شناسهٔ خبر: 50873999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هاشمی: ما جزء مدعیان قهرمانی در آسیا هستیم/ حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی جزء ستاره‌های بسکتبال ایران هستند

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در خصوص تیم ملی و پنجره اول انتخابی جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در حاشیه اردوی تیم ملی جهت حضور در پنجره اول مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار داشت: من از تمام رسانه‌ها برای این که به بسکتبال توجه می‌کنند بسیار ممنونم و اعلام می‌کنم در‌های تیم ملی بر روی همه اصحاب رسانه باز است و هر زمانی که بخواهند می‌توانند در اردو‌های تیم ملی حاضر شوند. یقینا اگر حمایت‌های رسانه‌ها نباشد راه به جایی نخواهیم برد. من در گذشته هم گفته ام که تیم ملی ببرد همه ما برده ایم و اگر تیم ملی شکست بخورد همه ما شکست خورده ایم و رسانه‌ها نباید خود را کنار بکشند. از زمانی که بازی‌های لیگ برتر آغاز شده است تمام بازی‌ها را من و همه همکارانم زیر نظر داشتیم و شاید خطایی داشته باشم، اما بدون شک همه بازی‌ها را دیدیم و بازیکنانی که بهترین بودند را انتخاب کردیم. در حال حاضر ما ۲ نوع بازیکن داریم بعضی از بازیکنان مطالبه خانواده بسکتبال است که باید بازیکنان جوان و نسل جوان به تیم ملی تزریق شود. بعضی از بازیکنان هم مطالبه عموم مردم است که از تیم ملی انتظار پیروزی دارند. ما بدنه برد تیم ملی را نگه داشتیم و یک سری بازیکنان جدید را هم به تیم ملی اضافه کردیم.

هاشمی در خصوص جوانگرایی در تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: نمی‌توانیم جوانان را به یک باره وارد تیم ملی کنیم بازیکنی که ۱۸ یا ۱۹ سال دارد اگر به یک باره وارد تیم ملی شود از بین می‌رود لذا باید بیایند و در اردو‌های تیم ملی شرکت کنند فضای بودن در کنار ۱۷ نفر را یاد بگیرند و بعد از آن فضای ۱۲ نفره تیم ملی را تجربه کنند. بازیکنانی هم که امروز دعوت شده اند ۱۲ نفر برتر برای حضور در پنجره اول مسابقات انتخابی جام جهانی انتخاب خواهند شد.

ما جزء مدعیان قهرمانی در آسیا هستیم و سقف آرزو‌های خودمان را باید بالا ببینیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی پتانسیل حضور در مسابقات جهانی را دارد گفت: من همه حرفای خودم قبل از حضور در تیم ملی را فراموش نمی‌کنم. ما با توجه به حضور حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی نیروی انسانی بسایار خوبی را در اختیار داریم. من به جرات این موضوع را بیان می‌کنم که بعد از تیم اول ملی بسکتبال استرالیا نه تیم دوم آن‌ها بلکه تیم اول آن‌ها ما جزء مدعیان قهرمانی در آسیا هستیم و سقف آرزو‌های خودمان را باید بالا ببینیم. ما بازیکنان بسیار شایسته‌ای داریم و در صورت توجه می‌توانیم کار‌های بسیار بزرگی را هم انجام دهیم.

جای کامرانی را کسی نمی‌تواند در تیم ملی پر کند

هاشمی در خصوص آخرین وضعیت حضور مهدی کامرانی غایب این روز‌های تیم ملی بسکتبال کشورمان هم بیان کرد: مهدی کامرانی از روز اول در تمرینات تیم ملی حضور داشت، اما متأسفانه مشکلی که برای فرزند او به وجود آمد مجبور شد تمام وقت به دنبال بهبود وضعیت فرزند خود باشد. در حال حاضر هم نمی‌تواند ما را همراهی کنند هرچند ما تا روز شنبه منتظر او خواهیم بود چرا که هیچ کس نمی‌تواند جای کامرانی را در تیم ملی پر کند، اما در صورت نبود او از رسول مظفری استفاده خواهیم کرد. ما در پست گارد خلع بزرگی را شاهد بودیم که با آمدن کامرانی این وضوع به مرور در تیم ملی حل خواهد شد. او میتواند الگوی بازیکنان پست گارد جوان باشد.

حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی جزء ستاره‌های بسکتبال ایران هستند

سرمربی تیم ملی در خصوص نبود حدادی و نیکخواه بهرامی افزود: حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی جزء ستاره‌های بسکتبال ایران هستند و وجود این بازیکنان هم از نظر تجربه و هم از نظر بزگی برای تیم ملی غنیمت هستند و همچنان این ۲ بازیکن شایستگی حضور در تیم ملی را دارند. حامد حدادی و صمد خارج از کشور حضور دارند و هر زمانی که بتوانند به ایران بیایند و در خدمت تیم ملی باشند ما هم استقبال می‌کنیم. در حال حاضر اردو‌های تیم ملی با توجه به برگزاری لیگ برتر بسکتبال کشور بر همین برنامه‌ها دنبال خواهد شد و در اردیبهشت ماه پس از اتمام لیگ می‌توانیم برنامه‌ها و اردو‌های بلند مدتی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما