شناسهٔ خبر: 51016930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماز ملاک تربیت و تشویق فرزندان در خانواده‌ها باشد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاسیه نماز استان سمنان گفت: خانواده‌ها در روند تربیتی فرزندانشان معیار تنبیه و تشویق را نماز قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاسیه نماز استان سمنان  در اجلاسیه نماز استان سمنان نماز را از تولد تا مرگ همراه انسان دانست و گفت: تقدیر و تشویق فرزندان بر محور نماز شکل گیرد و توجه به نماز، مطالعه و مباحثه محدود به جلسات نباشد.

او  با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: خانه‌ها و کارمندان باید همراه خود یک کتاب نماز داشته باشند و از مطالعه و آموختن غافل نشوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ساده سازی ساخت مساجد خاطرنشان کرد: مطالعه و علم آموزی به صورت مستمر و از منابع معتبر و درست باشد و زندگی و فعالیت امروز مردم و جامعه باید بر محور مسجد و نماز شکل گیرد.

او ابراز داشت: دانش آموختگی در کسب علم معنایی ندارد و علم آموزی و مطالعه همواره باید ادامه یابد، برنامه مطالعاتی منظم در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی، علما و روحانیون، دانشجویان، حوزه‌های علمیه، مسئولان و کارمندان وجود داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مدیر خوب از عملکرد خود آمار ارائه نمی‌دهد بلکه به فعالیت‌های انجام نشده توجه می‌کند.

خودارزیابی ملاک تقدیر ادارات در موضوع نماز بود

رئیس ستاداقامه نماز استان سمنان هم در این نشست با اشاره به برگزاری نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: انتخاب دستگاه‌های اجرایی در اجلاسیه نماز بر اساس خودارزیابی مدیران، رای شورای داوران و ارزیابی سامانه سجاد است.

حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین ادامه داد: با وجود همه گیری ویروس کرونا نماز‌های جماعت ادارات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شده است.

اجلاسیه نماز استان سمنان و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در امر نماز با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، ائمه جمعه استان و مسئولان استانی در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد.

در پایان از مجموع ۷۲ دستگاه اجرایی استان سمنان که در موضوع اقامه نماز مورد سنجش قرار گرفته بودند، ۲۰ دستگاه اجرایی تقدیر و ۲۶ دستگاه اجرایی به صورت ویژه تقدیر شدند.

انتهای پیام / ن 

نظر شما