شناسهٔ خبر: 50950298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۵۰۰ محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمانشاه آزاد شدند

۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی استان کرمانشاه امروز به مناسبت فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی استان امروز به مناسبت فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) با حضور رئیس کل دادگستری استان،  فرمانده قرارگاه غرب ارتش، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان، دادستان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان و مدیرکل زندان‌ها، در سالن ورزشی زندان مرکزی کرمانشاه،  برگزار شد.

بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه پویش نذر رهایی را برای رهایی زندانیان بدهکار و محکومان مالی در آذرماه امسال اجرا کرد؛ متولیان زندان‌های استان هم کمک‌های قضایی لازم را برای اجرای این طرح ارائه می‌دهند و زندان‌های استان بسترهای لازم را جهت اجرای طرح احرار و نهضت آزادسازی زندانیان فراهم کردند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج حقوقدانان در هفته بسیج سال گذشته، اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان استان برتر در اجرای این تفاهم‌نامه شناخته شد.

پوریانی ادامه داد: امروز هشتمین مرحله از آزادسازی زندانیان است که طی آن ۵٠٠ نفر آزاد خواهند شد.

وی ضمن اشاره به خدمات سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) و بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه همچون کمک‌های معیشتی به خانواده زندانیان، حضور تیم‌های پزشکی سپاه در زندان و ویزیت رایگان زندانیان، کارشناسی و وکالت رایگان، از آنان تشکر و قدردانی کرد.

رسول بهرامی‌پور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در ادامه این مراسم، گفت: بعد از شروع طرح نهضت آزادسازی زندانیان ۸۷ گروه جهادی با بیش از ۴٠٠ نیرو در سطح زندان‌های استان به خدمات قضایی پرداختند.

وی یک هزار و ۷۳ مشاوره رایگان، ۵٠ مورد وکالت رایگان، آزادسازی ۴۴۳ زندانی تا به امروز، اعطای۱۱۲ مورد هدیه نقدی به خانواده زندانیان معسر، اهدا سه هزار و ۴۶۷ بسته معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند، ۵۵۷ فقره خدمات پزشکی  و برگزاری ۳مرحله برنامه فرهنگی را از خدمات سازمان بسیج حقوق‌دانان به زندانیان در حد فاصل هفته بسیج سال قبل تا به امروز عنوان کرد.

بهرامی‌پور ادامه داد: امروز در سومین روز از هفته بسیج نیز کار اجرایی آزادسازی ۵٠٠ نفر از زندانیان با حمایت دستگاه قضایی و سپاه استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم کمک‌های مردمی در جهت آزادسازی زندانیان، اضافه کرد: امروز در استان فضای «پویش نذر رهایی» فراهم شده و از مردم عزیز تقاضا داریم با افزایش کمک‌های خود زمینه آزادسازی زندانیان بیشتری را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از زحمات بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به نظام اسلامی خدمت کنیم، باید کاری کرد که اداره کشور و جامعه برای کم هزینه باشد.

توسلی‌زاده با بیان اینکه زندانی شدن هر فرد هزینه‌های مختلفی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: آزادسازی زندانیان مصداق بارز کم کردن هزینه‌های کشور است.

وی با اشا ره به لزوم جهادی و انقلابی کارکردن، بر تلاش برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

توسلی‌زاده ضمن بیان اینکه بهترین خدمت به مردم آسان شدن ارتباط آنان با مسؤولین است، گفت: درب اتاق‌های ما در دادگستری به روی مردم باز است و مردم به راحتی به ما دسترسی دارند.

وی در پایان ریشه بخش اعظم پرونده‌‌های قضایی استان را اختلافات خانوادگی و تبعات ناشی از آن اعلام کرد.

فرمانده حضرت سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه به عنوان دیگر سخنران این مراسم، گفت: در چندسال اخیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسد بسیار قدرتمند عمل کرده و امید را  در دل مردم زنده کرده است.

سردار بهمن ریحانی یکی از علل ایجاد پرونده‌های قضایی را نداشتن دانش حقوقی کافی دانست و گفت: بسیاری از ما در معاملات و داد و ستدها از حقوق خود و دیگران اطلاع نداریم.

وی با طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را از اقدامات بسیار خوب بسیج حقوقدانان  اعلام کرد که می‌تواند جرائم  و تخلفات اجتماعی را کاهش دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عدم آگاهی به مسائل اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات  جامعه عنوان کرد و گفت:  اگر رفتارهای اجتماعی ما براساس سبک زندگی اسلامی باشد بسیاری از مشکلات بوجود نخواهد آمد.

ریحانی همه دستگاه‌های فرهنگی را در قبال این موضوع مسؤول دانست و افزود: نگاه امام خمینی(ره) در ایجاد بسیج بیمه شدن کشور نه فقط دربحث نظامی بلکه در همه بسترهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری بود.

وی در پایان ضمن تقدیر از بسیج حقوق‌دانان و دادگستری استان کرمانشاه، آزادسازی ۵٠٠ نفر از زندانیان در هفته بسیج را کار بسیار بزرگ و ارزشمندی اعلام کرد.

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم احکام آزادی تعدادی از زندانیان  به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/پ

نظر شما