شناسهٔ خبر: 51027860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هراتیان: به دلیل جلوگیری از ایست قلبی اجازه حضور به برخی‌ها داده نشد

مدیر مرکز ایفمارک با اشاره به شرایط و وضعیت برخی از بازیکنان گفت:‌ به دلیل جلوگیری از بروز مشکلاتی از جمله ایست قلبی، مجوز فعالیت برای برخی از مربیان و ورزشکاران صادر نشد چرا که اولویت حفظ سلامتی ورزشکاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،‌ زهره هراتیان امروز جمعه در گفت‌وگویی با اشاره به مسایل و حواشی مرتبط با سلامتی و حفظ جان بازیکنان، افزود: یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی که ما در این ایام گرفتیم همین بود که مجوز فعالیت برخی مربیان و ورزشکاران را برای حضور در فوتبال صادر نکنیم چرا که برخی مشکلاتی داشتند که از سوی دپارتمان قلب و عروق  مطرح شد و این احتمال را می‌داد که حتی خطر ایست قلبی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: امسال در معاینات پیش فصل و به دلیل شرایط کرونا تحقیقاتی انجام شد. تحقیقات کوتاه مدت نشان داد مشکلاتی در زمینه قلب و عروق وجود دارد و تمرکز ما روی این مساله بود و به طور کامل تست ورزش، اکوکاردیو گرافی، ویزیت‌های تخصصی و اقداماتی که مد نظر دپارتمان قلب و عروقمان بود را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر مرکز ایفمارک تصریح کرد: این مساله در مورد برخی قابل حل بود. برخی مربیان اقدامات بیشتری را انجام دادند و بعد از اینکه دوران نقاهت را پشت سر بگذارند می‌توانند دوباره به فوتبال بازگردند و ما تابع قوانین هستیم.

هراتیان عنوان کرد: فوتبال برای بازیکنان حرفه‌ای، شغل است. یکی از سخت‌ترین تصمیماتی که گرفتیم این بود که مثلا این بازیکن نباید بازی کند ولی مثل همه جوانب زندگی، وقتی دری بسته می‌شود در دیگری باز می‌شود. نباید سفت و سخت پافشاری کرد که این افراد حتما حضور داشته باشند. این عزیزان خانواده دارند و ان‌شاالله مسیر درست و سلامتی را در پیش بگیرند. امسال مانند سال‌های قبل سازمان لیگ در بحث معاینات پیش از فصل خیلی جامع‌تر عمل کرد. چند سال است معاینات بانوان را هم با همان استاندارد آقایان انجام می‌دهیم و هر کجا هم که پولی نبوده سازمان لیگ با هزینه خودش این معاینات را انجام می‌دهد. ان‌شاالله سال آینده هم همین مسیر را ادامه می دهیم و شرایط بهتر هم می‌شود.

نظر شما