شناسهٔ خبر: 51028983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابی جام‌جهانی

برتری بسکتبال ایران در ایستگاه نخست/ شاگردان هاشمی از سد بحرین گذشتند

تهران- ایرنا- تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین پنجره جام‌جهانی ۲۰۲۳ در دیداری خانگی با نتیجه ۸۲ بر ۶۶ بحرین را شکست داد و کارش را با پیروزی آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ در این دیدار که امروز جمعه و در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد تیم‌های بسکتبال ایران و بحرین به مصاف هم رفتند.

شاگردان مصطفی هاشمی کوارتر اول این بازی را با نتیجه ۲۴ بر ۱۷ به سود خود خاتمه دادند، کوارتر دوم تلاش دو تیم با تساوی ۱۲ بر ۱۲ همراه بود. کوارتر سوم نیز ۲۸ بر ۱۴ از آن ملی پوشان کشورمان شد، اما بحرینی ها کوارتر چهارم را با نتیجه ۲۳ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد تا این بازی در پایان با نتیجه ۸۲ بر ۶۶ به سود ملی پوشان بسکتبال ایران خاتمه یابد. 

مصطفی هاشمی تیمش را با ترکیب کامرانی، یخچالی، جمشیدی، کاظمی و کاردوست به میدان فرستاد تا بازی رفت را از آن خود کند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسیر جام جهانی ۲۰۲۳ و در پنجره نخست انتخابی باید روز ۸ آذر در منامه دیدار برگشت خود را برابر بحرین برگزار کند. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در گام بعدی روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه میزبان قزاقستان هستند و روز هشتم همین ماه نیز در تالار مجموعه بسکتبال آزادی از سوریه پذیرایی خواهند کرد.  

برتری بسکتبال ایران در ایستگاه نخست/ شاگردان هاشمی از سد بحرین گذشتند

شاگردان مصطفی هاشمی در روزهای دهم و سیزدهم تیرماه سال آینده نیز به ترتیب در دیداری خارج از خانه برابر قزاقستان و سوریه قرار می گیرند. در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد.

براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

نظر شما