شناسهٔ خبر: 51027987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه قدس گیلان:

تفکر بسیجی موجب امیدافزایی است/ روحیه محرومیت زدایی بسیج در جامعه

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به روحیه محرومیت زدایی بسیج در جامعه، بیان کرد: توزیع روزانه بیش ۴۰۰ بسته معیشتی در گیلان در محلات و مناطق آسیب پذیر بخشی از اقدامات بسیج در حوزه محرومیت زدایی بوده است.

صاحب‌خبر -

سردار محمد عبدالله پور در دیدار جمعی از فرماندهان و معاونین سپاه قدس گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان با تقدیر از حمایت های همه جانبه آیت الله فلاحتی از سپاه و بسیج، اظهار کرد: روحیه بسیج و تفکر بسیجی در کشور و استان موجب امیدافزایی در جامعه شده است.

وی با اشاره به نگرش و نگاه بسیجی مردمان گیلان زمین افزود: مردم گیلان در آوردگاه های مختلف نشان دادند که یک بسیجی واقعی هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شیوع کرونا و عملکرد مثبت و اثرگذار سپاه و بسیج در مبارزه با کرونا بیان کرد: سپاه و بسیج در ایام کرونا در کنار جبهه سلامت بود و پا به پا برای سلامت مردم کوشید.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه گیلان مقام نخست واکسیناسیون در کشور را کسب کرد گفت: با حضور بسیجیان در کنار بهداشت و درمان در انجام واکسیناسیون تجربه بسیار ارزشمندی بود که گیلان را در کشور ممتاز کرد.

وی بسیج را حلال مشکلات و بحران ها در عرصه های مختلف دانست و افزود: تجربه نشان داده که بسیج می تواند در همه بحران اثرگذار و موفق عمل کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان گریزی هم به مشارکت در انتخابات اخیر و ایجاد حفره ناامیدی جامعه زد و تصریح کرد: بسیج با تلاش فراوان توانست برخی حفره های ناامیدی در جامعه را پر کند و مردم را به پای صندوق های رای بکشاند و از این رو مشارکت از ۴۲ درصد به ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد.

سردار عبدالله پور با اشاره به روحیه محرومیت زدایی بسیج در جامعه، بیان کرد: توزیع روزانه بیش از ۴۰۰۰ بسته معیشتی در گیلان در محلات و مناطق آسیب پذیر بخشی از اقدامات بسیج در حوزه محرومیت زدایی بوده است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار طیبه شجریه صالحین در تربیت افراد انقلابی و دینی، افزود؛ پرورش قریب ۱۵۰۰ قاری بعنوان حافظان قرآن از دیگر اقدامات انسان سازی بسیج بوده و این تعداد به ۳۰۰۰ نفر رسیده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بسیج کلید حل مشکلات کشور است»، گفت: بسیج با روحیه انقلابی که دارد در هر مشکل و بحرانی ورود کند، آن مشکل و بحران را حل می کند.

رسول فلاحتی در دیدار با فرماندهی و معاونین سپاه قدس گیلان با تبریک گرامیداشت هفته بسیج به تشریح فلسفه شکل گیری این شجره طیبه پرداخت و اظهار کرد: تشکیل بسیج حرکت بزرگی بود که تضمین کننده دوام و قوام انقلاب شد.

وی با اشاره‌ به تلاش های بسیج در عرصه های مختلف، افزود: تلاش های بسیج در این ۴۲ سال بر هیچ احدی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کارنامه درخشان بسیج سرشار از خدمت مخلصانه به مردم است، گفت: بسیج نگاه و تفکرش فقط خدمت خالصانه و صادقانه به مردم بوده و هست.

بسیج بهترین الگوی مدیریت جهانی است

آیت الله فلاحتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، بیان کرد: روح بلند و ملکوتی حاج قاسم بر همه عالم حاکم است و همه از وی به نیکی و بزرگ مردی یاد می کنند.

وی با اشاره به درجات مختلف شهدا در عالم، اضافه کرد: شهدا در بهشت دارای درجات مختلفی هستند که یکی از بالاترین درجات از آن شهید حاج قاسم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی، اطهار کرد: در بسیج شاهد رویش های بزرگی بوده و هستیم و استمرار این رویش ها در بسیج موجب قوام بخشی انقلاب می شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه و بسیج در عرصه های مختلف بیان کرد: بسیج در همه بحران ها از قبیل سیل، زلزله و کرونا مرد اول میدان بوده و با تلاش های خستگی ناپذیرشان موجب دلگرمی مردم شده اند.

وی باورمندی نظام را بر پایه روحیه بسیجی و انقلابی دانست و اضافه کرد: نظام اسلامی با روحیه بسیجی دوام و قوام پیدا می کند و جز با تفکر و روحیه بسیجی نمی توان بر مشکلات فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم زمان شناسی و تقویت علم و آگاهی بسیج در عرصه های مختلف، تصریح کرد: بسیج بهترین حلقه اتصال هم گرایی، ایجاد وحدت و همدلی بین دستگاه هاست.

فلاحتی با بیان اینکه بسیج بهترین الگو در مدیریت جامعه جهانی است گفت: عملکرد بسیج در این سال ها به گونه ای بوده که بعنوان مدل در سایر کشورها الگوبرداری شده است.

وی با تاکید بر تکلیف محوری بسیج در عرصه های مختلف، اضافه کرد: هر گاه مسئولان نطام بر اساس تکلیف محوری و دستورات و منویات مقام معظم رهبری حرکت نکردند در آن برهه نظام ضربه خورده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در اکثر محورها و تصمیم گیری ها بر اساس منویات رهبری حرکت نکرد و نظام و مردم با چالش جدی روبرو کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اهل سیاه نمایی نیستیم تصریح کرد؛ دولت گذشته بر اساس تفکر و روحیه بسیجی عمل نکرد و کشور دچار عقب ماندگی های فراوان در بخش های مختلف شد. چندین سال طول می کشد تا کشور در ریل اصلی حرکت به سوی توسعه و پیشرفت برگردد.

وی بصیرت افزایی را یکی از مهم ترین ماموریت های بسیج در عرصه های مختلف برشمرد و بیان کرد: افزایش بصیرت در جامعه از وظایف مهم بسیجیان در عرصه های مختلف است و تا حدودی در جامعه تحقق یافته است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر سوق دهنی جوانان و نوجوان به سمت بسیج، تصریح کرد: جوانان را می بایست به سمت بسیج و تفکر بسیجی سوق دهیم و تا توان داریم جذب حداکثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حضور میدانی بسیج در عرصه های مختلف سیل، زلزله و کرونا نشان دهنده تعهدپذیری بسیج به نطام و انقلاب است.

انتهای پیام

نظر شما