شناسهٔ خبر: 50902796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکارخانه نوآوری گرگان:

‌۵۰۰ میلیارد ریال وام به شرکت‌های دانش بنیان گلستان اختصاص یافت

گرگان - ایرنا - مدیر کارخانه نوآوری گرگان گفت که ۵۰۰ میلیارد ریال وام با کارمزد ۱۰ درصد برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان گلستان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

مهدی عمرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به تخصیص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای حمایت از شرکت های عضو پارک استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد ریال از این مبلغ توسط سه شرکت جذب شده و بقیه نیز در مرحله پیگیری پرونده متقاضیان و معرفی به معاونت علمی و فناروی رئیس جمهوری قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این امسال ۳۰۰ میلیارد ریال از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی برای گلستان اختصاص یافته و ۱۵ میلیارد ریال هم از ابتدای امسال از محل منابع پارک علوم و فناوری استان به شرکت های عضو پرداخت شد.

عمرانی گفت: در زمان حاضر ۱۶۰ شرکت با اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر عضو پارک علم و فناوری گلستان هستند.

وی با توجه به ظرفیت خوب بخش نیروی انسانی دانش آموخته در گلستان بر ضرورت سرمایه گذاری در توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف و موردنیاز استان تاکید کرد.

حضور مدیر کارخانه نوآوری گرگان در ایرنا مرکز گلستان

مدیر کارخانه نوآوری گرگان همچنین بر استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی و خدماتی گلستان در توسعه شرکت های دانش بنیان با هدف تولید ثروت برای استان تاکید کرد.

وی با بیان این که مصوبات اولیه پنج مرکز رشد مشترک دریافت شده و در مرحله نهایی شدن است، افزود: در زمان حاضر چهار مرکز رشد مشترک، ۶ مرکز نوآوری و یک کارخانه نوآوری زیر پوشش پارک علم و فناروی گلستان فعال بوده و به علاقمندان در بخش های مختلف به منظور توسعه استان با محوریت اقتصاد دانش بینان خدمات ارایه می‌دهند.

استان گلستان با ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ظرفیت های بکر در بخش های کشاورزی، گردشگری، خدماتی و صنعت بوده و روند سرمایه گذاری برای توسعه را دوچندان می کند.

نظر شما