شناسهٔ خبر: 51030493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پوتین در دیدار با علی‌اف درخصوص تداوم درگیری‌های باکو و ایروان ابراز تأسف کرد

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای خود در جمهوری آذربایجان گفت، باوجود توافقات موجود و حضور نیرو‌های حافظ صلح، متأسفانه باز هم درگیری و تلفات میان باکو و ایروان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با «الهام علی‌اف» همتای خود در جمهوری آذربایجان، درخصوص تداوم درگیری میان باکو و ایروان ابراز تأسف کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، پوتین که در سوچی میزبان علی‌اف است گفت، متأسف است که با وجود توافقات آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، درگیری و تلفات ادامه دارد.

رئیس جمهور روسیه افزود مأموریت نیرو‌های حافظ صلح روسیه و مأموریت مشترک ترکیه و روسیه در جلوگیری از وقوع درگیری‌های گسترده‌تر نقشی اساسی ایفا می‌کند و با این‌حال تلاش بیشتری باید صورت گیرد.

پوتین در ادامه گفت: «گفتگو درباره اقداماتی که تاکنون انجام شده و باید توسط هر یک از طرف‌ها انجام شود ضروری است تا چنین درگیری‌هایی تکرار نشود. شرایط برای کاهش تنش و اجازه دادن به مردم برای زندگی در صلح و توسعه این کشور‌ها فراهم است».

رئیس جمهور روسیه گفت، با مقامات دولت رایزنی‌های متعددی درباره مشکلات اقتصادی و بازگشایی گذرگاه‌های حمل و نقل در منطقه صورت گرفته و «سوالات زیادی در این زمینه مطرح هستند».

علاوه بر علی‌اف، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در سوچی مهمان پوتین است و امروز (جمعه) نشست سه‌جانبه‌ای میان آن‌ها انجام خواهد شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری روسیه و توافق آتش‌بس پایان یافت. با این حال اخیراً درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داده و چند نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

به رغم آتش‌بس، اختلافات باکو و ایروان و اتهام زنی دو طرف درباره پایبندی به این توافق و چالش‌ها در خصوص مسائلی از قبیل ترسیم مرز و ایجاد شرایط لازم جهت امضای معاهده صلح همچنان ادامه دارد.

نظر شما