شناسهٔ خبر: 51025186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان» وارد شهر سوچی شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور آذربایجان برای شرکت در نشست سه جانبه امروز میان سران مسکو، ایروان و باکو به شهر سوچی واقع در روسیه وارد شدند.

به گزارش شفقنا از مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهوری کشور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز جمعه به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده و وارد شهر سوچی شدند.

واحد مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری کشور جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: الهام علی اف در چهارچوب سفر کاری امروز راهی روسیه شد.

بر اساس این اعلام، دیدار سه جانبه میان سران سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان امروز به ابتکار رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی برگزار خواهد شد.

در این نشست درباره اجرای دو بیانیه ی سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ (روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) مذاکره و گفتگو می شود.

دیدارهای دو جانبه علی اف- پوتین و پاشینیان- پوتین هم از برنامه های این دیدار سه جانبه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با هدف کاهش تنش های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، در شهر ساحلی سوچی امروز جمعه میزبان سران این دو کشور است.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) سه شنبه از دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان به میزبانی ولادیمیر پوتین خبر داده بود.

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود: طرفین در این نشست گام‌های آتی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت آمیز در قره باغ را تشریح خواهند کرد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ۶ مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه با میانجی‌گری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

نظر شما