شناسهٔ خبر: 51041581 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

در "سرزمین ایرانیان" وابسته به بانک گردشگری انجام شد:

برگزاری نخستین راند مسابقات روتکس مکس2021

نخستین راند مسابقات کشوری روتکس مکس 2021 با حضور 20 راننده در پیست اتومبیلرانی سرزمین ایرانیان "آی لند " که به همت بانک گردشگری احداث شده است، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: سرزمین ایرانیان (آی‌لند) بزرگ‌ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی در ایران است که با مشارکت مالی بانک گردشگری احداث شده و وابسته به گروه مالی گردشگری است.

بانک گردشگری که به عنوان یک بانک خصوصی زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند، همواره حمایت از بخش ورزش کشور را در برنامه ریزی‌ها لحاظ کرده است.

 نخستین راند مسابقات کشوری روتکس مکس ۲۰۲۱ با حضور ناظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و با شرکت رانندگانی از استان های تهران، کرمان و اهواز در پیست بین المللی سوپرکارت سرزمین ایرانیان " آی لند" در دو کلاس DD2 و Senior برگزار شد. 

در پایان این رقابت هیجان انگیز و در کلاسDD2  به ترتیب سید فرهاد موسوی، حامد شاعری و وحید پایداری به عنوان نفرات اول تا سوم از خط پایان عبور کردند. همچنین در کلاس Senior نیز مهربد شاملی، آرمان رکنی و ایلیا قندهاری رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات مجوز شرکت در مسابقات فینال بزرگ جهانی روتکس مکس که با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور را دریافت کردند که اواخر سال جاری میلادی برگزار می شود.

ناظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ضمن اعلام رضایت خود نسبت به کیفیت برگزاری مسابقات، داوری، ایمنی و زیبایی پیست بین المللی سوپرکارت سرزمین ایرانیان "آی لند" اظهار داشت: برگزاری مسابقات نشان داد که با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود در کشور، ایران می‌تواند به خوبی میزبان مسابقات بین المللی کارتینگ در کلاس های مختلف باشد. 

حسین زینعلی افزود: ایران در زمینه ورزش کارتینگ در سطح جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، اما ضعف هایی نیز در داخل وجود دارد که فدراسیون به آنها اشراف دارد و در حال پیگیری و رایزنی با وزارت ورزش است تا حمایت‌های بیشتری از ورزش کارتینگ و ورزشکاران این رشته شود. وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا کارخانه‌های تولیدکننده قطعات خودرو و موتورسیکلت بتوانند به عنوان اسپانسر از نخبگان ورزش کارتینگ کشور حمایت کنند. 

سرزمین ایرانیان (آی‌لند) به عنوان بزرگ ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی در ایران، نخستین مجموعه در کشور است که به طور همزمان سه عنوان منطقه نمونه گردشگری بین ‌المللی (مصوبه هیأت دولت)، شهرک نمونه گردشگری (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری) و منطقه ویژه اقتصادی (مصوبه مجلس شورای اسلامی) را دارد.

سرزمین ایرانیان (آیلند)، نخستین منطقه ویژه اقتصادی، تفریحی و گردشگری است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران، در مجاورت اتوبان تهران-ساوه و در منطقه زرندیه واقع شده است.

گردشگری1

برچسب‌ها:

نظر شما