شناسهٔ خبر: 51042213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه فارسان؛

جنگ نرم ذهن جامعه را ازجایی به جایی دیگر منتقل می کنند

امام جمعه فارسان در جمع مردم بسیجی فارسان گفت: جنگ نرم را مهندسى افکار عمومی در جهت هماهنگی با اهداف دشمن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام محسن ملک پور به 5 آذرماه روز بسیج مستضعفان اشاره داشت و افزود: 5 آذرماه روز بسیج مستضعفان (تشكیل بسیج مستضعفین به‌فرمان امام خمینی (ره) این روز را به همه بسیجیان عزیز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما تا آخر باروحیه بسیجی در هر جایگاهی که هستیم خدمتگذار اسلام و انقلاب و مردم باشیم. حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در جلسه‌ی با نخبگان مطالب مهمی در بخش‌های مختلف بیان فرمودند که حتماً ملاحظه کردید.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ جنگ نرم استعمارگران از قبل بوده و تا امروز هم ادامه دارد، جنگ نرم می خواهد ملّت ما را یا هر ملّتی را که دارای استعدادی است، از استعدادِ خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتّی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود؛ این‌قدر بگویند نمی‌توانی، نمی‌توانی، نمی‌توانی که باورش بشود نمی‌توانم و خودش بگوید نمی‌توانم.

حجت‌الاسلام ملک پور به جنگ نرم دشمن اشاره داشت و تصریح کرد: امروز می‌خواهم چند کلامی راجع به جنگ نرم صحبت کنم در تعریف جنگ نرم گفته می‌شود" مهندسى آرام افکار عمومى براى هماهنگ‌سازی جامعه و افکار و امیال مردم با اهداف دشمن است که رکن اصلى آن جنگ تبلیغاتى با ابزار رسانه است" خیلی نرم ذهن جامعه را از جایی به‌جای دیگر منتقل می‌کنند.

امام جمعه فارسان بیان داشت: شما فکر کنید مثلاً ۴۰ سال پیش بعضی از جلوه‌هایی که امروز در جامعه دیده می‌شود را عکسش را به ما نشان می‌دادند که شما اکنون انقلاب کردید برای ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی، این عکس را ببیند؛ در خیابان‌ها خانم‌ها ۴۰ سال دیگر با این جلوه در خیابان راه می‌روند، باورمان نمی‌شد ولی نرم یعنی همین، آرام‌آرام جوری عمل شد که هیچ نفهمیدم چطور شده است، جنگ نرم است، جنگ سخت بالاخره سر و صدایی دارد، این هم سر و صدا برای کسانی که می‌دیدند می‌شنیدند داشت و آن‌ها هم گفتند اما خب افکار عمومی این‌طور نبود.

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: در جنگ نرم آرام و زیرپوستی آسیب‌های اجتماعی فرهنگی اقتصادی، بزرگ‌نمایی می‌شود، دائماً ناامیدی و یاس را ترویج می‌کنند و آن‌قدر تکرار می‌کنند تا مخاطب آنچه را که آنان می‌خواهند باور کند.

امام‌جمعه فارسان به موضوع تنش‌های آبی این چند روز هم اشاره داشت و بیان کرد: موضوع تنش آبی یک ابر چالش است که به نگاه و تحلیل چندوجهی نیاز دارد و لذا نمی‌توان با نگاه تک‌بعدی به آن نگریست و آن را تحلیل کرد،تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا به دلایل گوناگون یک پدیده جهانی است، بحث دوره‌های خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی جدی است.

کارشناس مسایل مذهبی، اظهار داشت: مشکل کنونی فقط کمبود آب نیست بلکه کمبود و ضعف مدیریت بر آب است، مثلاً با سیستم آبیاری قطره‌ای و پرهیز از روش‌های کهنه غرقابی و کانال‌کشی و زهکشی‌های کم‌هزینه‌تر از منابع آبی موجود با بهره‌وری بیشتر استفاده کرد، مشکل صنایع آب بری است که در مناطق بی‌آب احداث‌شده و آب را می‌بلعد.

امام‌جمعه فارسان افزود: مشکل کم‌آبی یک موضوع ملی است و نباید صرفا با نگاه منطقه‌ای و استانی بدان نگریست، موضوع ملی‌، نگاه ملی، عزم ملی و تقسیم‌کار ملی را می‌طلبد، همه باید بدانیم راه‌حل اصلی مشکل تنش آبی، زمان‌بَر و چندجانبه و پیچیده است؛ بنابراین نباید دولتمردان را در تنگنای مطالبات فوری قرار داد.

نظر شما