شناسهٔ خبر: 51030735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آنچه در تجمع امروز در زاینده رود گذشت؛

از پایان تحصن کشاورزان تا روشن کردن آتش و تخریب خط لوله آب یزد

عده‌ای از مردم با شعار‌های ساختار شکنانه در بستر خشک زاینده رود تجمع را به سمت درگیری با نیرو‌های انتظامی هدایت کردند؛ در این گزارش تمام وقایع امروز اصفهان را با مسئولان استان و فعالان رسانه‌ای بررسی کردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پس از پایان تجمع کشاورزان، از صبح امروز در حالی که تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه تجمع کرده بودند، چندنفر با شعار‌های ساختار شکنانه، این تجمع را به سمت درگیری با نیرو‌های انتظامی هدایت کردند.

ظاهرا این افراد نشان می‌داد که از کشاورزان اصفهان نیستند و شعارهایشان هم در حمایت از کشاورزان و یا مطالبات آب و خشکسالی نبود.

پلیس در این فضا برای پراکنده کردن این افراد به گاز اشک آور متوسل شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_445938" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831237/445938?width=400&height=300"></script></div>

 
اقدام صدا و سیما در پوشش تجمع اصفهان با ارزش خبری شگفتی
محسن حیدری فرد، فعال رسانه‌ای اصفهان در این باره به گوینده خبر ما گفت: مطالبه صنفی و غیرسیاسی کشاورزان اصفهان باید در یک بستر غیرسیاسی فهم شود.

پوشش تجمع هفته گذشته اصفهان در رسانه ملی، همانی بود که می‌بایست باشد و خردمندانه و مبتنی بر منافع ملی صورت گرفت.

تجمع کنندگان امروز، کشاورز نبودند
حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرد: فراخوانی برای تجمع امروز نداشتیم و کسانی که امروز تجمع داشتند، کشاورز نبودند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_445939" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831237/445939?width=400&height=300"></script></div>
صدا و سیما، مرجع خبری وقایع اصفهان
امیر محزونیه، فعال رسانه ای اصفهان در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: پوشش تصویری رخدادهای اصفهان در صدا و سیما، به هنگام بود و دیدیم که تصاویر پخش شده از رسانه ملی، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_445943" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831237/445943?width=400&height=300"></script></div>
 
مجروحیت تعدادی از ماموران انتظامی در وقایع اصفهان
در ادامه سردار محمدرضا میرحیدری روی خط شبکه خبر آمد و درباره وضعیت شهر اصفهان گفت: به همت و تلاش دستگاه های تامین کننده امنیت، فضای شهر اصفهان کاملا آرام است. از کشاورزان و مردم اصفهان هم تشکر میکنم که صف خودشان را از عده ای آشوب گر جدا کردند. 
 
وی افزود:در حوادث امروز تعدادی از ماموران پلیس و مردم، به دلیل سنگ پراکنی و پرتاب اشیاء دیگر زخمی شدند.

همچنین یکی از ماموران پلیس که با ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود، تحت عمل جراحی چند ساعته قرار گرفت و هم اکنون بستری است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_445944" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831237/445944?width=400&height=300"></script></div>
 
 عودت حق آبه های سال‌های گذشته به کشاورزان در دستور کار
استاندار اصفهان نیز در ارتباط با شبکه خبر، گزارشی از اقدامات و تصمیمات گرفته شده برای حل مشکلات حوضه آبریز زاینده رود ارائه کرد و گفت: برخی از تصمیمات که کوتاه مدت هستند، باید به سرعت اجرایی شوند. در این میان یکی از موارد، موضوع حق آبه هاست که با وزارت نیرو هماهنگ کردیم، حق آبه هایی که در سال های قبل به بخش های دیگر اختصاص یافته، به کشاورزان عودت داده شود.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_445945" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831237/445945?width=400&height=300"></script></div>
 
 
 
 
 

نظر شما