شناسهٔ خبر: 51016754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

گفتگو ویژه خبری صداو سیما خوزستان

برخی‌ها در موفقیت‌های ورزش خوزستان شریک و در ناکامی ها شانه خالی می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان: برخی‌ها در موفقیت‌های ورزش خوزستان شریک و در ناکامی ها شانه خالی می‌کنند / توسعه ورزش خوزستان نیازمند عزم ملی است / نامهربانی‌ها در ورزش ما را خسته اما انگیزه خدمت به جامعه ورزش به ما امید می بخشد مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال های اخیر تمام […]

صاحب‌خبر -

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان: برخی‌ها در موفقیت‌های ورزش خوزستان شریک و در ناکامی ها شانه خالی می‌کنند / توسعه ورزش خوزستان نیازمند عزم ملی است / نامهربانی‌ها در ورزش ما را خسته اما انگیزه خدمت به جامعه ورزش به ما امید می بخشد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال های اخیر تمام تلاش ما برای توسعه و رونق ورزش خوزستان بوده و با وجود تمامی کمبودها و نامهربانی‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و هیات ها را سرپا نگه داشتیم اما تیم‌داری و ورود در ورزش حرفه ای نیازمند حمایت دستگاه و شرکت ها است نه اینکه در موفقیت تا همگی سهیم باشند و در ناکامی ها شانه خالی کنند.

به گزارش ایپنا ، افشین حیدری در گفت و گوی با شبکه سیمای خوزستان در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه بودجه استانی ۵۰۰ برابر شده چرا در استان خوزستان این تعداد سالن تخریب شده و رها شده است، گفت: یکی از رسالت های مهم صدا و سیما برای کاهش فاصله بین مردم و صدا و سیما به تصویر کشیدن واقعیت هاست؛ واقعیت های درست غیرقابل انکار است اما تصویربرداری هدفدار از ضعف ها نیز کار شایسته ای نیست.

وی افزود: بسیاری از تصاویری که در این برنامه پخش شد، تصاویر قدیمی هستند که با تلاش و همت همکاران من درست و اصلاح شده است؛ نکته‌ای که همیشه ما مسئولان باید در نظر بگیریم این است که در برابر مردم باید پاسخگو باشیم و هم اینکه واقعیت ها و کارهای خوبی که اتفاق می‌افتد را به اطلاع مردم برسانیم و به عنوان مثال، یک ماه پیش بود که خبری را رسانه ها کار کردند که ورزشکار جودوکار ما به استان دیگری رفته در حالی که اصلا اینطوری درست نیست چرا که یک دانشجو در استان، قطعاً روزی برای ادامه ورزش حرفه ای به استان خود باز می گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: در تصاویری که نشان داده شد چندین مجموعه ۱۶ هکتاری اهواز مشکل داشتند؛ مجموعه ۱۶ هکتاری اهواز متاسفانه سالها اعتباری برایش تخصیص داده نشد و اکنون خوشبختانه با کمک سازمان مدیریتی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی در نظر گرفته شده که در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی بیان کرد: تصاویر ورزشگاه غدیر نیز تصاویری قدیمی بودند که اینها را پخش کرده بودند و این درحالی است که حال ورزش خوزستان در خیلی رشته ها خوب است.

حیدری گفت: با این وجود دلیل نمی شود بگوییم کمبود نیست؛ ورزش زمانی می تواند احیا و موفق شود که همه کمک کنند ؛ قهرمان‌های پارالمپیک ما مدتی است از مسابقات جهانی بازگشتند اما متاسفانه هیچ نهاد و مجموعه ای در استان حاضر نشد از این قهرمانان تجلیل کند فقط شهرداری اهواز برنامه ای تدارک دید در حالی که در استان‌هایی نظیر فارس مجموعه مدیریت استان ها همگی کمک و حمایت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: آن چیزی که بر اساس تجربه در ورزش خوزستان کسب کردم این است که متاسفانه همگی در موقع پیروزی سهیم هستند اما و زمان شکست و کمبود همه صحنه را خالی می‌کنند؛ ورزشگاه غدیر دوسال پرسنلش حقوق نگرفته اند؛ مجموعه صدا و سیمای به دفعات و کرار این مورد را منعکس کرد و ما مکاتبات زیادی انجام دادیم با دستگاه ها و مدیریت استان که ما اعتباری نداریم به دفعات و با استاندار قبل صحبت کردیم و نزد استاندار وقت نیز رفتیم ولی متأسفانه هیچ‌کس قدمی برای ما بر نداشت.

وی تصریح کرد: به عنوان مدیرکل ورزش استان که در برابر خانواده این تعداد نیرو مسئول بودم و حاضر شدم تخلف کنم؛ حقوق پرسنل را از بودجه عمرانی دادیم و الان هم به عنوان یک موضوع تخلفات ما را معرفی کردند و باید در دادسرا پاسخگو باشیم.

حیدری در پاسخ به دومین سوال مجری مبنی بر اینکه صدا و سیما حاضر است همراه شما به این محل ها مراجعه و گزارش تهیه کند چرا که در صدا و سیما وظیفه اصلی انعکاس مشکلات رویدادهای خوزستان است اگر این اتفاق هایی که شما گفتید رخ داده این را به تصویر می کشیم؛
آقای حیدری اگر می‌گوییم در استان خوزستان حال خوبی نیست یکی مانند کشتی فرنگی را می بینیم که متاسفانه در المپیک و بازی های جهانی میدان را کامل خالی کردیم و به استانی مانند فارس واگذار کردیم به درستی می‌گویند باید همکاری بین بخشی در استان خوزستان باشد و
حتماً باید بیشترین تلاش رو شخص شما داشته باشد و برای بخش‌های استان این همکاری را شما رقم بزنید اگر بودجه نیاز است از وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان استان طلب کنید اینکه این همکاری انجام نشده است پس شما چه نقشی در استان خوزستان دارید ، گفت: موفقیت یک مجموعه مانند ورزش، نیازمند حمایت دستگاه‌ها و نهادها است که مخاطب خاص دارند؛ خیلی از تیم های ما منحل شدند؛ نمایندگان وقت استان باید این مشکل را حل می کردند . در استان دو آکادمی کشتی را راه اندازی کردیم که هریک با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان در ایذه و اندیمشک راه اندازی شده است .

وی افزود: قهرمانان ارزشمندی داریم اما وقتی در رشته ای یک نسلی فاصله ایجاد می شود زمانی خودش را نشان میدهد که مسابقات امید‌های جهان بیشترین مدال ها در کشتی فرنگی ورزشکاران خوزستانی داشتند؛ در مسابقات نروژ اگر امین میرزازاده ما کرونا نمی‌گرفت و به مسابقات اعزام می شد قطعاً مدال طلا را به گردن می‌انداخت، نه اینکه ما مسئولیتی نداریم اما انتظار داریم همه بخش‌های استان همه مجتمع های استان کمک کنند. مجموعه مدیریتی عالی استان کمک کند، نه اینکه ما دنبال مقصر بگردیم و بگوییم مجموعه ورزش مقصر است مگر ما اعتباری که در پروژه ها هزینه میکنیم از کجا می آید از منابع استانی یا از منابع ملی و سایر دستگاه ها مثل نفت؛ وقتی به ما اعتباری داده نمیشود ما چگونه پروژه ای انجام دهیم لذا همه عزیزان کمک کنند در حوزه ورزش و صنایع استان این حمایت را داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سومین سوال مجری مبنی بر اینکه چرا در استان خوزستان ورزش ما به سمتی نمی‌رود که قهرمانان بیشتری مناسب با ظرفیت استان تربیت کنیم گفت:
تیم داری وظیفه ورزش نیست اما سیاست گذاری برای رایزنی وظیفه ما است که پیگیری کنیم مطالبات و حق مردم را؛ ما اجازه ندادیم تیم بسکتبال پتروشیمی از لیگ خارج شود چرا که تیم بسکتبال اهواز متشکل از جوانان ۱۷ و ۱۸ ساله خوزستانی هستند.

وی ادامه داد: تیم استقلال اهواز مالک خصوصی دارد و من هرگز اختیار این را ندارم که تیمی که متعلق به یک شخص است را بگیرم و تیم داری کنم؛ استقلال ملاثانی را نگه داشتیم چرا که هیچ پشتوانه ای نداشت. سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیپن تومان حمایت کردیم و با کمک شهرداری شهرستان ملاثانی این تیم را توانستیم نگه داریم اما در رشته‌های نفتی یکی از ناراحتی و نگرانی های ما تبدیل شده تناقص و پارادوکسی است که در کشور وجود دارد که بقیه استان‌ها میتوانند از اینها استفاده کنند اما وقتی که به استان خوزستان می رسد میگویند بر اساس ماده ۹۴ شما نمیتوانید تیم‌داری و هزینه کنید.

حیدری گفت: در سطح کلان کشور، کسانی که توانایی و ارتباط دارند و می توانند درون حوزه دخالت کنند نه من نوعی که در استان کار می کنم؛ تمام تلاشمان این بود که اعتبارات خوبی از سایر نهادها مثل نفت برای پروژه‌های عمرانی جذب کنیم و با کمک همین نمایندگان گرامی در بخش‌های دیگه منابع پتروشیمی به همین شکل و اعتبارات ملی که گرفته شده اما یکی از مشکلات ما زمین خواری هایی است؛ ۵۰ زمین چمن مصنوعی افتتاح کردیم. بیش از ۱۴۰ پروژه را در چند سال اخیر اجرا کردیم ولی تعدادی از پروژه ها با توجه به تورمی که در کشور اتفاق افتاده و کاهش تخصیصی که وجود داشته به سر انجام نرسیده و اینها زمان بر است و تا اسفند امسال ما ۵۰ پروژه استانی از جمله استخر و سالن چند منظوره در حال اجرا داریم.

وی در پاسخ به چهارمین سوال مجری مبنی بر اینکه ورزش استان خوزستان در عرصه هایی دچار مشکل مدیریتی، مشکلات مالی و عدم حمایت صنایع خوزستان است و بسیاری از هیئت‌های ورزشی موفق نیستند. حتی فدراسیون ها نیز حمایت نمی‌کنند چرا والیبال ما تیم بانوان ندارد؛ مانند تنیس و نابينایان، و جودو رتبه های خوبی در استان و کشور ندارد و آیا واقعاً نظارتی می شود، گفت: در والیبال نتایج خوبی کسب نشده ولی اکنون کارهای خوبی در این رشته انجام شده است؛ در بخش بانوان در بخش آقایان توسط مدیریت جدید هیئت اتفاق خوبی می افتد . نبود سوپر لیگ یک و لیگ های استان مشکلی است که تنها به دست اداره ورزش قابل حل نیست و باید سایر صنایع استان حمایت را داشته باشند. من خیلی گلایه‌ها دارم خیلی شکایت دارم اما فکر می‌کنم خودم را در مقابل مردم پاسخگو می دانم و کمتر دست می‌گذارم رو زخم هایی که خیلی از ورزشکاران و پیشکسوتان آن را بهتر درک می کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در بعضی از رشته ها کار ترمیم را انجام دادیم اما واقعیت این است که خوزستان استان پهناوری است و باید همه با هم کمک و همت کنیم در توسعه و در ورزش در رشته های مختلف زیرساخت ها را تقویت کنیم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر مشکلات موجود در رشته اسب سواری ، گفت: برای هیئت اسب سواری ۴۵ هکتار زمین در نظر گرفته شد اما به دفعات درخواست تامین خرید زمین به اداره مسکن و شهرسازی دادیم که متاسفانه هنوز تامین اعتبار نشده که به استاندار قبل هم مراجعه کردیم که نهایت به آب و برق استان واگذار شد که سازمان آب و برق یک مشاور فرانسوی را آوردند و مذاکره کردند که طرح مطالعاتی را انجام دهند که متاسفانه هیچ اعتباری به ما داده نشده و از طرفی نیز بعضی از دوستان اسب سوار که از نزدیک زمین را دیده بودند از نظر جغرافیایی روی زمین اعتراض داشتند. لذا در همین جا اعلام می کنم که با تمام پیگیری‌هایی که انجام دادیم و متاسفانه تامین اعتبار نشد اما با این وجود امیدوارم تامین اعتبار شود و جا دارد از آقای برون تشکر کنم کارهای ارزشمند انجام دادند و از اسپانسر های خصوصی استفاده کردند.

وی افزود: برای برگزاری این رویداد ارزشمند یکی از چیزهایی که دغدغه ماست آیت است که از اسپانسرهای بخش خصوصی برای برگزاری رویدادهای مختلف استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا از بخش خصوصی و اسپانسر برای بخش نجات غریق و قایقرانی استفاده نمی‌کنیم، گفت : نجات غریق وظیفه ای نیست که در کنار رودخانه ها فقط هیئت ما مستقر شود؛ شهرداری ها, هلال احمر و سایر دستگاههای خدماتی باید کمک کنند که نجات غریق هم از ظرفیت انسانی استفاده کند؛ در مورد قایقرانی اسکله در نظر گرفته شده تامین اعتبار شده و برآورد را انجام دادیم.طرح مطالعاتی با توجه به اینکه سه سال گذشته تا ما تونستیم مجوز سازمان آب و برق را بگیریم. دکتر نیکنام بازدید داشتند قرار بر این شده از اعتبارات ۱۴۰۰ ، مبلغی به ما پرداخت کنند.

حیدری بیان‌ کرد: در مورد اسپانسر هم ما در کشور جز استان های اولی یادومی در بخش خصوصی هستیم و در اماکن ورزشی از اسپانسر به خوبی استفاده میشود. اتفاق خوبی در استان خوزستان رقم خورده که فعالان در حوزه ورزش می‌دانند اما نکته ای که هست این است که کمبودها نیز فراوان است و امیدوارم همه کمک کنند این پروژه های نیمه تمام تمام شوند.

وی در خصوص بر تکمیل پروژه اسکله در اهواز گفت: هر زمانی که سازمان مدیریت به ما ابلاغ کند نهایتاً یک ماه تا ۴۵ روز مناقصه برگزار خواهد شد و پیمانکار مستقر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر اتفاق خوبی افتاده کمک همه مجموعه بوده است اما به دو میدانی اشاره شد که اداره ورزش و جوانان وظیفه سیاست‌گذاری هدف گذاری و پیگیری دارد؛ ما هدف‌گذاری و سیاستگذاری کردیم، سالن بزرگ دومیدانی خوزستان را با مطالبه ۲۵۰ میلیون تومانی مطالبه کردیم، پیشکسوتان عزیز را دعوت کردیم و آوردیم تا روی این موضوع نظر دهند و اکنون آماده اجراست.

وی افزود:تنها حوزه ورزش نیست چرا که خوزستان در سایر حوزه ها نیز پیشرفت نکرده است؛ هشت سال درگیر جنگ بودیم ورزش طی شش سال گذشته اعتبارات خوبی بهش تزریق شده و در حوزه عمرانی تعداد زیادی سالن چند منظوره افتتاح شده استو تعداد زیادی استخر افتتاح شده و چندین پروژه هوشمند ملی نیز مانند خانه کشتی شروع شده و باید گفت اعتبارات زیادی نیاز داریم که این پروژه ها تکمیل شود انتظار داریم مجموعه صدا و سیما نیز با ما همکاری کرده و حمایت کند و ظرفیت‌های استان را معرفی کند .

حیدری گفت: جا دارد از مجموعه صدا و سیمای استان خوزستان و مردم شریف استان، مجموعه اداره ورزش و جوانان و پیشکسوتان و ورزشکاران قدردانی کنم چرا که تمام تلاششان این بوده که در حوزه زیرساختی اتفاق خوبی رخ دهد و در حوزه نرم‌افزاری کارهای خوبی شکل گیرد ؛ در حوزه ورزش افتخار می‌کنیم که تیم کشتی فرنگی استان ۷۰ درصد آن خوزستانی هستند و این یک واقعیت است اینکه ما در فوتبال سه تیم لیگ برتری داریم؛ اینها همه همت و تلاش این عزیزان است و امیدوارم اخبار خوب از ورزش خوزستان بیشتر بشنویم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان مشکلات زیادی دارد و چه اقداماتی اداره کل ورزش و جوانان داره انجام میدهد با همکاری وزارت ورزش که این مشکلات کمتر شود گفت: تیم نفت مسجدسلیمان نگهداریش وظیفه وزارت نفت است این که وزارت نفت شانه خالی کند و بگوید ما نمی‌توانیم انجام دهیم این قابل پذیرش نیست؛ اما در راستای تعهدی که داریم پیگیری کردیم وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای سجادی وزیر محترم نفت چندین مرتبه صحبت کردند ما از شکل های مختلف کمک‌هایی به تیم مسجدسلیمان کردیم که توانستیم بخشی از مشکلات مالی را حل کنیم اما باید ادامه داشته باشد همه کمک کنند که انشاالله این شکل بگیرد که تیم نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان، استقلال ملاثانی و فولاد خوزستان عزیز همه این تیم‌ها بتوانند موفق و پیروز و سربلند باشند و باز هم از شما و تمام همکارانتان تشکر می‌کنم و از مردم خوزستان بابت کمبودها و نبودهایی که در استان هست عذرخواهی می کنم.

نظر شما