شناسهٔ خبر: 51025399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ماجرای عجیب گیر افتادن 16 ساعته زن در ارتفاعات تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از گرفتار شدن زن 61 ساله در ارتفاعات کوهستان خبر داد و گفت: این عملیات 16 ساعت به طول انجامید و کوچکترین بی احتیاطی سبب آسیب و اختلال در روند عملیات می شد که خوشبختانه اینگونه نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به حادثه گرفتار شدن فرد در ارتفاعات کوهستان گفت: ساعت 13 روز گذشته در پی اطلاع رسانی به سامانه 125 شهرداری تهران یک مورد گرفتار شدن فرد در ارتفاعات کوهستان اعلام می شود که گروه امداد و نجات سازمان آتش نشانی در ایستگاه 74 به محل حادثه اعزام می شوند.

وی افزود: این گروه امداد و نجات دومین گروه ویژه کوهستان سازمان آتش نشانی است. نفراتی از هیات کوهنوردی استان تهران هم به تیم آتش نشانی ملحق شدند.

ملکی تاکید کرد: یک گروه دیگر از جمعیت هلال احمر به ارتفاعات اعزام شدند. مسیر حرکت را به سمت قله چین کلاغ حرکت کردند و با توجه به تماس ها آدرس به افراد دادند این افراد را پیدا کردند خوشبختانه این عزیزان در مسیری که آدرس دادند همان جا ماندند و تغییر مسیر ندادند چرا که تغییر مسیر سبب سردرگمی نیروهای امدادی می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: آتش نشانان حدود 7 ساعت پیاده روی در بالاتر از قله چین کلاغ در جایی به نام قله دوشاخ به خانمی 60 ساله که به همراه همسر قصد کوهنوردی داشت، رسیدند. آن ها در جایی پیدا می شوند دره مانند و صعب العبور بود.

وی با بیان اینکه این خانم از ناحیه پا چپ دچار مصدومیت بوده و قادر به حرکت نبود، گفت: آتش نشانان و نیروهای امدادی و هلال احمر به همراه ما پیوستند و این خانم را به سختی مهار می کنند و در مسیرهای صعب العبور حرکت می دهند.

ملکی ادامه داد: برخی ارتفاعات باریک و برخی برفی بود اما این خانم با طناب و احتیاط کامل منتقل کردند و حدودا ساعت 21:30 شب گذشته به سمت ارتفاعات حرکت کردند و از مسیر کوه فراز سعادت آباد این فرد را پایین آوردند و در مقابل ایستگاه 124 آتش نشانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه این فرد به صورت زمینی و با احتیاط حمل و منتقل شد، گفت: ساعت4:30 صبح یعنی حدود 10 ساعت که نیروهای امدادی این خانم را منتقل می کردند و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود: این عملیات 16 ساعت به طول انجامید و  کوچکترین بی احتیاطی سبب آسیب و اختلال در روند عملیات می شد که خوشبختانه اینگونه نبود.

ملکی در پایان گفت: هفته ای نیست که حادثه کوهستان نداشته باشیم. سازمان آتش نشانی دو گروه مخصوص امداد و نجات را راه اندازی کرده است. لطفا افراد از مسیرهای اصلی خارج نشوند و قبل از تاریکی به ارتفاعات پایین بیایید.

بیشتر بخوانید:

  • پیکر آخرین گمشده گروه ۷ نفره کوهنوردی در ارتفاعات شفت پیدا شد
  • برگزاری برنامه کوهنوردی و گلگشت خانواده های ورزش وجوانان لرستان به مناسبت هفته تربیت بدنی

نظر شما