شناسهٔ خبر: 51022484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جریان دیدار با پلاسخارت رخ داد؛

انتقاد شدید اللحن هادی العامری از نماینده سازمان ملل در امور عراق

رئیس ائتلاف فتح عراق در جریان دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق به شدت از گزارش اخیر او در شورای امنیت درباره نتایج انتخابات عراق انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، دفتر «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح عراق، اعلام کرد که وی در دیدار «جنین هنیس پلاسخارت» از وی و گزارش اخیرش در شورای امنیت به شدت انتقاد کرده است.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر العامری، وی در این دیدار که شب گذشته انجام شده، تأکید کرده که ثبات امنیتی و سیاسی عراق در رأس اولویت‌هایش است و افزوده که از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکرده است.

او افزود که مخالفتش با نتایج انتخابات به این علت است که این «نتایج فاجعه‌بار» را موجب بر هم خوردن امنیت و ثبات عراق و از میان بردن بنیاد دموکراسی در عراق می‌داند که دستاورد سال‌ها مبارزه و جهاد ملت عراق علیه دیکتاتوری است.

العامری از مواضع پلاسخارت در تأیید و حمایت از کمیساریای عالی انتخابات علیرغم سوءمدیریت شدید آن و عدم شفافیت و به گفته العامری نقض مکرر قانون انتقاد کرد و افزود که این‌گونه تمجیدها از کمیساریا توجیهی ندارد.

وی همچنین تأکید کرد که بر خلاف آنچه در گزارش پلاسخارت در شورای امنیت آمده، گروه‌های معترض به نتایج انتخابات کاری جز پیگیری شکایت خود از راه‌های قانونی و قضائی نکرده‌اند.

بر اساس این بیانیهرئیس ائتلاف فتح خطاب به پلاسخارت افزود: متأسفانه شما به عراق کمکی نکردید و مانند نمایندگان عالی کشورهای استعماری عمل می‌کنید که این غیر قابل قبول است، رئیس ائتلاف فتح خطاب به پلاسخارت افزود: متأسفانه شما به عراق کمکی نکردید و مانند نمایندگان عالی کشورهای استعماری عمل می‌کنید که این غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد که گزارش پلاسخرت موجب پیچیده شدن صحنه انتخابات و تخریب راه حل سیاسی در عراق شده است.

شب گذشته، پلاسخارت با انتشار توئیتی تأکید کرد که در دیدار با رئیس فتح ابراز امیدواری کرده که کمیساریای عالی مستقل انتخابات و هیئت قضائی با استقلال کامل به شکایت های انتخاباتی رسیدگی کنند.

او افزود که در این دیدار بر ضرورت یافتن راه حل های سیاسی جدی و تشکیل دولتی فراگیر که آمال ملت عراق را تأمین کند تأکید کرده است.

سه شنبه شب، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق ضمن درخواست به رسمیت شناختن نتایج انتخابات پارلمانی عراق از سوی مقامات و احزاب عراق، نسبت به نتایج وخیم اتهام زنی باطل و تهدید به خشونت هشدار داد.

وی در گزارش خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت نخستین ملاحظه ای که با قاطعیت درباره انتخابات اخیر عراق می تواند بدهد ملاحظه ای مثبت است و افزود که این انتخابات دربردارنده بسیاری چیزها بود که ملت عراق می توانند به آن افتخار کنند.

او گفت که انتخابات اکتبر عراق به طور کلی سالم ارزیابی شد و انتخاباتی بود که در آرامش و با حسن مدیریت اجرا شد و در آن بهبود فنی و اجرایی انتخابات کاملاً واضح بوده و در کلیت خود دستاوردی بزرگ است که شایسته است حکومت و طرف های سیاسی عراقی این موفقیت را علناً اظهار کنند.

نظر شما