شناسهٔ خبر: 50993748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

به تیم ملی هندبال ایران ۱۰۰ درصد ایمان دارم

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: نشست خبری سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان ایران برگزار شد.
به گزارش ایسنا، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد که در این مسابقات پنج سهمیه جهانی توزیع می‌شود.
 
مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان در نشست خبری خود ابتدا به حضور تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و برای موفقیت تیم ملی زنان آرزوی موفقیت کنم. با تمام وجود این دختران را تحسین می‌کنم. آنها در اردن کار سختی داشتند هم به لحاظ مشکلات ورزشی و هم غیر ورزشی که وجود داشت. گروه ایران در اسپانیا خیلی سخت است و نباید فراموش کرد که چه سختی را برای رسیدن به این مسابقات متحمل شده است.

سرمربی تیم ملی هندبال مردان هدف این نشست را اعلام لیست ورزشکاران اعلامی به مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد و افزود: اعلام ۳۵ نفری است که قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا مردان اعزام شوند. هدف این جلسه اعلام رسمی این ۳۵ نفر است اما خوب در نهایت تنها ۱۸ نفر اعزام خواهند شد. البته این فرصت وجود خواهد داشت که در انتخاب این ۱۸ نفر تجدید نظر شود.

وی افزود: برای تهیه این لیست واقعا اگر به صورت آماری بگویم تمام بازی های دو هفته اول لیگ را دیدم و فیلم دوره های بعدی را نیز دیدم. بعد در اردوی تیم ملی و تورنمنت قطر هم شرکت کردیم. بازیکنان خارجی را هم در قالب لیگ های مختلف و هم تورنمنت های مختلف آنالیز کردم و در مجموع حدود ۵۲ بازی آنها را دیدم.فرناندز افزود: نمی‌خواهم بگویم برای انتخاب بازیکن اشتباه نکرده ام اما به دلیل تعداد آنالیز زیاد می‌توانم بگویم که از نظر تکنیکی و تاکتیکی شناخت کامل از همه آنها دارم. من برای انتخاب همه بازیکنان چه بازیکنانی که در داخل بودند و چه در خارج بودند سه شرط داشتم؛ اول اینکه قلبا خودش بخواهد به تیم ملحق شود و بعد از انتخاب، ۱۰۰ درصد توانش را بگذارد و شرط سوم این بود که شرایط حضور در تیم‌ملی را داشته باشد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی گفت: با تک تک تمامی این بازیکنان بجز غلامی و مهدی زاده صحبت کردم و به نظر آنها که می‌خواهند عضو تیم ملی باشند احترام گذاشته و می‌گذارم. اگر بازیکنی حرفی به من زده اعتماد دارم که از روی صداقت گفته است. هر رسانه ای آماری بخواهد می‌توانم در اختیارش بگذارم اما زمانی که لیست بسته شد دیگر می‌خواهم با داشته ها جلو برویم. می‌خواهم که با کمک شما به این گروه اعتماد و از آن حمایت شود.
وی گفت: وقتی لیست تیم ملی اعلام شود آنهایی که بیرون هستند ناراضی هستند و همه رضایت ندارند. اما من معتقدم که اگر زمانی در یک محیط کاری همه را بخواهی راضی نگه دارید محکوم به شکست می‌شوید. از نظر فنی خیلی برای بازیکن سخت است که وقتی مربی عوض می‌شود تکنیکی را با تغییر مربی تغییر دهد و با سیستم جدید مطابق شود و زمانی که فیلم آن بازی پخش می‌شود افتخار کند که این بازی تیم ملی من است.

فرناندز گفت: این الزام وجود دارد که به یک شاگرد بگویم در چه شرایطی قرار دارد. برای یک مربی سخت است که به یک بازیکن بگویم که از لیست حذف شده اما باز هم معتقدم باید گفت. اعتقاد دارم زمانی که لیست اعلام شد به داشته ها توجه شود نه به آنهایی که از لیست خط خورده‌اند. من به این تیم باور دارم که تیم ملی هیچ گاه هدفش را گم نمی‌کند و هدف اصلی موفقیت در قهرمانی آسیا است.

فرناندز گفت: قبل از اعلام لیست می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و برای سلامان بربط که مصدوم است و باید امروز درمان شود انرژی مثبت بفرستم. او علاوه بر این عمل مادرش را از دست داده و شرایط سختی دارد. از او تشکر می‌کنم و برایش انرژی مثبت می‌فرستم و آرزو می‌کنم که هر چه زودتر به تیم ملی برگردد.

وی در خصوص دو بازیکنش گفت: راجع به دو بازیکن باید توضیح دهم. محمدرضا اورعی در حال ریکاوری است. سجاد استکی دو بازی قبل باشگاه‌هاش مصدوم شد و باید ببینیم که می‌توانند خود را برسانند یا خیر.وی در پاسخ به نحوه اضافه شدن لژیونرها به تیم‌ملی گفت: یک نکته بگویم. روز اول هم گفتم با واژه لژیونر موافق نیستم. به هر حال برخی از آنها می‌توانند اضافه شوند. آنها از اردوی چهارم به تیم اضافه می‌شوند. تنها پویا نوروزی نژاد است که دیرتر اضافه خواهد شد.

مانوئل در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاری بوده که با وجود دعوت نخواهد به تیم ملی هندبال اضافه شود، گفت: در رابطه با این مطلب هیچ بازیکنی مستقیم نگفته که نمی‌خواهد در تیم ملی باشد. سه بازیکن شاغل در خارج از کشور چون سعید برخورداری، سعید حیدری راد و سید علیرضا موسوی اعلام کردند که به دلیل مسائل مختلف نمی‌توانند در تیم ملی شرکت کنند. اولین تماسم با برخورداری ۶ سپتامبر بود. او را کامل می‌شناسم چون او با پسرم هم تیمی و هم بازی است و به من اعلام کرد که دوره‌اش در تیم ملی تمام شده و احساس می‌کند که دیگر تعلقی به تیم ملی ندارد و می‌خواهد تمام تمرکزش را روی تیم باشگاهی اش بگذارد.

وی افزود: با حیدری راد و موسوی هم در سپتامبر جلسه داشتیم. موسوی همان اول اعلام کرد که نمی‌تواند و حیدری هم همینطور. هربار که لیست ملی را اعلام کردم این افراد دعوت می‌شدند و هربار همین موضوع را گفتند. این دو بازیکن بزرگی هستند و در دوره های مختلف حضور داشتند اما همانطور که گفتم به نظر ملی‌پوشان برای حضور در تیم ملی احترام گذاشته و می‌گذارم. بازیکن دیگر ما یوسف نژاد بود که آسیب دارد و سومین شرط ما یعنی توانایی حضور در تیم ملی را ندارد. او با توجه به عمل و دوره ریکاوری به بازی‌های ما نخواهد رسید.

مانوئل در ادامه در خصوص الله کرم استکی گفت: در رابطه با الله کرم استکی باید بگویم او کاملا شناخته شده است و بازیکن بزرگی است. اما او از اوایل ماه اکتبر از تیمش به دلایل مختلف جدا شده و تیم ندارد. مشکل دیگر اینکه فرم بدنی مناسبی ندارد. البته از نظر فنی و حرفه‌ای برای من خیلی قابل احترام است. من با او یک قهوه نوشیدم و به او گفتم هر چه سریعتر برای خودش تیمی داشته باشد و به فرم بدنی مناسبی برسد. بعد از آن اگر به شرایط خوبی برسد در مورد او هم همانند بقیه رفتار می‌شود. همانطور که در صفحات مجازی اش دیده اید کار خود را شروع کرده و این یعنی دوست دارد که به عضویت تیم ملی در بیاید.

وی در خصوص انتخاب ۱۸ بازیکن نهایی و ریزش بازیکنان از ۳۵ به ۱۸ نفر گفت: برای اعلام لیست جدید همان شرایط قبل را خواهیم داشت. تنها شرط دیگر آسیب و یا مسائل فنی خواهد بود. من شایسته ترین بازیکنان را انتخاب خواهم کرد. می‌دانید که آن سه شرط هست اما قطعا کار سختی خواهیم داشت. ما دو تورنمنت بین المللی داریم و اگر مصدومیتی نباشد برای آن لیست ۱۸ نفره تصمیمات فنی تاثیر داشته است.

مانوئل گفت: هدف این جلسه شفاف سازی است. ما دو تورنمنت رومانی و اسپانیا داشتیم. در رومانی دو بازی و در اسپانیا سه بازی خواهیم داشت. در اولین تورنمنت نباید این ذهنیت باشد آن لیستی که بازی می‌کنند لیست نهایی است. من در این مسابقات می‌خواهم ارزیابی کنم. منطقی نیست که در اولین تورنمنت ۲۵ بازیکن را برد و ترجیح می‌دهم تقسیم بندی وجود داشته باشد. ترجیحم برای این تورنمنت ها انتخاب بازیکنانی است که بازی آنها را ندیده باشم.

وی افزود: وقتی بازیکنی آمده و در قهرمانی آسیا جنگیده لیاقت اوست که به جام جهانی برود. گاهی شرایط برای یک بازیکن سخت می‌شود و نمی‌تواند حاضر شود. باید به این‌ نکته هم توجه کرد که اگر در قهرمانی آسیا تمام توانش را گذاشت حق اوست که به جام جهانی برود. کسی که سینه اش را برای تیم ملی سپر کرده حق اوست که در تورنمنت های دیگر اعزام شود.

وی گفت: من به این تیم ۱۰۰ درصد ایمان و اعتماد دارم. این بازیکنان ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها هستند. این بازیکنان انگیزه زیادی دارند اگر این تیم شانس حضور در قهرمانی جهان را نداشت به اینجا نمی‌آمدم اما من به نفراتی که انتخاب می‌کنم باور دارم. اولین بار است که ۱۸ تیم حاضر می شوند. تیم ها در ۴ گروه بازی می‌کنند و قرعه خیلی می‌تواند تعیین کننده باشد به ورزشکاران ایمان دارم و از آن‌ها واقعا راضی هستم. من به تیمم و خودم اعتقاد دارم و این اطمینان در من وجود دارد که می‌تواند این موفقیت حاصل شود. من به توانایی بازیکنان باور دارم و هرچند کسب سهمیه سخت است اما به بازیکنانم اطمینان دارم.

فرناندز گفت: البته شماها خوش شانس بودید که در هر بار صحبت روی خندان مرا دیدید. من اصلا با کسی شوخی ندارم و انعطاف پذیر نیستم. انتخاب این بازیکنان به عهده خودم بوده و به‌جز کادر فنی هیچ فردی در انتخاب نفرات به من کمک نکرده است. مطمئن باشید اگر این لیست را انتخاب نکرده بودم در این جلسه حاضر نمی‌شدم و در خانه استراحت می‌کردم. برای این که اگر در انتخاب نفرات اتفاقاتی افتاد تقصیر دیگری و کادر فنی نیفتد، باید بگویم انتخاب نهایی را خودم انجام می‌دهم.

او درباره شرایط تیم ملی زنان و شناختش از بازیکنان و مربیان این تیم افزود: در مورد تیم زنان نمی‌دانم چطور توصیف کنم. حضورم در ایران با اردوهای تیم ملی مصادف شد و حس انگیزه، تلاش و مبارزه را در آن‌ها دیدم. آن‌ها برای ما نمونه و الگو هستند. از نظر فنی خیلی سخت است که وقتی مربی نیستی بخواهی در مورد آن تیم صحبت کنی. گروه سختی در مسابقات قهرمانی جهان دارند. نروژ و رومانی دو تیم بزرگی هستند و قزاقستان هم عملکرد خوبی داشته است. یک تیم ملی برای رشد باید قدم به قدم پیش رود. امکانات و تجربه بین‌المللی داشته باشد. یک تیم در اولین حضور روی سکو نمی‌رود. کسب سهمیه خودش موفقیت بزرگی است. تیم ما مقابل نروژ و رومانی شانس خیلی کمی دارد. همه باید از حضور لذت ببریم و اصلا عجله نکنید. این تیم نشان داد که شخصیت و انگیزه لازم را دارد که در آن شرایط سخت که مربی در بیمارستان بود مقابل اردن میزبان بردند و سهمیه کسب کردند.فرناندز در ابتدای مراسم هم با سلام صبح بخیر و خسته نباشید فارسی شروع کرد و در پایان نیز با واژه‌های فارسی نشست را به پایان رساند.

برچسب‌ها:

نظر شما