شناسهٔ خبر: 51026777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرج:

همراهی مردم دلیل موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است

کرج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: سبک جدیدی از حکمرانی بر اساس مردم سالاری دینی با انقلاب به دنیا عرضه شد که نقش مردم در آن واقعی و اصیل بود،در این ۴۳ سال و با تمام فراز و فرودها همراهی مردم با نظام از یک سو و از سوی دیگر اعتماد نظام به ملت از عوامل موفقیت بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج  افزود: نماد این مردم سالاری نیز مجلس و نمایندگان آن است که توقع مردم از آنها در این دوره سنگین تر شده چرا که عنوان مجلس انقلابی را گرفته اند، بر همین اساس باید شاخصه های انقلابی بودن را در خودشان حفظ و اگر کسانی نیز این شاخصه ها را ندارد باید خودشان را تغییر بدهند.

وی با اشاره به شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: وی عالمی استکبار ستیز و الگوی مجلسیان و شخصیت بزرگی بود که باید به صورت مستقل به دیدگاهایش پرداخت و آن را بازخوانی کرد؛ شهید مدرس مردی بزرگ که در تاریخ معاصر نقش پررنگی داشت.

حسینی همدانی افزود: کسی مانند رضا خان از این شهید بزرگوار می ترسید چرا که مهم ترین ویژگی مدرس این بود که از خدا می ترسید، در واقع کسی که خداترس باشد خائنان و دشمنان از او خواهند ترسید.

وی تاکید کرد: امروز نیز اگر مجلس به دنبال موفقیت عمل کردن است باید تمام توجه اش برای خدا باشد و از هیچ قدرتی جز خدا نترسد.

وی با اشاره به شاخص های مجلس انقلابی گفت: مجلس انقلابی هرگز ارتباط خود را با توده مردم قطع نمی کند و ساده زیست و ارتباط مستمر با محرومان جامعه داشته و اجازه به وجود آمدن اشرافی گری را به کسی نمی دهد.

حسینی همدانی تاکید کرد: مجلس انقلابی با مخالفان قانون و دشمنان مرز بندی روشنی دارد؛ توصیه پذیر نیست و اهل حاشیه و کارهای غیر ضروری، معامله، اسراف، دشمن شاد کن نیست و اهل مبارزه با فساد، اهل  کار کارشناسی در زمان تصویب لوایح و طرح ها و برای تاثیر گذاری بیشتری برنامه و در قانون گذاری به چیزی جز مصلحت کشور و مردم و بهتر شدن زندگی مردم توجه ای ندارد.

وی ادامه داد: مجلس انقلابی بر عملکرد دولت نظارت جدی و دقیق دارد، از سوی دیگر مجلس باید عدالتخواه باشد چرا که نماد عزت ملت و اقتدار ملی است و بر مواضع امام و مقام معظم رهبری مصمم و از هدایت های آنها بهره بگیرد.

حسینی همدانی گوش به فرمان ولی فقیه بودن را معیار انقلابی بودن عنوان و اظهار داشت: با رعایت این موارد است که به مجلسی می رسیم که امام(ره) فرمودند" در راس همه امور کشور است، یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب و مجلس بد همه چیز را بد می کند".

وی با تاکید بر تلاش مسوولان  برای حل مشکلات گرانی در کشور  گفت: مجلس باید این مهم را در اولویت خود قرار بدهد، گاهی دستگاه های اجرایی به دلیل نبود قانون متوقف شده اند که باید به این امور سرعت و اصلاح بخشید.

نماینده ولی فقیه به قانون انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و متذکر شد: در این خصوص باید اصلاح جدی صورت بگیرد، شوراها را می بینید که برخی از آنها در سراسر کشور چه مسایلی به بار آورده اند اگر انتخابات از ابتدا به صورت درست طراحی و انجام می شد این همه هزینه درست نخواهد شد.

حسینی همدانی به افزایش نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برخی از استان ها که جمعیتی کمتر از ما دارند اما تعداد نمایندگانشان بیشتر است، این در حالی است که البرز به عنوان چهارمین استان کشور از نظر جمعیتی تنها سه نماینده دارد که به این مساله باید دقت که طبق قانون این مساله قابل تحقق می باشد اما این مهم انجام نشده این در حالی است که اجرایی شدن آن آثار خوبی برای مجلس، کشور و منطقه های انتخابیه و مردم دارد.

وی ادامه داد: کمترین اثر این مهم این است که مشارکت مردم را در انتخابات بیشتر و سلایق مختلف این فرصت را پیدا که در اداره کشور نقش داشته باشند، به هر ترتیب ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم که مجلس به اولویت ها پرداخته، نظارت خود را بر دستگاه اجرا قوی تر کند.

خطیب جمعه کرج اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی را از دیگر مواردی عنوان که مجلس انقلابی به صورت جدی آن را دنبال و به رشادت های نیروی دریایی ارتش اشاره و گفت: از  دفاع مقدس سال های زیادی گذشته اما هر روز بر توان و قدرت نیروهای مسلح به خصوص نیروی دریایی اضافه شده و امروز نیروی دریایی ایران این توانمندی را دارد که به عنوان یک نیروی راهبردی در حفظ امنیت از کرانه های خلیج فارس، سواحل مکران و دریای عمان تا اقیانوس هند و در هر نقطه از آب های بین المللی که نیاز است مقتدرانه حضور یابد.

حسینی همدانی افزود: امروز امنیت دریایی با توجه به آبراه های دریایی در عرصه اقتصاد دریایی و گستردگی تردد کشتی های تجاری و نفتکش ها در دریاها یک ضرورت است که به خوبی در حال دنبال شدن است.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کشور اشاره و اظهار داشت: در خصوص دولتمردانی که کشور را دچار مشکلات اقتصادی کرده اند در این خصوص دستگاه قضایی باید به صورت جدی ورود کرده و کوتاهی در این مساله نکند، خسارت هایی که به مردم زده شده باید پیگیری شود.

حسینی همدانی در خصوص حقوق های نجومی گفت: در این رابطه مطالبی داشته ام اما با توجه به اینکه رییس جمهوری ورود و تذکر دادند تا حصول نتیجه صبر می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهیدان فخری زاده، شهریاری، آیت الله مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اشاره و گفت: کارنامه بسیج از بدو تاسیس که با دم مسیحایی حضرت امام (ره) تشکیل شده تا به امروز کارکردهای فراوانی در مقابل چالش ها و بحران ها داشته به گونه ای که از نقش آفرینی در نبرد سخت و دفاع از  کشور گرفته تا بحران، تهدید و جنگ نرمی که امروز با آن مواجه هستیم.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه حفظ انقلاب از خود انقلاب سخت تر است اظهار داشت: این انقلاب را مردم انقلابی که در مقابل چالش و تهدیدها می ایستند حفظ می کنند که همگی بسیجی می باشند، در این بین قابلیت هایی که بسیج از آنها برخوردار است فراوان بوده است.

حسینی همدانی گفت: یکی از این قابلیت های بسیج الگو بودن است، که یکی از الگوها رعایت قانون و اخلاق بوده که بسیج نمونه مهم این الگو باید باشد، بدین معنی که هر جا بسیجی هست در آنجا قانون و اخلاق را ببینیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اخلاق محور بودن بسیجیان افزود: ایشان فرمودند که" بسیجیان بایستی نمونه اخلاق، تواضع، مهربانی و رعایت مقررات باشید، آن کسی که بسیجی تر است که مقررات را بیشتر رعایت می کند به خاطر اینکه این فرد بیشتر از همه برای نظام دل می سوزاند".

حسینی همدانی به قابلیت دیگر بسیجیان اشاره و ادامه داد: الگوی جذب جوانان به مسجد با توجه به اهمیت مسجد به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه ها برای اسلام است که به همین منظور نیاز است در این رابطه برنامه ریزی به خصوص در بخش مسایل فرهنگی از سوی امام مسجد بایستی صورت بگیرد، که در این بین بازوان امام بسیج است که از این نهاد مقدس بایستی به نحو احسن باید استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسجد مطالبی را بیان که همگی باید نسبت به رعایت آن اهتمام داشته باشند چرا که اگر کوچکترین اختلافی در ارکان مساجد وجود داشته باشد وقتی دقت می کنیم به این مهم دست می یابیم که به این نکات و تذکرات بیان شده توجه ای نشده است.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه بسیجی الگوی جذب است گفت: کسی که بسیجی فکر می کند الگو جذب به مسجد است.

حسینی همدانی الگوی تقوای الهی را از دیگر قابلیت های بسیج عنوان و افزود: آن چیزی که تا به امروز توانسته بسیج را حفظ کند الگو تقوا و  خدا محوری آن است که این مهم باید حفظ و تقویت که مقام معظم رهبری نیز در این باره همواره تاکیداتی داشته اند.

امام جمعه کرج مبارزه با فساد و مقابله با اشاعه فساد را از دیگر الگوهای بسیجیان عنوان و گفت: کسانی که بتوانند در مقابل فساد و توسعه آن و خرابکاری های دشمن بایستد بسیج است.

حسینی همدانی هوشیاری را دیگر الگوی بسیحیان عنوان و افزود: دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از تمام قدرت خود در حال استفاده هستند که در این بین برای مقابله با آنها هوشیار و لحظه ای خواب نداشت که بسیج تا به امروز در اکثر مواقع موفق عمل کرده است.

خطیب جمعه کرج بصیرت و نوگرا بودن  را دیگر الگوی بسیجیان مطرح و تاکید کرد: در بحث پروژه نفوذ بسیج برای مقابله با این خطر مهم باید  مراقب باشد چرا که خود بسیج یکی از اهداف نفوذ است، در واقع هنر بسیج در شناخت زمان، نیاز و به موقع عمل کردن است.

متکبران رسوا می شوند

حسینی همدانی در ادامه به تحولات منطقه اشاره و گفت: خداوند متکبران را خیلی زود رسوا می کند آقایی در همسایگی ما پیش از این گفته بود که با تجربه ترین رهبر جهان هستم و اگر در منطقه اتفاقی رخ و سنگی قرار است که جابه جا شود باید از من اجازه بگیرید اما می بینید که در همین چند روزه به خاطر نرخ پول کشورش به چه گرفتاری هایی افتاده است.

مسوولان منطقه حصارک کرج را دریابند

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در ادامه به موضوع حصارک کرج و مشکلات پیش آمده در این منطقه ناشی از گودبرداری غیر اصولی اشاره و عنوان کرد: در این رابطه با توجه به اینکه خطر وجود دارد باید هر چه سریعتر اقداماتی صورت بگیرد، تخلفاتی در این طرح صورت گرفته که برای مردم خطرآفرین شده که نیاز است سریعتر پیمانکار کار خود را شروع و تعلل نکند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های ناظر باید این مساله را به صورت جدی دنبال و دستگاه قضا نیز باید متخلفان را با توجه به اسناد و مدارکی که وجود دارد باید آن را پیگیری تا اگر خسارتی به اهالی زده شده جبران شود، باید به ساخت و ساز آن پرداخته و تکمیل تا ضرر بیشتری متوجه نشود.

نظر شما