شناسهٔ خبر: 51027415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تفکر بسیجی حلال مشکلات ریز و درست کشور است

اقتصاد ایران: کرج - امام جمعه کرج گفت: امروز تفکر بسیجی حلال مشکلات ریز و درست کشور است و غفلت از تفکر و فرهنگ به طور حتم منجر به خسارت بزرگ برای کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه در هفته جاری یاد و خاطره شهدای گران‌قدری که برای اعتلای کلمه‌الله و استقلال کشور به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: هفتم آذر دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده، هشتم آذر شهید دکتر مجید شهریاری، دهم آذر آیت‌الله شهید سید حسن مدرس و یازدهم آذر شهید میرزا کوچک خان جنگلی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره پنجم آذرماه روز بسیج مستضعفان و تشکیل بسیج مستضعفان به‌فرمان امام خمینی (ره) بیان کرد: کارنامه بسیج از بدو تأسیس که به دم مسیحایی و بصیرت مؤمنانه امام راحل عظیم‌الشأن تشکیل شد، تا امروز حکایت‌کننده کارکردهای فراوان در مقابله با چالش‌ها و بحران‌های گوناگون است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: این نقش از نقش‌آفرینی در نبرد سخت و دفاع از کشور بگیرید تا بحران‌ها و تهدیدات و جنگ نرمی که امروز کشور با آن مواجه است وجود داشت، بنابراین ا همه توجه دارید که حفظ انقلاب از خود انقلاب سخت‌تر است و انقلاب را مردم انقلابی که در مقابل چالش‌ها و تهدیدها می‌ایستند حفظ می‌کنند، که همگی بسیجی‌اند.

قابلیت مهم بسیج برای الگوسازی

وی با تأکید بر اینکه قابلیت‌هایی که بسیج دارد و موضوعاتی که ورود می‌کند فراوان است، گفت: امروز جمعی از برادران بسیج هم در قالب طرح صالحین در نماز حضور دارند، بنده در این نوبت به قابلیت بسیج در جهت الگوسازی اشاره کرده، بعضی موارد را از کلمات رهبر معظم انقلاب فقط بازخوانی و یادآوری می‌کنم. البته مطالب عملکردی و نحوه گستره عملکرد را از برادر بزرگوارمان فرمانده محترم سپاه استان سردار حیدرنیا شنیدید. اما نکاتی را که عرض می‌کنم از یک منظر دیگری است. قابلیت‌های بسیج بخشی الگو بودن است که راجع به این الگو بودن چند جمله عرض می‌کنم.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از الگوها، «الگوی رعایت قانون و اخلاق» است که بسیج نمونه اتم آن باید باشد، اظهار داشت: یعنی هر جا بسیجی ببینیم نمونه قانون ببینیم؛ آقا فرمودند: شما باید نمونه اخلاق و تواضع و مهربانی و رعایت مقررات باشید. آن کسی بسیجی‌تر است که مقررات را بیشتر رعایت می‌کند. به خاطر اینکه این فرد بیشتر از همه برای نظام دل می‌سوزاند و مقررات لوازم قطعی اداره درست نظام است. این هم دستورالعمل است هم آسیب‌شناسی است.

مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروساز برای اسلام و انقلاب است

وی با بیان اینکه «الگوی جذب جوانان به مسجد» نیز یکی دیگر از این الگوهاست، گفت: مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروساز برای اسلام و انقلاب است و باید حتماً متولیان مساجد برای مسجد برنامه داشته باشند. امام مسجد بخصوص بدون برنامه نباید باشد. باید طرح داشته باشد و امورات فرهنگی منطقه خودش را و حواشی مسجد و محله را باید مدیریت کند. بدون برنامه و طرح نامه نمی‌شود خدمت کرد. مسائل فرهنگی هر منطقه متوجه امام مسجدِ مسجد آن منطقه است. البته مهم‌ترین بازوان امام، بسیج است که باید از بسیج در این رابطه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه افزود: ایشان در این باره نکاتی را تذکر می‌دهند که همه ارکان مسجد باید عمل کنند و امروز اگر می‌بینیم گاهی اختلافاتی هست بیشتر مربوط به جایی است که همین سفارشات رها شده است. فرمودند: مساجد را رها نکنید، نیروی مقاومت بسیج بهترین جایی که دارد همین مساجد است. منتها مساجد را مسجد نگه دارید. با امام جماعت مسجد، با عبادت‌کنندگان مسجد و با مؤمنینی که در مسجدند برادرانه صمیمی باشید که به حمدالله هستید. و آن را حفظ کنید و بیشتر کنید.

وی ادامه داد: اول وقت نماز را به جماعت پشت سر پیش‌نماز هر مسجدی که در آن هستید بخوانید. در مراسم دینی مسجد و تبلیغات آن شرکت کنید، در مراسم دعا و قرآن و مراسم مذهبی شرکت کنید، شما و امام جماعت آن مسجد، هر کس که هست، مشترکاً مسجد را حفظ کنید. برای مسجد جاذبه درست کنید، تا بچه‌ها جوانان و زن و مرد محله مجذوب مسجدی شوند که شما در آن هستید و بیایند. مسجد پایگاه بسیار مهمی است. بسیجی و کسی که بسیجی فکر می‌کند باید الگوی جذب به مسجد باشد لازم نیست حتماً کارت بسیج داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از آن الگوها، «الگوی تقوای الهی»، خاطرنشان ساخت: آنچه توانسته بسیج را تا امروز حفظ کند، روحیه تعبد و خدامحوری و تقوا بوده که باید این مهم را حفظ و تقویت کرد. فرمودند: بدانید امروز یکی از سلاح‌های دشمنانی که مرگ بر آنها می‌گوئید این است که در مقابل جوانان ما دانه بپاشند. دانه گناه، دانه جاذبه‌های گناه، جاذبه‌های فساد. تا بلکه بتوانند آن‌ها را جذب کنند. نفس قوی باید بایستد و تسلیم این جاذبه‌ها نشود. مراقب باشید.

وی تصریح کرد: جوانان بسیجی ما مومنند، مطهرند، پاکند. اما ممکن است در میان آن‌ها افرادی پیدا شوند که روح قوی نداشته باشند و تسلیم ترفند دشمن و شیاطین گردند. اینجا تقوا به درد می‌خورد. تقوا یعنی اینکه دائم مراقب خودمان باشیم و نگذاریم که اشتباه کنیم لذا دوستان تا می‌توانید روی مسئله تقوا کار کنید. «فَإِنَّ خَیرَ الزّادِ التَّقوی» بهترین توشه که ما را در همه عرصه‌ها نگه می‌دارد تقواست. تقوا را در خودتان تقویت کنید.

لزوم گسترش الگوی مبارزه با فساد

امام جمعه کرج از «الگوی مبارزه با فساد» به عنوان یکی دیگر از الگوها نام برد و تصریح کرد: این الگو در مقابل اشاعه فساد، خرابکاری و توطئه دشمن بسیج می‌ایستد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز «الگوی هوشیاری» و «الگوی بصیرت در دشمن‌شناسی» را به عنوان الگوهای پنجم و ششم برشمرد و گفت: دشمنی که برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از یک راه و با یک روش نمی‌آید. باید برای مقابله با او هوشیار بود و لحظه‌ای غفلت و خواب نداشت و الحمدلله بسیج تا امروز در اکثر مواقع موفق بوده است و من بعد موفق خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به «الگوی نوگرا بودن» اشاره کرد و گفت: چیزی که باعث زنده بودن مجموعه‌ای می‌شود این است که خودش را دائماً به روز نگه دارد و خودش را احیا کند فلذا رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند: تجدد و نوگرائی حقیقی و باز کردن میدان‌های تازه‌ی زندگی، مطلوب اسلام است. اصلاً اسلام این را از انسان خواسته، این به برکت تأمل، تعمق، کار درست، کار فکری، تلاش عملی، مجاهدت، استقبال از کار و از خطر در همه‌ی میدان‌ها و همت‌ها را بلند کردن به دست می‌آید. این کارها مربوط به کیست؟ مربوط به بسیج است. اگر بسیج را درست معنا کنیم، همین است.

برچسب‌ها:

نظر شما