شناسهٔ خبر: 51024798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان

تکمیل سدهای نیمه تمام لرستان راهکار مقابله با کم آبی است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تکمیل سدهای نیمه تمام این استان راهکار مقابله با کم آبی است که این مشکل با برنامه بلند مدت دولت سیزدهم برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: آب یک مساله ملی و دشمن با عملیات روانی و ادراکی به دنبال این است مردم را در مقابل نظام قرار دهد و جامعه را دچار التهاب کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند راهکار این مساله، روشنگری توسط نخبگان است همچنین با توجه به اینکه لرستان و خوزستان دارای ۲ اقلیم با سرنوشت مشترک هستند هر تصمیمی که درخصوص خوزستان گرفته شود باید برای این استان هم لحاظ شود.

وی افزود: موضوع آب یک امر چندوجهی است که چندین میلیون نفر در سال با کمبود آن مواجه هستند و پیشینه تاریخی ایران در خصوص تصمیم گیری مسایل آب، کم آبی را تشدید کرده است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: سو مدیریت در نقاط خشک کشور و ایجاد صنایع آب‌بر موجب کم آبی شده و نباید از دولت سیزدهم که به تازگی بر سر کار آمده است انتظار داشت سو مدیریت را برطرف کند چراکه با برنامه بلند مدت می‌توان از وضعیت فعلی خارج شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: ضمن هوشیاری و دقت در مطالبه حقابه باید برای رساندن متوسط زمین های آبی کشاورزی لرستان به میانگین کشوری عمل کرد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف نماینده ولی فقیه در استان تذکر به مسوولان است که صدها بار در خصوص تخصیص آب تذکرات لازم داده شده است و علاوه بر این مطالبه گری مبتنی بر منطق را از سوی خبرنگاران ، اصحاب رسانه، نخبگان و دانشگاهیان شاهد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در تماس با دفتر رییس جمهوری، مراتب کم‌آبی لرستان اعلام و خواسته شده است در کنار چهار استان دیگر قرار گیرد تا در برنامه ریزی ها، لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگر از خطبه های خود با اشاره به دریافت حقوق نجومی توسط برخی مدیران افزود: حقوق های نجومی پدیده‌ای فسادزا، مروج اشرافی گری، ضد ارزش، نماد زیاده خواهی و مظهری از فساد داخلی است که رییس جمهوری بر حذف آن تاکید دارد.

وی همچنین به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: درحالیکه تهدید و تحریم شده بودیم اما امام راحل در کمتر از یک ماه بسیج را تشکیل داد و تهدید را به فرصت تبدیل کرد بنابراین باید فکر و عمل این نهاد را دنبال کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد گفت: بنابر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری غفلت از ارتش ۲۰ میلیونی به معنای غلبه ابر قدرت بر کشور می‌باشد بنابراین تفکر بسیجی راه موفقیت در کشور است چراکه از مجموعه ای افراد دانا و کارآمد تشکیل شده است.

وی همچنین به هفتم و هشتم آذرماه سالگرد شهادت دانشمندان هسته‌ای محسن فخری و مجید شهریاری اشاره کرد و ادامه داد: این شهدا بسیجی واقعی بودند که با تفکر بسیج، غیر ممکن ها را ممکن ساختند.

نظر شما