شناسهٔ خبر: 51028145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در نماز جمعه شهر علی اکبر:

اثر بخشی روحیه و تفکر بسیجی در همه عرصه ها و مراحل

امام جمعه شهر علی اکبر گفت: محور مقاومت که به همت شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد، نمونه‌ عملی بسیج است در کشورهای لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و حتی یمن

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، امام جمعه شهر علی اکبر با تبریک هفته بسیج، گفت:همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا از ابزارهای تجربه‌شده برای غلبه بر مشکلات کشور است و باید این نکته را مد نظر داشت که تجربه و سابقه بسیج و تفکر بسیجی نه فقط در داخل بلکه در خارج از ایران نیز توانسته است موفق عمل کند.

حجت الاسلام ولمسلمین احمد لطفیان سرگزی  با تاکید بر اینکه می‌توانیم در همه‌ی مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشیم و این نیازمند تکثیر و رشد تفکر بسیجی است افزود:بسیج و روحیه بسیجی می‌تواند در همه‌ مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشد و راهکار برون رفت از مشکلات همین است.

خطیب جمعه شهر علی اکبر در ادامه با اشاره به راه اندازی منطقه ازاد سیستان گفت: با توجه به محدودیت های موجود و خشکسالی های اخیر، مردم سیستان‌وبلوچستان با مشکلات زیادی مواجه هستند ومنطقه ازاد سیستان پروژه‌ای که بسیاری از شهروندان، مسئولان و کارشناسان معتقدند می‌تواند درصورت بهره‌برداری درست منجر به  اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از کل استان شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی تاکید کرد: منطقه ازاد سیستان بخش‌هایی از شهرستان‌های زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز را در‌بر‌می‌گیرد. بنا بر اعلام دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، در سیستان و بلوچستان برای مبادلات تجاری تمرکز بر مرز ریمدان به‌صورت رسمی و زمینی، مرز آبی چابهار برای توسعه صادرات و در حوزه سیستان منطقه آزاد واقع در شهر جدید رامشار است.

وی افزود: در ایران کمتر نقطه‌ای وجود دارد که همه زیر ساخت ها را داشته باشد اما سیستان خوشبختانه از زیر ساخت لازم در این زمینه برخوردار است چرا که، وجود فرودگاه، راه‌آهن، گاز، آب ژرف، منطقه ویژه اقتصادی رامشار، همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان باعث شده تا مستعد منطقه آزاد تجاری باشد.

خطیب جمعه شهر علی اکبر اظهار داشت: متاسفانه واحدهای صنعتی بزرگی در سطح استان وجود ندارد و باید در کنار صنایع بزرگ به دنبال توسعه واحدهای کوچک و تقویت بازارچه‌های مرزی باشیم.

وی در پایان گفت: فضای همکاری و زمینه های سرمایه گذاری در سیستان‌وبلوچستان بسیار است اما متاسفانه برخی موانع اداری باعث شده تا سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در استان نداشته باشند که باید مشکلات و موانع برطرف و زیرساخت ها فراهم شود.

نظر شما