شناسهٔ خبر: 51041369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تکمیل زنجیره تامین و توزیع گوشت سفید در آذربایجان شرقی

بردباری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بحث تامین گوشت سفید گاهی با مشکلاتی مواجه بودیم که با تلاش و همکاری جهاد کشارزی و دامپزشکی استان، زنجیره تامین و توزیع آن تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  عابدین خرّم در مراسم افتتاح مجتمع بزرگ آزمایشگاهی اداره کل دامپزشکی استان، افزود: در حوزه تولید، تامین و توزیع مواد غذایی، گوشت و فرآورده‌های دامی یکی از نیازهای اساسی مردم است که از این نظر در وضعیت خوبی قرار داریم.

وی گفت: در عین حال که کمیت فراروده‌های دامی مهم است، کیفیت و سلامت دام و طیور نیز بسیار مهم است؛ چرا که با جان انسان‌ها در ارتباط است و عدم توجه به این مسأله می‌تواند جامعه را با مشکل مواجه کند.

خرّم اظهار داشت: راه‌اندازی یک مجموعه تشخیصی که بتواند به موقع و با دقت بالا بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام را تشخیص دهد در استان بسیار ضروری بود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از استان های مهم و محوری کشور بوده که امیدواریم با بهره‌برداری از این مرکز بتوانیم در تامین فراورده‌های دامی سالم و باکیفیت، نیاز کشور و منطقه شمال غرب را برآورده کنیم.

مجتمع آزمایشگاهی دامپزشکی استان با هدف پیشگیری و مدیریت بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام احداث شده و آزمایش‌های لازم برای صادرات و واردات دام و فرآورده‌های خام دامی نیز در این مرکز انجام خواهد شد. انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما