شناسهٔ خبر: 51028042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا قطعی نیست؟

روزنامه خبر ورزشی

یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال عربستان مدعی شد که AFC همچنان مشغول بررسی مجوز آسیایی استقلال و پرسپولیس است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، با وجود اینکه چند هفته قبل فدراسیون فوتبال ایران از صدور مجوز حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داده بود ولی هنوز این مجوز در کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تأیید قرار نگرفته است و حضور سرخابی های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ قطعی نشده است.

عبدالمجید المنصور عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما باشگاه هایی را که مجوز آسیایی گرفته اند و واجد شرایط شرکت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستند، اعلام می کند.  به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز کسب شده توسط پرسپولیس و استقلال ایران همچنان در کمیته نظارت بر صلاحیت حضور در مسابقات در دست بررسی است.

در تصویری که از لیست تیم هایی که موفق به دریافت مجوز آسیایی شده اند، نام استقلال و پرسپولیس در قسمت باشگاه هایی آمده که مجوز آسیایی آنها در دست بررسی است.

او در ادامه نوشت: در صورتی که پرسپولیس و استقلال جواز حضور در مسابقات را کسب کنند، انتظار می رود التعاون به عنوان آخرین نماینده عربستان در تاریخ ۲۰ آوریل با باشگاه الزورا عراق در شهر بریده در الحاقیه دیدار کنند. در این حالت نیز استقلال در دیدار پلی آف با بنی یاس امارات دیدار می کند و سپاهان نیز به مصاف الشارجه می رود.

عبدالمجید المنصور نیز برخورد استقلال و سپاهان با تیم های بنی یاس و الشارجه امارات را تأیید کرد و ظاهرا این دیدارها به میزبانی نمایندگان ایران برگزار می شود.

عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان همچنین نوشت: در صورتی که تنها یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس مجوز آسیایی خود را دریافت کند، انتظار می رود که التعاون به مصاف الشرطه عراق برود و در این حالت نیز با توجه به اینکه از میان این دو تیم کدامیک حذف می شود، نماینده دیگر ایران در پلی آف با الشارجه دیدار می کند.

عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان با فرض اینکه یکی از تیم های استقلال و پرسپولیس موفق به دریافت مجوز آسیایی نشود، نحوه برخورد تیم ها را اینگونه توضیح داد. به طور مثال، چنانچه استقلال موفق به دریافت مجوز آسیایی نشود، دیدار سپاهان و الشارجه سر جای خود باقی می ماند ولی اگر پرسپولیس مجوز آسیایی نگیرد، سپاهان راهی دور گروهی شده و استقلال به مصاف الشارجه می رود.

عبدالمجید المنصور در پایان نیز احتمال حذف دو تیم را رد نکرد و نوشت: در صورتی که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس موفق به دریافت مجوز آسیایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشوند، AFC در مورد مرحله پلی آف تصمیم جدیدی اتخاذ می کند.

نظر شما