باصلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و آرزوی سلامتی؛ احتراما با عنایت به اهمیت نظام تعلیم و تربیت و جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان در این عرصه و ضرورت توجه به آن از سوی عالی‌ترین مقام استانی، وظیفه خود دانستیم نکاتی پیراموان این موضوع به استحضار حضرتعالی برسانیم:


۱-طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخه ۰۶/۱۰/۱۳۹۰ در خصوص اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه به صورت هیئت امنایی اداره و وابسته به وزارت آموزش و پرورش است. طبق ماده ۷ این اساسنامه؛ رئیس جمهور به عنوان رئیس هیئت امنا و در سطح استان‌ها نماینده تام الاختیار ایشان یعنی استاندار عهده دار این مسئولیت می‌باشد.


۲-باتوجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات مقام معظم رهبری بر جایگاه ویژه این دانشگاه، حفظ این جایگاه از سوی استاندار حائز اهمیت بوده و جلوگیری از نگاه‌های رقابتی از سوی برخی دانشگاه‌ها که فقط بدنبال منافع خود هستند و از نظام تعلیم و تربیت فقط هزینه کردش را می‌دانند، پیشرفت و توسعه این دانشگاه را به همراه خواهد داشت.


۱-دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی حاکمیتی و ماموریت گراست و عنصر حیاتی جامعه یعنی معلم را پرورش میدهد از این رو از استاندار محترم انتظار میرود نهادها، ادارات و موسسات را طبق منویات رهبری در جهت رفع کمبود‌های فضای کالبدی دانشگاه بسیج کرده؛ از ساختمان‌ها و فضا‌های سایر نهاد‌ها و دانشگاه‌ها که بلااستفاده می‌باشد با عنایت به اختیارات و از طریق مجاری قانونی در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.


۲-متاسفانه نظام تعلیم و تربیت آلوده به بازی‌های سیاسی بوده و دانشگاه فرهنگیان نیز از این آسیب در امان نمانده است. از جنابعالی بعنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه انتظار می‌رود مانع از نفوذ منابع فشار و لابیگری از سوی اشخاص، نهاد‌ها و مقامات مسئول و غیر مسئول، در امورات و انتصابات دانشگاه شده و در جایگزینی نظام شایسته سالاری بجای پدرخواندگی در این دانشگاه اهتمام ورزید.


۳-حساسیت و توجه به امورات درون سازمانی و برون سازمانی -از ستاد تا صف- با رعایت اصل عدم مداخله و حفظ استقلال دانشگاه و انتقال مشکلات ساختاری و اقلیمی دانشگاه به رئیس جمهور یکی دیگر از انتظاراتی است که از استاندار داریم؛ چنانچه در ۸ سال گذشته نسبت به این دانشگاه چه در کشور و چه در استان بی توجهی صورت گرفته و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص مورد غفلت قرار گرفته است؛ لذا انتظار ما از دولت انقلابی، تغییر نگاه و فراهم نمودن بستر تحولات مثبت مطابق اوامر، ولی امر می‌باشد.

مواردی فوق که به اختصار از نظر جنابعالی گذشت تنها بخشی از موارد کلیدی است که مستلزم توجهات حضرتعالی به دانشگاه فرهنگیان استان می‌باشد؛ در همین راستا دانشجومعلمان دغدغه‌مند استان خواستار تشکیل جلسه با جنابعالی در جایگاه رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان برای توضیح بیشتر مسائل و ارائه پیشنهادات به منظور برون رفت از وضعیت موجود و اعتلای دانشگاه هستیم.

بی تردید توجهات جناب استاندار به بسیجیان همیشه مایه افتخار قشر انقلابی جامعه بوده و به معنای واقعی کلمه جوانگرایی و جهادی بودن را که دو خواسته مهم رهبری است ترسیم می‌کند.


ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حل مسائل استان شهید پرور و ولایت مدار را مسئلت می‌نماییم.

نظر شما