شناسهٔ خبر: 51028152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر استاندار سمنان به دیباج دامغان ١٧ مصوبه برای توسعه داشت

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۱۷ مصوبه در سفر امروز عوامل استانداری و مدیران کل به شهر دیباج از توابع شهرستان دامغان برای توسعه منطقه تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر جمعه در پایان سفر به شهر دیباج دامغان، به خبرنگاران گفت: طی بازدید امروز از ابتدای صبح با برخی مدیران کل استان سمنان در شهر دیباج حضور یافتم و بازدیدهای متعددی از موارد و مباحث مطرح شده صورت گرفت و طی نشستی در محل شهرداری، موارد بررسی و ۱۷ مصوبه در راستای رسیدگی به این موضوعات در حوزه های گردشگری، راه، کشاورزی و مسکن در نظر گرفته شد. 

وی ادامه داد: این مصوبه‌ها نهایی شده است که ضمانت اجرایی خواهد داشت و امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌ها شاهد تحول در منطقه باشیم. 

هاشمی اظهار داشت: با به توجه ویژه دولت به مساله تولید، همه تلاش ها برای رفع دغدغه مردم در این موضوع به کارگرفته می‌شود. 

وی تصریح کرد: در زمینه مسکن نیز، زمین الحاقی به حوزه شهر دیباج بررسی و به زودی به مجموعه شهری اضافه و عملیات اجرایی ساخت مسکن در آن آغاز می‌شود. 

هاشمی اضافه کرد: در این سفر دغدغه عشایر، مرتع داران و مشکلات نهاده‌های دامی مطرح شد که در جهت رفع این مشکلات نیز مصوبه‌های ارائه شد. 

استاندار سمنان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود فضاهای تفریحی مناسب، حتما باید زیرساخت حضور گردشگر در منطقه دیباج دامغان فراهم شود که در این راستا سه مصوبه به این حوزه مربوط است و در زمینه گردشگری طرح توجیه آماده و سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری دعوت می‌شوند.

حضور در حرم شهدای گمنام شهر دیباج و ادای احترام به مقام والای شهدا، زیارت امامزاده سیدمحمد دیباج، دیدار با خانواده معظم شهید مدافع حرم علی اصغر شنائی، بازدید از طرح بام دیباج، بازدید از محل احداث پروژه گردشگری منطقه سرچشمه شهر دیباج (تنگه زندان)، ملاقات مردمی، تجلیل از کارآفرینان نمونه، بازدید از اراضی ۱۳ هکتاری الحاق به محدوده شهر دیباج و محور مواصلاتی خروجی دیباج تا سه راهی گلوگاه، نشست با مدیران شهری دیباج و شرکت در نماز جمعه این شهر، از برنامه‌های سفر امروز هاشمی استاندار سمنان به شهر دیباج دامغان بود.

به گزارش ایرنا، دیباج از جمله شهرهای بخش مرکزی، شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و پوشیده از برف است که طبق سرشماری سال ۹۵، پنج هزار و ۶۴۷ نفر جمعیت دارد

نظر شما