شناسهٔ خبر: 50992042 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مشکلی در تأمین مرغ استان مرکزی نداریم

اقتصاد ایران: اراک - معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال مشکلی در تأمین مرغ استان مرکزی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا اخوان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری به طور متوسط روزانه ۱۴۰ تن مرغ در استان مرکزی توزیع شده این میزان مازاد بر نیاز استان است و با هماهنگی استانداری مقداری از آن به استان تهران و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی افزود: در شهرستان ساوه هم کمبودی در توزیع گوشت مرغ نداریم متأسفانه فرمانداری شهرستان ساوه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازارعمل نمی‌کند و در چند روز اخیر تعدادی از گله‌های شهرستان ساوه به دلیل بیماری تلف شدند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: جوجه ریزی مناسبی در ساوه انجام شده است که می‌تواند نیاز مرغ شهرستان را تأمین کنند ظرف چند روز آینده مشکل برطرف می‌شود.

اخوان گفت: در حال حاضر زرندیه نیاز مرغ ساوه را تأمین می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور رفاه حال مردم مرغ منجمد وارداتی با کیلویی ۲۰ هزار تومان در استان مرکزی در حال توزیع است و با توجه به اینکه از لحاظ قیمت امکان تخلف وجود دارد به منظور نظارت دقیق‌تر اداره صمت توزیع مرغ منجمد صرفاً از طریق فروشگاه‌ها انجام می‌شود و مرغ گرم نیز با قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان در مرغ فروشی‌های استان عرضه می‌شود.

اخوان گفت: هم اکنون ۵۹۹ واحد مرغداری در استان مرکزی داریم و ظرفیت آنها در هر دوره ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی است. در آبانماه ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه ریزی جوجه داشتیم که در نیمه دوم دیماه مرغ آنها روانه بازار می‌شود بنابراین مشکلی در تأمین مرغ در استان مرکزی نداریم و با توجه به جوجه ریزی که در آبانماه داشتیم روزانه به طور متوسط ۱۴۷ تن تولید مرغ داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی تخم نطفه دار وارد شده و جوجه آرین نیز در حال ترویج است بنابراین تا پایان سال مشکلی در تأمین مرغ استان نداریم. در چند روز اخیر کاهش قیمت مرغ زنده گرم تا سقف ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان داشتیم در صورتی که این روش کاهشی ادامه داشته باشد کاهش قیمت خواهیم داشت اما مرغداری‌های ما متضرر خواهند شد.

اخوان گفت: تأمین نهاده‌ای که با تأخیر ارسال می‌شود و همچنین گرانی جوجه مشکل عمده مرغداری‌ها است اما در صورت تأمین ارز مشکلات مرغداری‌های مرتفع خواهد شد و وزارتخانه نیز در حال پیگیری راه حل‌هایی برای کاهش زیان مراغداری ها است.

برچسب‌ها:

نظر شما