شناسهٔ خبر: 51027999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا مطرح کرد

واردات؛ دغدغه اصلی تولیدکنندگان مازندران

راضیه عنایتی

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا معتقد است، به علت تحریم ها، در بازرگانی و واردات کالاها مشکلات بسیار زیادی را شاهد هستیم و این مشکلات باعث می شود هم گاهی اوقات از زمان عقب می‌ماندیم و هم افزایش قیمت‌ها از کشورهایی که خرید انجام می شود را شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -

همایون شیخ در نمایشگاه ادوات کشاورزی نیاوران ساری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه قدمت این شرکت چند سال است و محصول شرکت چیست، اظهار کرد: شرکت ما از سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در تهران است و از زمان تاسیس تاکنون روی دستگاه‌های مختلف و تخصصی کشاورزی کار کرده‌ایم.

وی گفت: ۵ سال اخیر عمدتا روی دستگاه‌های مربوط به برنج و شالیزارها کار می‌کنیم و بر روی یک سری از ادوات باغبانی تمرکز بیشتری گذاشته ایم.

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو دارید، خاطرنشان کرد: در دفتر مرکزی با توجه به افراد فنی که حضور دارند، حدودا ۱۲ نفر و با نماینده های ما در استان های مختلف، بالغ بر ۴۰ نفرنماینده در استان های دیگر هستیم.

شیخ با اشاره به اینکه دفتر مرکزی در تهران است، ادامه داد: شرکت ما کار بازرگانی و واردات را به صورت عمده انجام می‌دهد و هم اخیرا وارد بحث مونتاژ ماشین‌آلات شده‌ایم به طوریکه مونتاژ انواع مختلفی از تیلرها را در ایران انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: این مونتاژ به این صورت است که حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در داخل تولید می‌شود و ما بقی هم از خارج وارد می شود.

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا با اشاره به انواع محصولات تولیدی، اظهار کرد: محصولاتی که اکنون داریم دستگاه تیلر کشاورزی یا مینی تراکتور است با برند شرکت پردیس که در حقیقت از بهترین موتوری که در کشور چین وجود دارد با مارک گلدن بائو و گیربکس دانگ فنگ استفاده می کنیم که با توان ۱۲ اسب بخار در دو مدل استارتی و هندلی این دستگاه وارد و در داخل کشور مونتاژ شده و با تیراژ مناسب آماده واگذاری به کشاورزان و شالیکاران است.

شیخ در پاسخ به اینکه کشاورزان چطور می‌توانند دستگاه‌ها را تهیه کنند و آیا شرایط و تسهیلاتی برایشان فراهم است، گفت: شرکت خودمان تا جایی که بشود یک شرایط ۴ ماهه برای فروش دستگاه ها در نظر گرفته است.

وی گفت: دستگاه های ما گواهی آزمون مرکز مکانیزاسیون وزارت کشاورزی را دارا هستند که در سامانه مکانیزاسیون وزرات جهاد کشاورزی و در سامانه صمت هم قرار داشته و قیمت گذاری شده است؛ کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی و دریافت پیش فاکتور از ما و یا از نمایندگان ما و ارائه به بانک از تسهیلاتی که برای این دستگاه‌ها توسط وزارت‌خانه قائل می شود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا، ادامه داد: نرخ بهره‌ها با توجه به اعلام مرکز توسعه مکانیزاسیون ۱۵ درصد است.

شیخ در پاسخ به اینکه دغدغه اصلی شما به عنوان یک تولید کننده یا وارد کننده چه چیزی است، گفت: بزرگترین دغدغه ما بیشتر روی واردات است و البته بحث تولید هم همیشه مشکلات خاص خودش را دارد؛ به علت تحریم ها، در بازرگانی و واردات کالاها مشکلات بسیار زیادی را شاهد هستیم و این مشکلات باعث می شود هم گاهی اوقات از زمان عقب می‌ماندیم و هم افزایش قیمت‌ها از کشورهایی که خرید انجام می شود را شاهد باشیم. همچنین افزایش قیمت حمل، افزایش قیمت حمل خارجی و داخلی و تعرفه های گمرکی مشکلات زیادی وجود دارد که ما مشغول دست و پنجه گرم کردن با آن هستیم و مشکلات تولید هم که همیشه هست.

وی درباره نرخ ارز نیز گفت: در گذشته برای کشاورزان شرایطی قائل می شدند به عنوان مثال، در بخش برنج ارز با قیمت پایین تر تخصیص داده می شد، کشاورز می توانست دستگاه را ارزانتر خریداری کند اما الان دیگر ارز با قیمت پایین وجود ندارد و همه کشاورزان از جمله شالیکاران زحمتکش باید با قیمت ارز آزاد دستگاه‌ها را بخرند و همین باعث شده ماشین آلاتی که به دستشان می رسد حدودا قیمتشان چند برابر شده و این مهم در معیشت آنها تاثیر گذار بوده است.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج مرغوب در کشور بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان در مغازه ها قیمت گذاری شده که همه این ها به قیمت ارز در کشور و مشکلات ناشی از آن بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت پردیس کشت افزا، گفت: امیدوارم بتوانیم مثل سال های گذشته در خدمت کشاورزان و باغداران گرامی باشیم و یک قدمی هر چند کوچک برای توسعه و پیشرفت مکانیزاسیون و کشاورزی برداریم.

انتهای پیام

نظر شما