شناسهٔ خبر: 51026125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نهادینه کردن تفکر بسیجی راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی است

امام جمعه بخش بهمن گفت: امروز باید ظرفیت های تفکر و فرهنگ بسیجی به سمت امید آفرینی و مقابله با مشکلات اقتصادی هدایت و علاوه بر محرومیت زدایی و خدمت به مردم در زمینه اشتغال زایی به کار گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه های امروز جمعه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی توانست هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کند و نگذارد یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه بخش بهمن با اشاره به حضور بسیج در بلایای طبیعی، ارائه خدمات پزشکی، مقابله با کرونا، برگزاری انتخابات، تولید و اشتغال و... گفت: امروز میدان های مهم دیگری همچون امید افرینی و رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال زایی و ... داریم که باید تفکر بسیجی در آن حاکم شود.

انتقاد رهبر معظم انقلاب از مساله غفلت نخبگان علمی

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که تفکر بسیجی بن بست ندارد و برای همه مشکلات راهی پیدا می‌کند،  اذعان کرد: امروز دانش آموزان و دانشجویان زیادی هستند که بسیار توانمند و دارای هوش و استعداد بالا بوده؛ اما به استعداد آنها توجه ای نمی شود، لذا والدین باید روی علم و دانش و تحصیل فرزندانشان سرمایه گزاری بیشتری انجام دهند. امروز در بخش بهمن توانمندی های علمی زیادی داریم که اگر به آنها بها داده شود آینده روشنی پیش رو خواهند داشت.

 تنش آبی در کشور و نفوذ فتنه گران در میان معترضان

علیزاده در ادامه به تنش آبی پیش آمده در کشور اشاره ای داشت و ابراز کرد: مشکل امروز آب محصول خشک سالی، کاهش نزولات آسمانی، تغییرات اقلیمی، سوء مدیریت در گذشته و عدم استفاده بهینه از منابع آبی است که راهکار آن هم صرفه جویی، اصلاح الگوی کشت بر اساس آمایش سرزمینی و توزیع عادلانه است.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق سوء مدیریت در منطقه ما به چشم می خورد که سال ها است لوله های آب شرب فرسوده شده و آب هدر می رود؛ اما اصلاح نمی شود. یا آب شرب به باغات و زراعات برده می شود و دارای کنتورهای غیر مجاز است و بارها این مسئله تذکر داده شده؛ اما متاسفانه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

لزوم برخورد با حقوق های نجومی، مطالبه رهبری معظم انقلاب

خطیب جمعه بخش بهمن به مطالبات رهبری در راستای برخورد با حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: بیش از پنج سال از مطالبه رهبری انقلاب برای مقابله با حقوق های نجومی می گذرد، دولت سابق چندان اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت؛ اما اکنون که قوای سه گانه همفکر و هم سو در مبارزه با فساد هستند انتظار می رود که گام مهم را در مقابله با این زیاده خواهی های زشت بردارند.

علیزاده یادآور شد: اینکه دو نفر از حقوق بگیران نجومی برکنار شوند دردی دوا نمی شود و باید پرداخت این گونه حقوق ها اصلاح شود. برای نظام اسلامی پسندیده نیست که اشخاصی در یک مجموعه در کشور، از ۸۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون ماهانه حقوق دریافت کنند آنوقت عده ای در همین کشور با شکم گرسنه بخوابند و محتاج نان شبشان باشند.

تقلای آمریکا و اسرائیل در آستانه مذاکرات هسته ای و خیمه شب بازی برای اجماع سازی

وی در رابطه با مذاکرات هسته ای ابراز کرد: غربی‌ها با آگاهی از مواضع دولت سیزدهم بر این امر واقف شدند که ایران حاضر به کوتاه آمدن از حقوق خودش مبنی بر لغو تمام تحریم ها نیست. لذا دنبال این هستند که با اجماع سازی سه کشور اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس در کنار رژیم صهیونیستی، ایران را مجبور به دست برداشتن از موانع اصولی خود برای لغو تحریم ها کنند.

امام جمعه بخش بهمن تأکید کرد: غربی ها و به خصوص آمریکا بداند با موضعی که دولت جدید ایران دارد راهی جز پایان دادن به تحریم های ظالمانه علیه ایران ندارد.

انتهای پیام/ف

نظر شما