شناسهٔ خبر: 50975915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدالت در آموزش مهمترین محور فعالیت وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش بهره وری و عدالت در آموزش را مهمترین محورهای فعالیت مجموعه آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابوالفضل باقری نژاد در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزایش بهره وری و عدالت در آموزش را مهمترین محورهای فعالیت مجموعه آموزشی وزارت بهداشت خواند و اظهار داشت: در این زمینه تلاش می شود از اقدامات مثبت گذشته در عمل استفاده و در زمینه پیشرفت کشور به کار گرفته شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش برای پیاده سازی برنامه های عملیاتی در این زمینه، از پیگیری اولویت های اعضای هیات علمی به ویژه در زمینه اصلاح نظام پرداخت خبر داد که در راس امور قرار گرفته و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال، به نتایجی در این زمینه دست یابیم.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، هدف غایی از این تلاش ها را انگیزه بخشیدن به جامعه دانشگاهی و به ویژه اعضای هیات علمی برای تقویت امر آموزش در حوزه پزشکی کشور خواند.


نیازمند به پژوهش های بنیادی در علوم پزشکی هستیم

آیت الله لطف الله دژکام نیز در این آئین به بیان دو دغدغه مهم در زمینه پیشبرد بهتر اهداف سلامت در عرصه های آموزشی پرداخت و گفت: نخستین محور توجه به پژوهش های بنیادی در زمینه علوم پزشکی است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی تمدن ساز است و در این زمینه نمی توانیم از مسایل بنیادین غفلت کنیم؛ شیراز نیز همواره مهد علم و ایجاد پزشکی متعالیه بوده و پارادایم های پژوهشی باید با نگاه متعالیه توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس توجه به اخلاق پزشکی در عرصه های بومی را دیگر ضرورت کنونی جامعه علمی در حوزه سلامت برشمرد و افزود: نیاز داریم بنیان های اخلاق پزشکی را بر پایه بنیان های بومی بنا کنیم و ضمن احترام به دستاوردهای علمی دنیا، این حوزه را متناسب با فکر و فرهنگ خود بازنگری کنیم تا نسل آینده جامعه پزشکی همچون ابن سینا درخشان باشند.

وی ابراز امیدواری کرد نگاه جدید مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه در عرصه های آموزشی، بر این موضوع تمرکز یابد.


ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای امیدآفرینی در دانشگاهی فارس

محمدهادی ایمانیه در این آئین با اشاره به پیشتازی استان فارس در بسیاری عرصه ها، به بیان برخی اولویت های مجموعه سلامت فارس پرداخت و گفت: لازم است مسوولان، مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه به موضوع تمام وقتی اساتید اهتمام ویژه ای داشته باشند و امید است در دولت سیزدهم که با شعار خدمت به مردم آمده است، این چالش مرتفع شود تا به ارتقای علمی در جامعه دانشگاهی دست یابیم.

وی به اهمیت توجه به مقوله بهداشت در جامعه پرداخت که در فارس، با پیشتازی در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری، این امر آغاز شد، اما مورد حمایت قرار نگرفت؛ اما اکنون فارس میدان آزموده ای برای اجرای سراسری این برنامه در کشور می تواند باشد.

توجه به موضوع توریسم سلامت، دانشگاه نسل سوم و چهارم و تقویت پروژه شهر سلامت، دیگر محورهای مورد تاکید استاندار فارس در این آئین بود.

ایمانیه با اعلام آمادگی نسبت به حمایت از پیشبرد پروژه شهر سلامت شیراز، توسعه این طرح بزرگ را موجب انگیزه بخشیدن و امید دادن به جوانان و رفع دغدغه اشتغال آنان دانست.

استاندار فارس اظهار کرد: فارس بنیانگذار مجمع خیرین تامین سلامت در کشور بود که در طی ۱۸ سال فعالیت، منشا بیش از پنج هزار میلیارد تومان خدمت در مجموعه سلامت بوده است و باید این خدمات مورد حمایت قرار گیرد.

ایمانیه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه پرداختی حقوق کارکنان مجموعه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی مجموعه سلامت است، گفت: در صورت تامین این هزینه از سایر منابع، درآمدهای دانشگاه صرف توسعه، تجهیز و افزایش بهره وری می شود.

توجه به موضوع فناوری و حمایت از استعدادها و توانمندی های جوانان، دیگر محوری بود که استاندار فارس به عنوان ضرورت کنونی جامعه علمی کشور از آن یاد کرد و افزود: در این زمینه باید بوروکراسی ها رفع شود تا جوانان بتوانند با شوق و انگیزه در کشور خدمت کنند و در این زمینه، به تفویض اختیارات برای برنامه ریزی و ایجاد زمینه های توسعه نیاز داریم.

انتهای پیام/م

 

نظر شما