شناسهٔ خبر: 50971181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اسلامی در نشست خبری با گروسی: ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است

رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) برای دومین بار بعد از حدود ۲ ماه و نیم باز هم میزبان «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل این سازمان بود.

وی پس از دیدار و گفتگو با گروسی در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی، در ابتدای این نشست خبری گفت که امروز گفتگو‌هایی درباره مسائل موجود و آنچه برای توسعه همکاری‌ها است را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیتی که برای ما و آژانس مطرح است این است که مسائل فیمابین ایران و آژانس فنی است و مسائل سیاسی و نفوذ‌های توطئه آمیزی که دشمنان ایران در مسیر پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌کنند را آژانس مدنظر ندارد و از آن تاثیر نخواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: آقای گروسی امروز چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت‌های هسته‌ایش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه درباره مواردی که توسط دشمنان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر شده و در اختیار آژانس قرار گرفته است، سوالاتی را مطرح کرده بودند که به آن‌ها پاسخ داده شده است، تاکید کرد: بخش‌هایی از آن‌ها باقی مانده که مربوط به مسائل گذشته است، که در برجام به آن‌ها پرداخته و بسته شده است. امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه بدهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکرات آن هنوز ادامه دارد، آن‌ها تداوم پیدا نکنند.

اسلامی تصریح کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خودش مصمم است و تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران که در زندگی مردم می‌توانیم همه ابعاد فناوری هسته‌ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره برداری قرار دهیم در دستورکار ماست که آژانس به ایران در این راستا کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در مورد ابلاغی که حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را باید در ایران ایجاد کنیم به ویژه با نیروگاه‌های کوچک که ظرفیت آن حداکثر ۳۰۰ مگاوات است، نیز آژانس با تشویق کشور‌های دارای این صنعت که با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق هسته‌ای به کشور ما کمک کنند، با ایران همکاری می‌کند./فارس

نظر شما