شناسهٔ خبر: 51026347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه ابرکوه: مشکل آب را نباید روی گسل قومیتی و محل قرار داد

امام جمعه ابرکوه گفت: نمایندگان ادوار گذشته که بیانات رهبر پیرامون مبارزه با فساد را عملی نکردند، امروز باید پاسخگوی مردم باشند که چرا با صاحبان پول و قدرت دمساز شدند و قشر ضعیف را در کشور با هم سوئی دولتمردان بی کفایت به روز سیاه نشاندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: در ادوار گذشته مجلس عموماً بسیاری از نمایندگان به فکر نام و نان خود و دوستان و حامیان و قیومیت بودند و حاضر نشدند مطالبات رهبری در برخورد با مظاهر فساد و مفسدین اقتصادی و حقوق بگیران نجومی و عوامل فقر و فساد و تبعیض را عملی نمایند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: نمایندگان و رؤسای مجالس گذشته باید پاسخگوی ملت باشند که چرا با صاحبان پول و قدرت دمساز شده، ثروتمندان را هر روز پولدارتر و قشر ضعیف را در با هم سویی دولتمردان بی کفایت به روز سیاه نشاندند و با بی توجهی عملی به شعارها و عناوین سالانه رهبری، با شعار درمانی برای مردم سرگرمی درست کردند.

حجت الاسلام حسینی افزود: امروز روزنه امید به روی مردم باز شده و دولت، مجلس و قوه قضاییه همسویی انقلابی دارند و نمایندگان باید موضع ولایی و انقلابی خود را نشان دهند. خجالت آور است که در دهه های گذشته نمایندگی مجلس را بعضاً کسانی داشتند که نسبت به مبارزه با آمریکا تائب شدند و معتقدند نباید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادیم.

برخی اصلاح طلبان بویی از غیرت ملی و عزت اسلامی نبرده اند

حسینی با بیان اینکه آقایان اصلاح طلب به ماهیت انقلاب پی نبرده و بویی از غیرت ملی و عزت اسلامی استشمام نکرده اند، اذعان کرد: نمایندگان گذشته چشم هایشان را بر روی جنایات آمریکا، انگلیس و اسرائیل از قتل، ترور، جنگ، تحریم و تهدید بستند و همچنان خواب آمریکا را می بینند.

وی ادامه داد: ثروت‌های بادآورده و حقوق های نجومی پدیده ای از مظاهر فساد است که موجب نارضایتی و ازدیاد شکاف طبقاتی در جامعه شده و برای نظام انقلابی ننگ، منکر، زشت و قبیح است و باید با آن برخورد بی واهمه صورت گیرد و نتیجه‌اش به مردم اعلام شود.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به مشکل تنش آبی در کشور اشاره کرد و گفت: این مشکل امروز ایجاد نشده؛ بلکه این مشکل و مزاحمت هایی که برای مردم استان یزد به نام کشاورزان اصفهانی تاکنون صورت گرفته، نتیجه سکوت و همیاری عملی مسئولین اصفهان در دولت قبلی است که وظیفه خود را در حفظ خط قانونی انتقال آب به یزد انجام ندادند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: این مشکل ملی را نباید روی گسل های قومیتی، محلی و استانی قرار داد تا موجب تحریک مردم شود؛ بلکه باید با مواجهات کلامی و رفتاری هوشمندانه و ظریف آن را حل کرد.

بسیج عظیم ترین و ارزشمندترین جلوه مردمی انقلاب است

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، خاطرنشان کرد: اگر بسیج شکل نگرفته بود، رفته ‌رفته انقلاب دچار آسیب، جمود و سکون می شد؛ زیرا دشمن می توانست با شیطنت و وسوسه، فکر و ذهن جوانان را مهار کند. هدف اصلی از تشکیل بسیج،  تقابل با استعمارگران غارتگر غربی و شرقی و پیشگیری از شرارت دشمن بود که به جلوداری آمریکا سال های سال ایران را جولانگاه تاخت و تاز خود برای غارت گری در منطقه کرده بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه دشمنی که با اراده انقلابی ملت و مواضع قاطعانه رهبر فقید انقلاب از در بیرون رانده شده بود سعی داشت از دریچه برگردد، ابراز کرد: بسیج به خوبی نشان داد که نه فقط در جنگ و دفاع، رزم آور و افتخار آفرین است؛ بلکه در بحث امنیت داخلی کشور، عمران و آبادانی و سازندگی، رویارویی با دشمن، یاری آسیب دیدگان در بلایا و حوادث طبیعی گره گشای کار مردم و در دوران کرونا هم مجری رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه به قشر آسیب پذیر و محروم جامعه است.

 انتهای پیام/ف

نظر شما