شناسهٔ خبر: 51028156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزارشی از اولین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان؛

سنگ تمام پایتخت شور و شعور حسینی برای ذوالفقار حزب‌الله | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت + فیلم

مردم انقلابی زنجان؛ پایتخت شور و شعور حسینی در اولین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان، برای جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشتند و به دنیا اعلام کردند «هیهات مناالذله».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، اولین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان «بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین»، پنجشنبه شب با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، به‌همت جبهه جهانی شباب المقاومه و با همکاری هیئت ثارالله زنجان، ‌در گلزار شهدای زنجان برگزار شد.

ببینید:

تصاویرهمایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان در زنجان

شهید مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان و جانشین شهید عماد مغنیه بود که ۲۴ اردیبهشت سال ۹۵ در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

سنگ تمام ایرانی های برای ذوالفقار حزب‌الله | مخابره پیام «هیهات مناالذله» از زنجان به دنیا | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت

پورهواشمی: شهید بدرالدین نماد «ما می توانیم» بود

حجت الاسلام محمد اسماعیل پورهواشمی، دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه در ابتدای این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: تمام گام‌ های انقلاب اسلامی ایران با نگاه و معجزه حضرت امام (ره) بود و ایشان اعتماد به نفسی که در قلب جوانان رسوخ داد و بعد به سایر کشورها توسعه پیدا کرد، موضوعی بی نظیر است.

وی به شخصیت و رشادت های شهید سید مصطفی بدرالدین (فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان) اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار و عزیز که نظامی، امنیتی، دانشگاهی و شخصیتی عارف مسلک بود توانست با تکیه بر "ما می توانیم" به ابر شخصیت نظامی، امنیتی در منطقه تبدیل شود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه با بیان اینکه شهید مصطفی بدرالدین به یکی از بزرگترین دشمنان آمریکای جهانخوار و اسراییل غاصب تبدیل شد و بزگترین صدمات و ضربه ها را به منافع آنان در منطقه و جهان زد، افزود: این شهید سرافراز و سربلند، اهل فکر و اندیشه و تامل بود و توانست شعار "ما می توانیم" امام خمینی (ره) را به منصه ظهور بگذارد و به رخ جهانیان بکشد.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) نشان دادند با کمترین امکانات اما با توسل به قدرت ایمان، توسل به ائمه معصومین و عزمی راسخ می توان در برابر دشمنان ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به موفقیت های چشمگیر دست یافت و پیروز میدان شد.

شیخ نعیم قاسم: شهید بدرالدین تحت فرماندهی امام خامنه ای بود

در ادامه اولین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله، پیام تصویری شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان پخش شد.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه ذوالفقار حزب‌الله تحت فرماندهی امام خامنه‌ای بود، گفت: شهید بدرالدین به تنهایی توانست مقابل پیشروی صهیونیست‌ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه این مرد دلاور، حکیم، توانا، جسور و مجاهد ‌فداکاری‌های بسیاری را تقدیم این راه کرده است، افزود: وی در سن ۵۵سالگی در روز ۱۳ مه ۲۰۱۶ میلادی به شهادت رسید (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)، تقریباً پنج سال پیش، و تاریخ بسیار طولانی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی ایران داشت. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷هـ) که وی تنها ۱۸ سال داشت، نقش پررنگ و حضور فعالی در مقدمه‌ راهپیمایی‌هایی که در لبنان جهت طرفداری از انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شد داشت و قبل از گذشت یک سال از پیروزی انقلاب، با شهادت شهید بزرگوار سیدمحمد باقر صدر رضوان الله تعالی علیه به‌دست صدام ملعون، در لبنان جنبش‌هایی ‌علیه حزب بعث عراق آغاز شد و سید ذوالفقار یکی از شیرمردان قهرمان و اساسی‌ترین فرمانده‌هایی بود که در پاسخ به جنایت‌های مرتکب‌شده توسط بعثی‌ها؛ در برابر آن‌ها ایستاد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ‌پس از گذشت دو سال، در سال ۱۹۸۲ میلادی، حمله‌های اسرائیل به لبنان شروع شد، تصریح کرد: این ‌شهید بزرگوار در حالی که ۲۱ سالش بود، ‌در صف مقدم مبارزه با اسرائیلی‌ها ایستاد و در منطقه «خلده» در نزدیکی شهر بیروت، در آن درگیری‌ها مجروح شد ولی موفق شد برای مدتی جلوی پیشروی اسرائیلی‌ها را بگیرد.

شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه "وی از سال ۱۹۸۳ تا سال ۱۹۹۰ (۶۹ ـ ۱۳۶۲) به‌مدت هفت سال در کویت زندانی بود و در این سال‌ها قوی، شجاع و مقتدر بود و اطلاع داریم که زندان‌بان‌ها از بی‌باکی، شجاعت، ایستادگی‌ و پایداری‌اش می‌ترسیدند"، خاطرنشان کرد: از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ (۷۸ ـ ۷۴) به‌عنوان فرمانده نظامی حزب‌الله منصوب شد و الگوی بارز یک فرمانده نظامی بود که موفق به انجام برخی تغییرات مهم شد به‌ویژه در ساختار و مدیریت و کار نظامی و دقت عمل‌ و در این موارد مهارت بسیار داشت.

وی ادامه داد: شهید مصطفی بدرالدین در آوریل سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) در عملیات عناقید الغضب «خوشه‌های خشم» در حالی که داخل یک ساختمان بود، مورد هدف مستقیم اسرائیلی‌ها قرار گرفت، اما از آنجایی که وظیفه‌ای داشت و حتماً اراده‌ خداوند بر این بود که عمرش طولانی شود تا بیشتر در این راه خدمت کند، آن لحظه‌ در طبقه‌ دیگری بود و نجات یافت. اسرائیلی‌ها تصریح کردند که در ضاحیه او را مستقیماً مورد حمله قرار دادند اما کشته نشد!

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان ‌با بیان اینکه این شهید بزرگوار فرمانده میدانی بود و بر «عملیات انصاریه» سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶) به‌طور مستقیم نظارت داشت، و جزئیات عملیات را به‌طور کامل و دقیق پیگیری می‌کرد، اظهار کرد: شهید بدرالدین از ابتدای وقایع سوریه تا زمان شهادتش نقش مهمی را ایفا کرد. در طول این پنج سال همه اتفاقات سوریه را از نزدیک دنبال می‌کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد تا جایی که جان خود را فدای این راه کرد و در منطقه فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه شهید مصطفی بدرالدین الگوی کار شجاعانه بود و در آن وضعیت آشفته و بسیار خطرناک سوریه، با وجود همه این بحران‌ها او قدرت امنیتی، نظامی و مدیریتی خیلی بالایی داشت‌ و برنامه‌های گوناگونی در عملیات جهادی طراحی کرد، افزود: او مصداق این قول خداوند متعال است «آنها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛ و آنها پیروز و رستگارند». او در جایگاه‌ها و مراحل متعددی رفیق، همراه و همرزم شهید بزرگوار حاج عماد مغنیه بود و ما در اغلب فعالیت‌ها و رویدادها و زمان‌ها شاهد همراهی این دو بزرگوار بودیم.

وی با بیان اینکه شهید بدرالدین ‌همراه شهید والامقام، فرمانده جهادی بزرگوار، مسئول و رهبر جبهه‌ مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود و در همه مراحل جنگ در سوریه و حتی پیش از آن ایشان را همراهی می‌کرد"، ادامه داد: ‌ این خود شاخصی‌ است بر مقام و نقش شهید بدرالدین و جایگاه مهم و استراتژیک وی در این کار. او همچنین تحت رهبری سید حسن نصرالله بود که در طول این مدت او را همراهی کرد و در عرصه‌ جهادی معاونت سید حسن را به‌عهده داشت که از طریق او همه جزئیات اخبار جنگ‌ها را دنبال می‌کرد، به‌خصوص اخبار سوریه را.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه این شهید بزرگوار با یک شخصیت جهادی تراز و بی‌نظیر ‌رهروی راه و آیین‌ امام خمینی (قدّس اللّه روحه الشریفه) بود و زیر پرچم و رهبری ولی فقیه امام خامنه‌ای فعالیت می‌کرد و به‌شکلی گسترده با برادران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کرد، گفت: می‌توان گفت که او فرمانده‌ جهادی بزرگی است که جایگاه و آثار ارزشمندی در زندگی خود و همه ما به‌جای گذاشت‌ و کارهای بسیاری را در مسیر حزب‌الله هموار ساخت و به آن افزود.

وی با اشاره به ‌آگاهی و خرد استراتژیک و سیاسی شهید بدرالدین خاطرنشان کرد: ‌او تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داد و مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی گرفت‌ و همچنین به زبان انگلیسی تسلط کامل داشت و معتقد بود که فراگیری زبان دشمنان بسیار مهم است. او علاقه شدیدی به دانش و آموختن علوم داشت، و دقت و نظم و انضباط را دوست داشت، در نتیجه این علاقه‌مندی‌ها و درک بالای استراتژیک باعث شد که پیشنهادهای مهم و متناسب با چشم‌انداز حزب‌الله تقدیم ‌و مراحل اجرایی کارها را دنبال کند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه شهید بدرالدین مذاکره‌کننده‌ مهمی در موارد آزاد کردن اسرا بود و این توانایی در مذاکره، مرتبط با قدرت عقلی بالا و استراتژیک او بود، ادامه داد: او در جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای ماهر بود و نظارت مستقیم بر تهیه کلیپ‌های رسانه‌ای داشت به‌گونه‌ای که بتواند در روان و شخصیت دشمنان تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به ایده‌ نظام مدیریت دقیق از آن شهید ‌بدرالدین است، اضافه کرد: ‌این شهید به رتبه‌بندی‌های سازمانی احترام می‌گزارد و سعی داشت که همه کارها به دقیق‌ترین و درخشنده‌ترین و منظم‌ترین شکل ممکن منعکس شوند. او طراح ایده‌ نصب چادری بزرگ در نزدیکی «ساحة الشوری» پس از شهادت سید هادی فرزند سید حسن نصرالله بود، به این نحو که چادر گسترده و پهن باشد و رهبران حزب‌الله را در بر بگیرد از جمله سید حسن نصرالله که قرار است از شرکت‌کنندگان در مراسم فرزندش استقبال کند، همراه با اجرای برخی رژه‌های نظامی‌ و پخش این مراسم به‌صورت مستقیم برای همه حضار، تا عمق رابطه‌ مردم با حزب‌الله را به همه نمایش دهند.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با یادآوری یکی از ابتکارات شهید بدرالدین در دمشق، گفت: قضیه دام مواد انفجاری که در غوطه دمشق در مسیر تردد گروه‌های داعش و النصره کاشت‌ و همه مواد منفجره را با یک سیم به هم متصل کرد و از دور منطقه را تحت‌نظر داشت؛ هنگامی که صف‌های طولانی تروریست‌های تکفیری از آنجا در حال عبور بودند و در آن منطقه کوچک جمع شدند، مواد را منفجر کرد. این هدف قرار دادن گروهی واقعاً نمونه بود، و ترس و وحشت زیادی در دل دشمنان ایجاد کرد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه سید ذوالفقار سرمایه‌ بزرگی برای حزب‌الله بود، تصریح کرد: او فرمانده‌ دلاوری بود که به این راه برکت بخشید و ما با یادآوری سیره‌ او بر اهمیت این خط تأکید می‌کنیم، خط حزب‌الله در راه ولایت فقیه‌ و اهمیت جهاد و مجاهدان در نیرومندی و توان‌بخشی و تأثیرگذاری و آماده‌سازی این حرکت برای ظهور امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است.‌

اکبری: آمریکا مفتضح‌تر از هر روز مقابل جبهه حق شکست می‌خورد

حسین اکبری، جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی، سخنران بعدی اولین همایش بین المللی دوالفقار حزب الله لبنان بود که در سخنانی گفت: پس از جنگ جهانی اول، غربی‌ها تمام کشورهای اسلامی را اشغال کردند و هیچ کشور مستقل اسلامی در کره زمین وجود نداشت. نتیجه آن اشغال فلسطین، تشکیل اسرائیل غاصب و سلطه انگلیسی‌ها بر جهان اسلام و تقسیم نقشه جهان اسلام به اراده انگلیس و فرانسه شد.

وی افزود: به نوعی نقشه را تقسیم کردند که اختلاف بین مسلمانان همواره وجود داشته باشد و هر وقت اراده کردند بین مسلمانان درگیری وجود داشته باشد. به عبارتی دیگر کشورهای غربی با این کارشان در صدد آن بودند که هروقت اراده می‌کنند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و به اصطلاح خودشان از خطر اسلام در امان بمانند و بتوانند بر جهان حکومت کنند.

جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: وقتی جنگ جهانی دوم رخ داد دو ابر قدرت جهانی، شوروی و آمریکا برای تصرف جهان در یک نقطه اشتراک داشتند و آن هم مخالفت با "دین" بود. هر دو دین‌ستیز بودند و مرگ ایدئولوژیک را جشن گرفتند و منکر وجود خداوند و دین شدند. معتقد بودند دیگر دین کارآمد نیست و جهان اسلام تحت سلطه ما قرار گرفته و مسلمانان دیگر توانایی مقابله با ما را ندارد.

وی اظهار کرد: پس از مدتی مسلمانان تلاش کردند حق خودشان را بگیرند و عزت خودشان را برگردانند ولی در پنج جنگ علیه رژیم صهیونیستی شکست خوردند. مسلمانان که جمعیت یک میلیارد و دویست میلیونی را شامل می‌شدند در مقابل یهودی‌های پراکنده و مهاجر به سرزمین‌های اشغالی شکست‌های سنگینی خوردند. این جنگ‌ها در سال های ۱۹۴۸، ۱۹۵۲، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و نهایتاً ۱۹۸۲ (اشغال لبنان) رخ داد.

اکبری خاطرنشان کرد: اراده خداوند این بود که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد؛ حضرت امام(ره) محکم و قوی ایستاد و ابتدای انقلاب شعار نه غربی و نه شرقی را مطرح کردند. وقتی این شعار از سوی امام(ره) مطرح شد این موضوع در جهان نقش بست که اسلام و دین قرار است میدان‌دار حکومت در جهان شوند در حالی که اکثر قدرت‌های دنیا مخالف دین‌داری بودند چرا که نصفشان در اشغال کمونیسم و نصف دیگرشان امپریالیسم بودند.

وی مطرح کرد: هیچ کشوری از انقلاب اسلامی حمایت نکرد و این انقلاب با اینکه نه تجهیزات و امکانات نظامی داشت و نه تجربه قبلی داشت ولی حضرت امام(ره) محکم و قوی مقابل ابر قدرت‌ها ایستاد و به جای اینکه آمریکا را با دید ابرقدرت نگاه کند، با دید جبهه باطل نگاه کرد.

جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه امام(ره) جبهه حق را با مولفه‌های حق و با اعتبار و ارزش‌های عاشورا تشکیل و احیا کرد، گفت: این ندا به جهان رسید که جبهه حق تشکیل شده و می‌تواند بشریت را نجات دهد. نمونه نخست این جبهه حق که پس از پیروزی انقلاب در جهان تشکیل شد جریان "حزب‌الله لبنان" بود. اندک جوانان حزب‌اللهی که تابع ولایت فقیه بودند و از هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت و ارتش لبنان برخوردار نبودند ولی به اراده خدا توانستند رژیم صهیونیستی را از کشورشان خارج کنند.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۲۰۰۰ صهیونیست‌ها یک سری اندیشه‌ها و اعتقاداتی داشتند و معتقد بودند که انسان‌های برگزیده‌ای هستند و مسلمانان باید در خدمت آنان باشد، ولی وقتی حزب‌الله، اسرائیل را شکست داد کل معادله تغییر کرد و هنوز است اسرائیل نتوانسته آن شکست را جبران کند.

اکبری عنوان کرد: در سال ۲۰۰۶ میلادی اسرائیل برای جبران شکست خود تصمیم گرفت جنگ ۳۳ روزه‌ای را علیه حزب‌الله لبنان راه بندازد و با تمام امکانات و تجهیزات مالی، نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی به حزب‌الله حمله کرد ولی بازهم شکست سنگینی خورد و علتشم این بود که ورق به طور کلی برگشته است و جبهه حق در حالی قوی شدن است.

وی اظهار کرد: سؤال این است که چرا مسلمانان با جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفر همواره از اسرائیل شکست می‌خوردند ،ولی حزب‌الله توانست مقابل آنان به پیروزی برسد؟ پاسخ این است که حزب‌الله در جبهه حق است و توانست این عزت اسلامی را احیا کند.

جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی عنوان کرد: خداوند وعده داده است که جبهه حق پیروز است‌. اراده خداوند این بود که حزب‌الله که اندک جوانان مومنی هستند بتواند اقتدار و هیمنه پوشالی اسرائیل را بشکند تا یک درسی برای بشریت باشد. حزب‌الله به اعتبار قرآن، اندیشه و اعتقاد بسیجی، پیروی از ولایت فقیه و با شعار شهادت‌طلبانه توانست جبهه حق را تشکیل بدهد.

وی در ادامه افزود: حزب‌الله با مولفه‌های الهی توانست به خوبی در جبهه حق قرار بگیرد. همان اندیشه توسعه پیدا کرد و در یمن، عراق و سوریه به خوبی رشد کرد. آمریکا و مستکبرین به سوریه حمله کردند تا مقابل بیداری اسلامی را بگیرند و در واقع تصمیم آمریکا این بود که سوریه را از بین ببرد تا علاوه بر از بین بردن ارتباط ایران و حزب‌الله، یک حاشیه امنیتی برای اسرائیل ایجاد کند.

اکبری ادامه داد: سوریه ۸۵ درصد اشغال شد و غربی‌ها، سازمان ملل و تکفیری‌ها آمدند تا سوریه را ساقط کنند و تمام تحلیلگران سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی معتقد بودند که کار سوریه تمام است ولی امام مقاومت مقام معظم رهبری با تکیه بر اعتقاد و مولفه‌های جبهه حق و وعده‌های خدا در قرآن، دستور دادند که شما مقاومت کنید و قطعا پیروز می‌شوید.

وی گفت: حتی مردم ونزوئلا به این نتیجه رسیده اند که اگر جلوی آمریکا ایستادگی کنند، قطعاً پیروز می‌شوند. این‌ها نتیجه آن است که جبهه حق با انقلاب اسلامی ایران آغاز شد. هرکجا که جبهه حق مقابل جبهه باطل ایستاد پیروز شده است.

جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اعلام کرد: آمریکا مفتضح‌تر از هر روز مقابل جبهه حق شکست می‌خورد. یک زمانی ملت فلسطین منتظر آن بودند که ملت‌های عربی، غربی و همین طور سازمان ملل برای نجات آنان ترحم بکنند ولی امروز به برکت جبهه مقاومت، رفتار حزب‌الله و رهبری ولی فقیه، فلسطین دیگر نیازی به جهان اسلام ندارد و امروزه اسرائیل توان مقابله با فلسطین را ندارد.

وی گفت: وقتی اسرائیل در سال ۱۹۸۲ به لبنان حمله کرد با تمسخر اعلام کردند که ای کاش گروه موزیک خودمان را برای اشغال لبنان می‌فرستادیم ولی امروزه مشاهده می‌کنیم اسرائیل در مرزهای خود با لبنان دیوارهای بتنی احداث کرده و حتی به خاطر ترس از تونل زدن حزب‌الله برای نفوذ به سرزمین‌های اشغالی، دیوارها را تا هفت متر در عمق زمین برده است.

اکبری عنوان کرد: این موفقیت‌ها به برکت فرهنگ عاشورا و به تبعیت از ولی فقیه است. امروزه امنیت دنیا مدیون "مقاومت" است.

وی افزود: فرض کنید انقلاب اسلامی نبود و از سوی دیگر شوروی هم فروپاشیده بود؛ آمریکا به منطقه خلیج فارس به‌راحتی مسلط می‌شد و آن وقت تمام کشورهای دنیا به آمریکا بابت ذخایر نفتی نیاز داشتند؛ یا باید تحقیر را می‌پذیرفتند و یا اینکه باید با آمریکا جنگ اتمی را شروع می‌کردند و آن زمان بود که میلیون‌ها انسان به خاطر این جنگ‌ها از بین می‌رفت.

جانشین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: امروزه متوجه می‌شویم که ارزش انقلاب اسلامی چقدر است؛ باید بگوییم تمام ملت‌های جهان مدیون انقلاب اسلامی هستند، چرا که مقابل آمریکا ایستاد و اجازه نداد آمریکای جنایت‌کار به منابع استراتژیک دنیا مسلط شود.

وی اظهار کرد: اگر جبهه مقاومت و سردارهای جبهه مقاومت همانند سردار سلیمانی وجود نداشتند؛ به جرات می‌توانم بگویم هیچ ارتش مدرنی توان مقابله با داعش را نداشت؛ بنابراین داعش می‌توانست به‌راحتی به حداقل ۱۰ کشور اسلامی نفوذ کند و با این تفکر افراطی و تکفیری که داشتند سال‌های سال باید مسلمانان همدیگر را می‌کشتند و نقاط مختلف جهان هم به وسیله همین داعش ناامن می‌شد.

اکبری خاطرنشان کرد: کل جهان مدیون انقلاب اسلامی است و جهان اسلام مدیون جبهه و شهدای مقاومت است. این مقاومت است که برای نجات بشریت راه‌حل ارائه می‌دهد و مقدمات ظهور را فراهم می‌کند.

سنگ تمام ایرانی های برای ذوالفقار حزب‌الله | مخابره پیام «هیهات مناالذله» از زنجان به دنیا | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت

دختر شهید بدرالدین: حتماً در قدس نماز خواهیم خواند

زهرا بدرالدین دختر شهید مصطفی بدرالدین هم در همایش ذوالفقار حزب الله لبنان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدا به ویژه شهدای محور مقاومت و حاج قاسم سلیمانی‌ و فرمانده‌ جهادی بزرگ سیدمصطفی بدرالدین‌ اظهار داشت:‌ از جبهه شباب المقاومه، هیئت ثارالله و همه دست‌اندرکاران و کسانی که برگزاری این مراسم تلاش و کوشش کردند نهایت قدردانی را دارم.

‌وی با قدردانی از ‌ایران اسلامی‌ به ویژه رهبر معظم انقلاب و ملت جمهوری اسلامی برای ‌حمایت‌های بی‌دریغشان ‌از مستضعفان جهان به ویژه مردم فلسطین افزود: خداوند در آیه ۲۶ سوره‌ مبارکه احزاب می‌فرماید «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهد که با خدا بستند صادقانه ایستاده‏‌اند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود نداده‏‌اند». هنگامی که انسان شهید می‌شود حیات را به دیگران می‌بخشد، به اندازه و حجم خودش غایب می‌شود، اما به اندازه‌ یک امت حضوری دوباره پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: شهدا ارزشمندترین دارایی خود را تقدیم کردند؛ روح و جان خود را تقدیم کردند تا به ما زندگی شرافتمندانه‌ای عطا کنند و به چیزی عظیم‌تر و فراتر از رضوان و نعیم ابدی دست یافتند، به چیزی که هیچ چشمی ندیده، و هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ انسانی خطور نکرده است.

دختر شهید بدرالدین با بیان اینکه پدرم‌ سربازی بود در خط ولایت، فرمانده‌ای که هرگز پرچم از دستش نیفتاد، از لبنان تا سوریه تا یمن تا فلسطین و عراق، تصریح کرد: شهید بدرالدین خوارکننده آمریکا و مقهورکننده اسرائیل و نابودکننده تکفیری‌ها در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها بود، که در پیشگاهش قسم خورد «والله دوباره حضرت زینب اسیر نخواهد شد و دستشان هرگز به ساحت عقیله بنی‌هاشم نخواهد رسید و تا آخرین لحظه پای این عهد و پیمان ماند.

وی اضافه کرد: سیدحسن نصرالله در وصف پدرم چنین فرمود «فرمانده‌ آزادسازی زمین بود، فرمانده‌ پس گرفتن اسرا به شکلی آبرومندانه بود، فرمانده‌ منحل کردن شبکه‌های مزدوران و تکفیری‌ها بود و فرمانده‌ دفاع از وجود و کرامت و جبهه مقاومت، ذوالفقار فرزند علی بود، و عباس زینب بود، هیچ‌گاه پرچمش شکست نخورد».

دختر شهید بدرالدین با بیان اینکه مرگ سه بار به سراغش آمد و موفق نشد! به شکل جراحت و اسارت به او نزدیک شد، ولی در برابر او شکست خورد، ادامه داد:‌ زمانی که خودش اراده رفتن کرد عبارت جاویدانش را نوشت «هرگز از سوریه باز نخواهم گشت مگر آنکه شهید باشم یا پرچم پیروزی بر دوشم باشد و با پیروزی و شهادت بازگشت.

وی با بیان اینکه عهد بستیم و وعده دادیم که اهداف و اندیشه‌ات را بر دوش بکشیم‌ و هر چه داریم در راه خدا تقدیم کنیم‌ ‌و حجم فداکاری‌ها هرچقدر زیاد شود باز هم به پیمودن این راه ادامه دهیم، زیر لوای رهبر معظم سید علی خامنه‌ای و سید حسن نصرالله تا زمانی که این پرچم را به دست صاحبش حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانیم، گفت: پیروزی قطعاً محقق خواهد شد و ما حتما در قدس نماز خواهیم خواند، این همان آرزویی‌ است که پدرم برایش زندگی کرد و به شهادت رسید.‌

سنگ تمام ایرانی های برای ذوالفقار حزب‌الله | مخابره پیام «هیهات مناالذله» از زنجان به دنیا | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت

تجلیل از خانواده شهید مصطفی بدرالدین

در بخش دیگری از همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله، جمعی از مسئولان کشوری و استانی از خانواده شهید مصطفی بدرالدین به نمایندگی از مردم ایران تقدیر و تجلیل کردند.

سنگ تمام ایرانی های برای ذوالفقار حزب‌الله | مخابره پیام «هیهات مناالذله» از زنجان به دنیا | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت

حال و هوای همه کربلایی شد

در بخش پایانی مراسم حاج مهدی رسولی و ذوالفقار سرور از لبنان به مرثیه سرایی پرداختند و حال و هوای معنوی خاصی بر همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله حاکم شد.

سنگ تمام ایرانی های برای ذوالفقار حزب‌الله | مخابره پیام «هیهات مناالذله» از زنجان به دنیا | فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت

انتهای پیام

نظر شما