شناسهٔ خبر: 51026517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

واکنش علم‌الهدی به اعتراضات اصفهان

صاحب‌خبر -

امام جمعه مشهد با اشاره به اعتراضات اخیر در اصفهان گفت: امروز در همه استان‌ها مشکل آب داریم که بخش عمده این مشکل نزولات آسمانی است. وقتی نزولات آسمانی کم هست، با تجمع و تحصن درست نمی‌شود. یک بخش مسئله آب مربوط به مدیریت کشور است که باید با نظام «میرآبی» این مشکل را حل کنند. چه بخواهیم و چه نخواهیم گرفتار خشکسالی شدیم، شما کشت را تغییر دهید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله «سید احمد علم الهدی» در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک سالروز صدور فرمان عظیم تشکیل بسیج مستضعفین به وسیله امام بزرگوار و هفته بسیج گفت: بسیج یک ودیعه ارزشمند در جامعه و عامل اجرایی مردمی بودن این نظام است و باعث شده مردم در عرصه عملیاتی نظام قرار بگیرند.

وی افزود: امروز نیز در سه عرصه «تقابل با دشمن»، « کمک به حل مشکلات جامعه» و «مدیریت آب کشاورزان» به فداکاری و حرکت بسیجی احتیاج داریم.

امام جمعه مشهد در تشریح ابعاد نیاز به حرکت بسیجی در جامعه تصریح کرد: در تقابل با دشمن؛ فلسفه تشکیل بسیج نیروی دفاعی است.

وی افزود: امروز غیر از عرصه نظامی، در عرصه جنگ نرم نیز نیازمند به دفاع هستیم بیش از 42 شبکه در دنیا به زبان فارسی علیه نظام ما سم‌پاشی می‌کنند تا نظام را از داخل بپوسانند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: بسیج، موازنه قدرت و ارزیابی دشمن را از بین برده است. امروز در جریان جنگ نرم به یک دفاع جانانه نیاز داریم و جوانان قهرمان این میدان هستند که با اخلاص بسیجی در عرصه فناوری دیجیتالی به عرصه بیایند و جانانه دفاع کنند. دشمن می‌خواهد با جنگ نرم و ایجاد بحران داخلی به سراغ ما بیاید، اینجا بسیج باید به میدان بیاید و فعال باشد.

مسؤولان دولتی فعالیت کنند تا با قدرت بسیج، تنظیم بازار عملی بشود

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات اجتماعی گفت: از یک طرف گرفتار مسائل گرانی و مشکلات معیشتی هستیم که به دولت و دستگاه‌های حکومتی مربوط است. یک بخش نیز مربوط به سودجویی و دلال بازی است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: همه مشکل، کمبود نیست. مقابله با دلال‌بازی، جریان سودجویی و مقابله با احتکار کار بسیجی است. مسؤولان دولتی فعالیت کنند تا با قدرت بسیج، تنظیم بازار عملی بشود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز در همه استان‌ها مشکل آب داریم که بخش عمده این مشکل نزولات آسمانی است. وقتی نزولات آسمانی کم هست، با تجمع و تحصن درست نمی‌شود. یک بخش مسئله آب مربوط به مدیریت کشور است که باید با نظام «میرآبی» این مشکل را حل کنند. چه بخواهیم و چه نخواهیم گرفتار خشکسالی شدیم، شما کشت را تغییر دهید.

وی افزود: در جنوب خراسان رضوی، خود کشاورزان دنبال محصولاتی رفتند که آب زیاد نخواسته باشد و درآمد خوبی داشته باشد.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: عزیزان نخبه بسیجی در استان‌ها نوع آبیاری قطره‌ای را جایگزین آبیاری غرق‌آبی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام راحل با فرمان جهاد سازندگی بسیاری مشکلات کشاورزی را حل کردند و کشور را به خودکفایی گندم رساندند. بسیجیان با همان الگوی جهاد سازندگی، با ایجاد نظام نوین و ابتکارات جدید، مشکل آبیاری کشاورزان را حل کنند

انتهای پیام

نظر شما