شناسهٔ خبر: 51026306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عمرانی: شفافیت و انتقادپذیری مسئولین، مطالبه‌گری را آسان می‌کند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: انتقاد موجب رشد، تعالی و تحول است و اگر شافیت در عمل مسئولین باشد و همه چیز به صورت شفاف به مردم اعلام شود، مطالبه گری نیز به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست ملی مطالبه گران حقوقی و قضایی با بیان اینکه وجود افراد سالم و انقلابی مانند آقای رئیسی و اژه‌ای در قوه‌قضائیه باعث دلگرمی و امیدواری است اظهار کرد: برای مطالبه‌گری باید اول آسیب‌شناسی شود یعنی این که ما باید آسیب‌های موجود در بخش‌های مختلف را بشناسیم و باتوجه به آسیب‌ها مطالبه‌گری کنیم.

وی افزود: اگر شیوه‌ی مطالبه‌گری با بی‌اخلاقی همراه باشد هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. امروزه ما در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه قضائی با افرادی مواجه هستیم که هیچ دغدغه و احساس مسئولیتی نسبت به مردم ندارند که حضور این افراد باعث کند شدن حرکت قطار تحول و پیشرفت انقلاب است.

عمرانی پیرامون شفافیت و انتقاد مسئولین اذعان کرد: اگر شافیت در عمل مسئولین باشد و همه‌چیز به صورت شفاف به مردم اعلام شود، مطالبه‌گری نیز به مراتب آسان‌تر می‌شود. اگر مسئولی از نقد و مطالبه‌گری فرار کند باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود که امروزه شاهد آن هستیم. امروز مسئولین ما باید سردار حاج قاسم سلیمانی را به عنوانی شخصی که بدون حاشیه و با شفافیت عمل میکرد، الگوی خود قرار دهند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به رفتار برخی از مسئولین به عنوان یکی از مشکلات جدی در مورد مطالبه گری تصریح کرد: مردم متوجه عملکرد و تصمیم گیری‌های مسئولین هستند و اسلام و انقلاب را با رفتار مسئولین می‌سنجند، ولی مشکل اینجاست که آن‌ها حرف مردم را نمی‌فهمند. مردم دوست دارند که به آن‌ها احترام گذاشته شود، ولی از زمانی که اشرافیت اوج گرفت فاصله‌ی بین مردم و مسئولین زیاد شد و امروز اگر مطالبه گری صورت نگیرد، در آینده آسیب‌های بیشتری به جامعه وارد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه گری نوعی کمک است، ولی متاسفانه هنوز برای خیلی از مسئولین این مسئله جا نیفتاده است و مسئولین مطالبه‌گری را نوعی محاکمه می‌دانند و براین باورند که هرکس از آنان مطالبه‌گری می‌کند بر علیه‌شان است.

عمرانی با تأکید براین که اگر مسئولی خطا دارد نباید رانده شود، اضافه کرد: با رعایت اخلاق و با یک تذکر می‌توان شخص را از انجام دوباره‌ی خطا بازداشت و نیازی نیست آن شخص به طور کامل کنار گذاشته شود.

نظر شما