شناسهٔ خبر: 50969387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

کمیته مداخله در رفتارهای خود آسیب رسان برگزار گردید

اولین کمیته مداخله در رفتارهای خود آسیب رسان با هدف بررسی خودکشی در میان دانشجویان و محیط های خوابگاهی و بررسی وضعیت موجود برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا نیشابور، اولین کمیته مداخله در رفتارهای خود آسیب رسان با هدف بررسی خودکشی در میان دانشجویان و محیط های خوابگاهی و بررسی وضعیت موجود در روز دوشنبه اول آذرماه 1400 در محل دفتر معاون فرهنگی و دانشجویی برگزار گردید.

مهندس منصور نعیم آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی ضمن عرض خیر مقدم به  اعضای شرکت کننده در کمیته به بیان اهداف شکل گیری آن پرداخت.

سپس فاطمه نادری رئیس اداره مشاوره و سلامت روان به بیان فرایند موارد خودکشی پرداخت.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان عنوان کرد: خودکشی در میان دانشجویان به عنوان بخش نخبه فعال و راهبردی جامعه نیاز به توجه ویژه دارد و از آنجا که در این بحران جان یک انسان و متعاقبا احساس امنیت و آرامش اطرافیان در خطر است لذا وجود راهنمای عمل مناسب در مواجهه با چنین بحران هایی لازم و ضروری می باشد.

 دکتر آذینی مدیر گروه سلامت روان و اعتیاد نیز به فرصت ها و استراتژی ها اشاره نمود و پیشنهاداتی ارائه نمود. همچنین دکتر حمید دانایی متخصص روانپزشکی آموزش بیشتر مهارت های زندگی از طرف اداره مشاوره، استفاده مفید و موثر از اساتید مشاور و غربالگری های اولیه در شروع هر ترم را پیشنهاد نمودند.

در پایان جلسه وظایف هر کدام از معاونت ها و ادارات مختلف دانشگاه در مواجهه با چنین مواردی مورد بررسی قرار گرفت.

 این کمیته با حضور مهندس منصور نعیم آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر آذینی مدیر گروه سلامت روان جتماعی و اعتیاد، زینب سادات گلابگیران مدیر امور دانشجویی، دکترحمید دانایی روانپزشک، حراست معاونت فرهنگی و دانشجویی، سرپرست اداره امور خوابگاه ها، نماینده معاونت درمان و تمامی کارشناسان اداره مشاوره برگزار گردید.

نظر شما