شناسهٔ خبر: 50976442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حضور در کنار راموس در یک تیم برایم عجیب بود

مسی: من و رونالدو خاطرات زیبایی را برای فوتبال رقم زدیم

خبرورزشی نوشت:لیونل مسی اسطوره بارسلونا و ستاره پاری‌سن‌ژرمن در گفت‌وگویی مفصل با نشریه «مارکا» در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

لیونل مسی که حالا زندگی جدیدی را در پاریس تجربه می‌کند برای دریافت هشتیمن جایزه پی‌چی‌چی یا بهترین گلزن فوتبال اسپانیا در فصل گذشته، میزبانان خبرنگاران روزنامه اسپانیایی «مارکا» بود. مسی با زندگی جدید خود در پاریس خو گرفته و خوشحال به نظر می‌رسد. حالا روی موفقیت با تیم جدیدش تمرکز کرده، یعنی پاری‌سن‌ژرمن، تیمی که بزرگترین هدفش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است و خیلی‌ها هم این تیم را جزو مدعیان اصی فتح جام در این فصل می‌دانند.

مسی در گفت‌وگویی مفصل راجع به مسائل مختلفی از جمله حضور ژاوی در بارسلونا و کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد حرف زده است.

هشتمین جایزه پی چی چی، یک رکورد قاطع در فوتبال اسپانیا. الان دیگر نیستی اما اگر بودی شاید رکوردهای دیگری در راه بود.

واقعیت این است که بردن این همه جایزه پی‌چی‌چی برای خودم هم فوق‌العاده است. به نظرم می‌رسید که رسیدن به رکورد شش بار آقای گلی تلمو سارا غیرممکن باشد چه برسد به اینکه بخواهم از آن رد شوم. این یک رکورد خارق العاده است.

تو مجبور به ترک لالیگا شدی اما رکوردهایی را ثبت کردی که شاید دیگر هیچ کس نتواند از آن عبور کند، اینطور نیست؟

امروز من در پاریس هستم و دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنم. ما هر سه روز یک بار بازی داریم و زمانی برای فکر کردن به این مسائل نیست. زمانی که بازنشسته شوم و شروع به بررسی همه رکوردهایی کنم که به اندازه کافی خوش شانس بودم تا آنها را به نام خودم ثبت کنم، آن زمان واقعا ارزش آنها برایم مشخص خواهد شد.

به نظر می‌رسد در پایس جا افتاده‌ای، با خانه و مدرسه جدید برای بچه‌ها. با آنتونلا همسرت برای صرف شام بیرون می‌روی و به شرایط عادت کرده‌ای...

در حال حاضر احساس خوبی دارم. زمانی که توانستیم وارد خانه جدید شویم و بچه‌ها مدرسه را شروع کرده و به برنامه عادی روزانه برگشتند، تقریبا جا افتادیم. ما همچنین سفرهای بسیاری به آرژانتین داشتیم تا دیدارهای انتخابی را انجام دهیم و همین باعث شد که به صورت مداوم اینجا نباشیم اما من به خوبی با زندگی در پاریس سازگار شدم.

فرزندانت چطور با این شرایط کنار آمدند؟ یادگیری زبان فرانسه را شروع کردند؟

بسیار آسان‌تر از چیزی بود که در ابتدا تصور می‌کردیم. ما نگرانی زیادی داشتیم که شرایط چقدر برای آنها دشوار خواهد بود و در آخر آنها کسانی بودند که در سریع‌ترین زمان ممکن با محیط سازگار شدند. آنها به مدرسه می‌روند و مطمئنا خیلی زود زبان فرانسوی را یاد می‌گیرند چون وقتی بحث یادگیری مطرح باشد، سرعت بچه‌ها خیلی بیشتر است. همه این موارد باعث شد تا هم من و هم آنتونلا به آرامش ذهنی برسیم.

با حضور تو، امباپه، نیمار و بسیاری دیگر، آیا می‌توان پاری‌سن‌ژرمن را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان ندانست؟

همه می‌گویند که ما مدعی اصلی هستیم و من هم این موضوع را انکار نمی‌کنم که ما با توجه به نام بازیکنان مدعی قهرمانی هستیم اما هنوز نیاز به چیزهای دیگری داریم تا به تیمی واقعا قوی تبدیل شویم. ما باید تیمی یکپارچه باشیم و می‌توانیم با استفاده از بازیکنان بسیار خوبی که داریم به این هدف برسیم. اما ما تنها مدعی نیستیم، تیم‌های بزرگ دیگری هم هستند که مدعی قهرمانی هستند. لیگ قهرمانان رقابت بسیار دشواری است و همین آن را بسیار زیبا و خاص می‌کند.

تیم‌های اسپانیایی هم شانسی دارند؟

رئال مادرید همیشه یک مدعی است. همین موضوع درباره اتلتیکو هم صدق می‌کند و آنها دو تیمی هستند که همیشه برای قهرمانی می‌جنگند. آنها دو رقیب سخت در مواجهه مستقیم به حساب می‌آیند. بارسلونا دوره بازسازی را طی می‌کند و تیمی پر از بازیکنان جوان دارد. فکر می‌کنم آنها در حال حاضر بهتر از بارسلونا هستند اما با این که در حال حاضر شرایط بهتری دارند اما چنین چیزی به این معنا نیست که در آینده هم همینطور خواهد بود چون ما باید به حضور ژاوی توجه کنیم که باعث بازگشت قدرت بارسلونا می‌شود

درباره عملکرد کریستیانو چه نظری داری؟

منچستریونایتد تیمی بسیار قدرتمند است و بازیکنان بزرگی دارد. کریستیانو از قبل با این باشگاه آشنا بود اما این آشنایی در دوره دیگری بود و حالا او به شکلی فوق‌العاده با شرایط جدید سازگار شده است. او از همان ابتدا مانند همیشه گلزنی کرد و هیچ مشکلی در سازگاری با شرایط جدیدش نداشت. شرایط در لیگ برتر به آن اندازه که همه فکر می‌کردند خوب نبوده اما این لیگ بسیار دشواری است. چیزهای زیادی پس از ماه دسامبر تغییر می‌کند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

مسی: من و رونالدو خاطرات زیبایی را برای فوتبال رقم زدیم/ حضور در کنار راموس در یک تیم برایم عجیب بود

راستش را بگو، دلتنگ نبردهای مستقیم با رونالدو نشدی؟

مدت زیادی از زمانی که ما در یک لیگ رقابت می‌کردیم گذشته است. ما از نظر فردی و تیمی برای اهداف یکسانی رقابت می‌کردیم. این دوره بسیار زیبایی برای ما و در عین حال تماشاگران بود چون آنها هم از این رقابت بسیار لذت بردند. این خاطره زیبایی است که برای همیشه در تاریخ فوتبال می‌ماند.

فضای رختکن پی‌اس‌جی چطور است؟ بسیاری می‌گویند که اگر ستاره‌های بزرگ در یک تیم زیاد باشند نمی‌توانند با هم کنار بیایند.

من خوش شانس بوده‌ام که در تیمی با بازیکنان و افراد بسیار خوب حضور دارم. این مهم‌ترین نکته است. خیلی زود با شرایط سازگار شدم. درست است که اول کمی اوضاع عجیب و غریب بود. از یک سو دشواری حضور در تیمی جدید پس از چندین سال که در یک تیم بودم. اما از سوی دیگر می‌دانستم که همه چیز بسیار آسان خواهد بود چون بازیکنان بسیاری را می‌شناختم و بسیاری از آنها اسپانیایی حرف می‌زدند. افراد بسیار خوبی در این تیم هستند. فضا بسیار صمیمی است و می‌توان این موضوع را از بیرون دید و این چیزی است که من از داخل تیم آن را تایید می‌کنم.

پس از تمام اتفاقاتی که در اسپانیا به عنوان دو رقیب بزرگ تجربه کردید، بودن در کنار سرخیو راموس در یک تیم چه حسی دارد؟

الان حس خاصی نیست اما در ابتدا پس از تمام آن سال‌های رقابت و بستن بازوبند کاپیتان بارسا و رئال، پس از تمام ال‌کلاسیکوها و جنگهایی که در زمین داشتیم بسیار عجیب بود. اما همه چیز گذشته و ما همیشه برای هم احترام قائل هستیم، با این که رقابت بسیاری در ال‌کلاسیکو داشتیم. داشتن او در کنار هم به عنوان هم تیمی حس خوبی است. او آرام آرام به ما اضافه می‌شود و امیدوارم خیلی زود بتواند بازی کند چون فوتبالیستی بسیار مهم در مسیر رسیدن به اهداف ما است.

ژاوی چه چیزهایی به بارسلونا می‌تواند اضافه کند؟

او می‌تواند خلی چیزها به بارسا بدهد. ژاوی مربی‌ای است که اطلاعات زیادی دارد، باشگاه را به خوبی می‌شناسد و از زمانی که بچه بوده در این باشگاه زندگی کرده و بزرگ شده است. او شخصیت بسیار مهمی برای بازیکنان جوان است و فردی است که باعث رشد دوباره بارسا خواهد شد، این چیزی است که من در آن هیچ تردیدی ندارم.

برگشتن دنی آلوس به بارسلونا باعث تعجبت شد؟ فکر می‌کنی چه کمکی می‌تواند به تیم بکند؟

واقعیت این است که بازگشت او خصوصا در این برهه باعث شگفتی من شد. من فکر می‌کنم او می‌تواند خرید خوبی باشد، همانطور که ژاوی اهمیت زیادی برای بازیکنان جوان دارد. او به رشد آنها کمک می‌کند چون شخصیتی قهرمان دارد. او در زمین و در بازی چیزهای زیادی به بازیکنان جوان یاد می‌دهد.

مسلما از شرایط تیم ملی آرژانتین راضی هستی چون به جام جهانی صعود کردید و این پایانی بسیار خوب برای سالی باورنکردنی بود.

امسال در سطح ملی درخشان و باورنکردنی بود. من توانستم به یکی از اهدافی که انرژی زیادی از من گرفته بود برسم که قهرمانی در کوپا آمریکا بود. بارها بسیار به فتح این جام نزدیک شدم اما نتوانسته بودم به آن دست پیدا کنم. ما به هدفمان در صعود به جام جهانی هم رسیدیم و حالا منتظر اتفاقات بعدی هستیم.

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما