شناسهٔ خبر: 50987919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل مجمع راهبردی اندیشه مهدویت:

انقلاب اسلامی گفتمان مهدویت و فرهنگ انتظار را زنده کرد

تهران- ایرنا- مدیرعامل مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: انقلاب اسلامی گفتمان مهدویت و فرهنگ انتظار را با استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم زنده کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی کریمی روز چهارشنبه در جلسه مهدویت که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد افزود: مهمترین وظیفه ما، تبیین گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص مهدویت است تا سخنان ایشان، الگویی برای زنده نگاه داشتن این فرهنگ شود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندیشه مهدویت و فرهنگ انتظار بار دیگر زنده شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران با تمدن سازی، استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم مهمترین صفات بارز منتظرین واقعی ظهور یگانه منجی عالم بشریت را معنا کرد.

وی تصریح کرد: امسال در ایام برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و با هدف ترویج فرهنگ مهدویت، ۱۲۴ موکب به نام‌های حضرت مهدی(عج) مزین شد و در ایام میلاد با سعادت امام زمان(عج) و نیمه شعبان با سرلوحه قرار دادن شعار " ایران منتظر" بار دیگر فرهنگ انتظار را به نمایش خواهیم گذاشت.

مدیرعامل مجمع راهبردی اندیشه مهدویت افزود: در نیمه شعبان امسال که در روزهای پایانی سال واقع شده، برای شهر تهران به ویژه خیابان ولیعصر (عج) برنامه های ویژه‌ای با محوریت مردم برگزار می‌شود تا اثربخشی و ماندگاری بیشتری از خود بر جای گذارد.

کریمی از اجرای سرود خیابانی، نورافشانی، برگزاری جشن‌های مهدوی در بوستان‌های مستقر در خیابان ولیعصر(عج)، نصب المان ویژه در میدان ولیعصر(عج)، اجرای دیوارنگاره و استیج مهدوی، پخش زنده برنامه رادیویی و تلویزیونی در طول مسیر و حضور اقلیت‌های مذهبی با شعار منجی در کتب ادیان مختلف به عنوان برنامه‌های شاخص نیمه شعبان تهران یاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این جلسه گفت: موضوع انتظار برای ظهور منجی عالم بشریت، از ذات و فطرت انسان نشأت گرفته و با روح و عشق مردم عجین است از این رو، تمامی افراد باید مشوق و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ مهدویت، به عزم جدی آحاد جامعه نیاز است افزود: مردم باید همچون سال‌های گذشته، در محلات، پایگاه‌های بسیج مساجد و اصناف پای کار آمده و پس از محدودیت ناشی از کرونا، پس از ۲ سال مراسم میدانی باشکوهی در استان تهران برگزار شود.

نظر شما