شناسهٔ خبر: 51005260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
سورپرایز عابدزاده برای دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان
کودایی: امیدوارم فرزند شایسته‌ای برای وطنم باشم

پس‌از شکست تیم ملی فوتبال زنان اردن در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا در مهر سال‌جاری مقابل ایران و صعود ملی پوشان ایرانی به‌جام ملت‌های آسیا، فدراسیون فوتبال اردن در اقدامی عجیب و به دور از اخلاق، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار تحقیق در خصوص جنسیت یکی از بازیکنان ایران شد. این موضوع بازتاب گسترده‌ای داشت و از زهره کودایی دروازه بان تیم ملی که نقش پررنگی در شکست اردنی‌ها داشت، به‌عنوان بازیکن مدنظر نام برده شد. در این شرایط سه‌شنبه شب اتفاق قابل توجهی افتاد و ملی پوشان که در اردوی آماده‌سازی به سر می‌برند، به مناسبت تولد کودایی جشنی در هتل آکادمی برگزار و این دروازه بان را غافلگیر کردند. در این مراسم، فدراسیون فوتبال یک دست لباس به کودایی هدیه داد و امیر عابدزاده دروازه بان تیم ملی آقایان هم یک جفت دستکش برای همتای خود در تیم زنان ارسال کرد. عابدزاده همچنین یک پیام تصویری برای کودایی ضبط کرده بود که این پیام از روی تلفن همراه برای دروازه بان تیم زنان پخش شد. کودایی علاوه بر صحبت در جمع بازیکنان تیم ملی زنان با انتشار پیامی در اینستاگرامش به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد:«من زهره کودایی دختر ایران زمین با جان و دلم و قلبی شکسته از همه شما عزیزان، چه در داخل کشور و چه خارج از کشور که در روزهای سخت همراهم بودید، کمال تشکر را دارم. امیدوارم فرزند شایسته‌ای برای وطنم ایران باشم تا با افتخارآفرینی‌های زیاد برای بالا نگه‌داشتن پرچم کشورم، دل شما هواداران فوتبال بانوان را شاد کنم. »

نامه آجورلو به رئیس سازمان صدا وسیما
با اقدامات علیه استقلال مقابله کنید

پس از بخش آیتمی در برنامه «فوتبال برتر» که در آن سیگار کشیدن تعدادی از تماشاگران را نشان می‌داد و بازتاب‌های منفی زیادی داشت، مدیرعامل باشگاه استقلال نامه‌ای سرگشاده به ریاست سازمان صدا و سیما نوشت. در بخشی از نامه مصطفی آجورلو خطاب به پیمان جبلی آمده است: «در دو ماه گذشته در چند نوبت، باشگاه استقلال از سوی برخی برنامه‌سازان و مجریان صدا و سیما مورد هجمه قرار گرفته است. آخرین آن برنامه فوتبال برتر همین هفته بود که در قالب‌های مختلف این برنامه انواع سخنان ناروا درباره باشگاه استقلال در موضوع تبلیغات محیطی بیان شد و با تمسخر نحوه درآمدزایی این باشگاه در قالب نیش و کنایه به پایان رسید. باعث تأسف است که در برخی برنامه‌ها به جای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه پرطرفداری چون استقلال با پخش رایگان محتواهایی که در مالکیت معنوی و مادى باشگاه است به این مجموعه حمله و از سرمایه باشگاه علیه باشگاه استفاده می‌شود. متأسفانه در همین برنامه، معضل استفاده از دخانیات که از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌ها و رده‌های مختلف سنی است، تنها با نشان دادن تعداد معدودی از هواداران شریف باشگاه استقلال به صورت کادر بسته چهره افراد در ورزشگاه آزادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید پرسید آیا کسانی که با نقض اصول اخلاقی به شکل مخفیانه و به صورت خاص از افراد فیلمبرداری می‌کنند، می‌توانند منادی اخلاق باشند؟ از همین رو از شما می‌خواهم به واسطه حاکم شدن رویکرد درست و دقیق رسانه‌ای با این گونه اقدامات مقابله کنید.»

اهدای ۵۰۰ هزار دلار به AFC پس از قهرمانی الهلال
 
فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 سه‌شنبه شب میان تیم‌های الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی با برتری 2-0 الهلال به پایان رسید تا این تیم برای چهارمین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند. بلافاصله بعد از قهرمانی الهلال، فدراسیون فوتبال عربستان چک ۵۰۰ هزار دلاری را به شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا کرد تا در بنیاد رؤیای آسیا که پروژه‌ای برای پیشرفت فوتبال در قاره است هزینه شود.

نظر شما