شناسهٔ خبر: 51031746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

انهدام 6 باند قمار در یک ماه

صاحب‌خبر -
گروه حوادث / اعضای 6 باند فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور در یک ماه گذشته از سوی کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده پلیس فتا در رصد و شناسایی باندهای فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور و تعامل نزدیک با دستگاه‌های اجرایی نظیر بانک مرکزی، قوه قضائیه و وزارت ارتباطات، در آبان امسال اعضای 6 باند فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
با توجه به اینکه سایت‌های شرط‌بندی شمار زیادی از هموطنان را ‏گرفتار کرده و سرمایه آنها را که در طول سال‌ها اندوخته‌اند با نیرنگ از دستشان خارج می‌کنند، ‏شناسایی گردانندگان این کانال‌های مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
سردار مجید، درباره شناسایی یکی از این باندها در خراسان رضوی گفت: با تشکیل پرونده، مستندات و ادله‌ دیجیتال جمع‌آوری و بررسی شد و در ‏نهایت با اقدامات فنی و تخصصی در پلیس فتا استان خراسان رضوی هویت گردانندگان کانال مذکور کشف و متهمان به پلیس فتا ‏احضار شدند.‏ متهمان ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه کانال مجرمانه شدند، اما ‏در مواجهه با مدارک دیجیتالی به دست آمده در نهایت اقرار کردند که در 3 سایت قمار و۱۲ کانال و گروه تبلیغ قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی و دو پیج اینستاگرام جهت تبلیغ شرط‌بندی و قمار عضو می‌پذیرفته‌اند.
رئیس پلیس فتا ناجا، ضمن هشدار به شهروندان و بخصوص جوانان درباره سایت‌های قمار ‏و شرط‌بندی، تصریح کرد: همه سایت‌های شرط ‎بندی برای کلاهبرداری از شهروندان و سرکیسه کردن ‏آنها تشکیل شده‌اند و عاقبت حضور در این سایت‌ها چیزی جز افسوس و زیان مالی نخواهد بود.‏

نظر شما