شناسهٔ خبر: 50904957 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند شد

یک شرکت دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی موفق به طراحی سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند با نام تجاری «بیدار» با ویژگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وحید امجدی، مدیرعامل شرکت راهکار هوشمند مهام کاسپین در مورد محصولات این شرکت گفت: گروه مهام از سال 1395 با محوریت تولید محصولات تکنولوژیک در حوزه اینترنت اشیاء تشکیل شد. سال 1396 نیز اولین محصول گروه مهام به تولید رسید و در سال 1397 شرکت ما به صورت رسمی ثبت و دانش بنیان شد.
وی در مورد محصول این شرکت با عنوان مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند «بیدار» گفت: این محصول که به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طراحی و تولید شده است، در حوزه فناوری اینترنت اشیاء تعریف می‌شود و محل کاربرد آن در بخش کشاورزی و مجموعه زنبورداری است. این محصول برای حفاظت از جمعیت کندوهای زنبور عسل در برابر تلفات بیماری‌ها، تلفات آفت‌های مختلف و سرمای زمستان تولید شده و کارکرد اصلی آن جمع‌آوری اطلاعات، کنترل دما و رطوبت داخل کندو است.
مدیرعامل شرکت راهکار هوشمند مهام کاسپین ادامه داد: مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند «بیدار» بر روی همه کندوهای رایج و استانداردی که وجود دارد قابل نصب بوده و از اپلیکیشن اندروید نیز برخوردار است. 
امجدی مصرف کننده نهایی این محصول را زنبورداران اعلام کرد و گفت: زنبورداران ایران در عرصه بین‌المللی در رنکینگ تعداد کندوها، در رتبه چهارم جهان قرار دارند و در حال حاضر ورود این محصول به بازار ایران با حدود 10 میلیون کندو و ترکیه با 11/5 میلیون کندو را با هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری از امسال شروع کردیم. 
وی به تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری برای طراحی مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند «بیدار» اشاره کرد و افزود: در مرحله اول تولید این محصول، تسهیلات نمونه‌سازی را از صندوق نوآوری دریافت کردیم که به تولید و تکمیل زیرساخت‌های شرکت ما کمک کرد و در مرحله پیش تولید و ورود به بازار نیز نیاز به سرمایه مجدد داشتیم که در سال 99 پروسه هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق را به نتیجه رساندیم.
مدیرعامل شرکت راهکار هوشمند مهام کاسپین با بیان اینکه این محصول با قیمت حدود 150 دلار در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، بیان کرد: ما این محصول را با قیمت حدود 90 دلار به ترکیه صادر کرده‌ایم.
امجدی در مورد صادرات این محصول نیز گفت: در حال حاضر قرارداد نمایندگی را برای استقرار در پایگاه صادراتی استانبول امضا کردیم و در آینده‌ای نزدیک جلسات B2B را نیز با مشتریان ترک زبان برگزار خواهیم کرد تا اولین محصول ما در ترکیه ارائه شود. البته برای استقرار در پایگاه کنیا هم تفاهم‌نامه اولیه را امضا کرده‌ایم؛ کنیا به عنوان یکی از قطب‌های اصلی زنبورداری در جهان مطرح است.

 

انتهای ÷یام/

نظر شما