شناسهٔ خبر: 51027663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

در شهر خوانسار ۲۶ مخاطره سابقه وقوع دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وجود ۲۶ مخاطره در خوانسار، گفت: شهرداری خوانسار پیگیر جذب اعتبار برای ساماندهی رودخانه بزرگ شهر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز جمعه در نشستی با شهردار خوانسار به منظور بررسی مشکلات شهری و اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی رودخانه‌های شهر، اظهار کرد: لازم است به دلیل شرایط کوهستانی بودن منطقه و ایجاد سیلاب‌ها و بادهای تند ویرانگر امکانات و ظرفیت اطفای حریق و امداد و نجات شهر خوانسار تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ مخاطره طبیعی و غیرطبیعی در استان اصفهان سابقه وقوع دارد، افزود: در شهر خوانسار ۲۶ مخاطره از جمله سرمازدگی، سیل، زلزله، خشکسالی و آفات نباتی و غیره سابقه وقوع دارد و لازم است طرح خطرپذیری آن‌ها تهیه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تکلیف شهرداری در مدیریت بحران شهری، افزود: شهرداری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا از وقوع حوادث مهم جلوگیری و خسارت شهری کاهش یابد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سد باغکل خوانسار به منظور پیشگیری از وقوع سیل در منطقه و تأمین آب بخش‌های مختلف شهری احداث شده است، گفت: آب منطقه‌ای باید علاج بخشی سد باغکل (نشت آب) را دنبال کند.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن رودخانه اصلی شهر خوانسار، افزود: در سال‌های گذشته اعتباراتی به منظور آزادسازی و ساماندهی این رودخانه تخصیص داده شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر رودخانه در استان اصفهان، افزود: امسال ساماندهی حریم و بستر ۶۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه‌های خارج از حریم شهر در وظیفه آب منطقه‌ای و محدوده داخل شهر برعهده شهرداری است، افزود: به مالکان ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه باید اخطار تخریب داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در دو سال گذشته ۱۷۰ ویلا در باغ بهادران اصفهان با حکم دادستان تخریب و موجب آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های اطراف شد.

شیشه‌فروش با اشاره به بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و مدیریت بحران کشور مبنی بر تخصیص اعتبارات سیل به شهرداری‌های دارای اولویت، افزود: شهرداری خوانسار پیگیر جذب اعتبار برای ساماندهی رودخانه بزرگ شهر شود.

نظر شما