شناسهٔ خبر: 51028789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بغداد هم‌چنان در آتش اعتراضات مردمی به انتخابات

هزاران معترض به نتایج انتخابات عراق با تجمع نزدیک منطقه سبز بغداد خواستار لغو نتایج انتخابات و مجازات عاملان قتل تظاهرات کنندگان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، هزاران معترض به نتایج انتخابات عراق از ساعتی پیش با تجمع نزدیک منطقه سبز بغداد خواستار لغو نتایج انتخابات و مجازات عاملان قتل تظاهرات کنندگان شدند.

در همین حال ده‌ها معترض با انداختن موانع سیمانی نصب شده مقابل منطقه سبز بغداد سعی در باز کردن مسیر برای ورود معترضان به داخل منطقه سبز را داشتند که با مقابله نیروهای امنیتی روبرو شدند.

کمیته ساماندهی تظاهرات و تحصن‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر عراق هم امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای جدید، «جنین پلاسخارت» فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق را شریک اصلی در بروز تقلب در انتخابات عراق دانستند.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان برکناری پلاسخارت به عنوان نماینده سازمان ملل در عراق و اخراج آن از کشورمان هستیم و از سازمان ملل می‌خواهیم که همه اعضای هیات نمایندگی خود در عراق را عوض کند. این خواسته ملت عراق و نه فقط توده معترضان به نتایج انتخابات است.

کمیته ساماندهی اعتراضات به نتایج انتخابات عراق تأکید کرد که این اعتراضات تا بازپس‌گیری آرای به سرقت رفته ادامه دارد.

این کمیته همچنین اظهارات برخی مقامات دولت آمریکا در خصوص قصد این کشور برای ماندن در عراق و عقب‌نشینی نکردن از این کشور را محکوم کرد و گفت: ما دولت الکاظمی را مسئول مواضع آن می‌دانیم که مغایر با نتایج گفتگوی راهبردی با دولت شر آمریکا است.

انتهای پیام/4129/

نظر شما