شناسهٔ خبر: 50871847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

از رد درخواست‌ها برای بازی دوستانه تا جنجال البسه؛

پایان سکوت نایب رئیس زنان با حرف‌های جنجالی!

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در گفتگویی به حواشی ماه‌های گذشته حوزه مسئولیتش در فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" سیده شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال که در روزهای گذشته کمتر مصاحبه‌ای با رسانه‌ها داشت، در گفتگویی مفصل به تشریح وضعیت فوتبال و فوتسال زنان ایران و البته اتفاقات حاشیه‌ای پیرامون آن پرداخت.

 

* به همه سیرجانی‌ها تبریک می‌گویم

او در بخش ابتدایی صحبت‌های خود به قهرمانی تیم زنان شهرداری سیرجان واکنش نشان داد و گفت: من به تیم خوب شهرداری سیرجان، خانم جهان‌نجاتی و کادرفنی‌شان، سرکار خانم عرب که قدم به قدم در کنار این تیم بودند و مسئولین محترم شهر سیرجان که زحمت کشیدند، تبریک می‌گویم؛ می‌دانید که سال گذشته هم این دوستان قهرمان لیگ ما بودند و خوشحالم که در جایی که قرار بود به این تیم جا اهدا شود، برای اولین‌بار خبر برگزاری این مسابقات را در سیرجان به آن‌ها دادم که باعث خوشحالی من است.

 

* نام شهرداری سیرجان در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد

وی افزود: به هر صورت ورودشان به این عرصه برای اولین‌بار در تاریخ ایران خواهد ماند و این‌که به عنوان نماینده باشگاه‌های زنان ایران در آسیا ورود پیدا کردند، جای بسیار خوشحالی و خرسندی است و خوشحالم که توانستند نایب قهرمان شوند؛ همانطور که خانم جهان‌نجاتی هم گفتند واقعا با بحث کارت زرد بوده است وگرنه می‌توانستند قهرمان شوند.

 

* به دنبال قهرمانی آسیا در عرصه باشگاهی هستیم

موسوی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ریزی فدراسیون برای حمایت از این تیم و موفقیت‌های بیشتر چیست، گفت: این‌که مسابقات لیگ بتواند درست و منظم برگزار شود و ما بتوانیم باشگاه‌های قوی را در برگزاری لیگ داشته باشیم و بازیکنان خوبی را در لیگ پرورش بدهیم، قطعا کمک می‌کند؛ ما علاوه بر نایب قهرمانی، انتظار قهرمانی را داریم و حتما ایرانی‌ها به اول بودن علاقه دارند و همه انسان‌ها کمال‌طلب هستند. برنامه می‌خواهد و خوشبختانه باشگاه‌ها هم در این زمینه با برگزاری رقابت‌های آسیایی، برنامه‌ریزی منسجم‌تری کرده‌اند و انگیزه دارند، توسط سازمان لیگ هم برنامه‌ریزی منظمی برای برگزاری لیگ برتر انجام شده است که فکر می‌کنم خیلی به این مسئله کمک می‌کند.

 

* پاداش برای سیرجانی‌ها مصوبه هیات‌رئیسه می‌خواهد!

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در واکنش به پرداخت پاداش به سیرجانی‌ها گفت: پیش از این‌که بازیکنان به سیرجان بروند، پیش آن‌ها رفتم و این مسئله هم مطرح شد و باهم صحبت کردیم؛ تصمیم پاداش به همه تیم‌ها با توجه به این‌که به مسائل مالی مرتبط می‌شود، تصمیم‌گیری درباره آن برعهده هیات‌رئیسه است و در این خصوص ما با بچه‌ها صحبت کردیم و انشالله در جلسه هیات‌رئیسه مطرح خواهیم کرد.

 

شهره موسوی درباره این‌که آیا تابحال این مسئله در هیات‌رئیسه مطرح نشده، پاسخ داد: جلسه هیات‌رئیسه که هر دقیقه برگزار نمی‌شود، ما در خصوص تیم ملی بحث پاداش را داشتیم اما عرصه باشگاهی چون اولین‌بار این اتفاق پیش آمده، باید مطرح شود و در اولین جلسه هیات‌رئیسه مطرح می‌شود و تصمیم کلی گرفته می‌شود؛ درباره تیم ملی قبل از این‌که این اتفاق بخواهد پیش بیاید، بحث شده بود چون می‌دانید که بحث فدراسیون در درجه اول تمرکز بر روی تیم‌های ملی و سپس باشگاهی است و به همین علت پاداش تیم ملی پرداخت شده بود.

 

موسوی در توضیح این‌که آیین‌نامه مشخصی در این‌باره وجود ندارد، گفت: آیین‌نامه‌ی مشخصی نداریم، چرا که برای اولین‌بار است که در این سطح از رقابت‌های باشگاهی این تورنمنت برگزار شده و تا به حال پیش از این نداشتیم.


* برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی زنان 50-50 است!

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌ریزی انجام شده برای تیم ملی فوتبال زنان توضیح داد: برنامه‌ریزی در این خصوص به صورت حرفه‌ای انجام شده است و ما به جاهای مختلف از جمله ژاپن، چین تایپه و کشورهایی که سطح بازی‌هایشان بالاست، برای‌شان دعوت‌نامه فرستادیم که می‌خواهیم با شما بازی کنیم و نامه‌ها را ما ارسال کردیم؛ قطعا ما 50 درصد قضیه هستیم و 50 درصد از آن‌طرف است که باید به ما پاسخ بدهند.

 

او ادامه داد: آن‌چه که از طرف ما در کمیته زنان باید انجام می‌شده، انجام شده است ولی خودتان می‌دانید که هر چیزی دو طرف دارد؛ یک طرف ما هستیم و طرف مقابل هم باید علاقه‌مند باشد تا این اتفاق رخ بدهد. مسائل فوتبال را کلان در کنار سایر مسائل جاری در کشور ببینید و نمی‌توانیم جدا کنیم، در هر صورت من این را می‌گویم شاید در برنامه زنده خوشایند هم نباشد اما راحت می‌گویم، خیلی از اوقات مراجع بین‌المللی می‌گویند فوتبال از سیاست جداست اما این را در شعار می‌گویند و در عمل فوتبال را هم سیاسی می‌کنند.

 

* پیش از قرعه‌کشی به دنبال تورنمنت چهار جانبه در هند بودیم

شهره موسوی در ادامه صحبت‌های خود درباره تیم ملی فوتبال زنان گفت: هند چون که میزبان است قبول نمی‌کند که با تیم ما بازی کند، بنابراین برنامه‌ریزی برای انجام تورنمنت چهار جانبه پیش از این بود که بخواهد قرعه‌کشی انجام شود و بعد از این‌که قرعه‌کشی انجام شد مسلماً این اتفاق نخواهد افتاد.

 

* رقبا پیشنهاد بازی در ایران را نمی‌پذیرند چون ...

وی افزود: برنامه‌ریزی و اتفاقاتی که در کمیته زنان فدراسیون فوتبال باید انجام می‌شد انجام شده و تقاضاهای مخلتفی به کشورهای مختلف داده شد، می‌دانید که امکان میزبانی برای ما با توجه به الزامات پوشش برای تیم‌های حریف، شدنی نیست و ما باید در کشورهای دیگر بازی کنیم و این‌که در واقع ما درخواست می‌کنیم و این‌که ما را بپذیرند یا نپذیرند، در اختیار ما نیست.

 

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ کشوری درخواست ما را نپذیرفته، گفت: تا این لحظه که من در خدمت شما هستم، در حال مذاکره هستیم و نمی‌گویم که جواب قطعی منفی گرفتیم، خیر اصلا این‌چنین نیست اما در حال مذاکره هستیم و امیدوارم این اتفاق پیش بیاید و بتوانیم آن را انجام بدهیم.

 

* مرحله مقدماتی، رقبا بیشتر کار کردند اما با غیرت و همت برنده شدیم!

نایب رئیس زنان در توضیح شرایط تیم ملی زنان گفت: در مرحله اول هم تیم‌هایی که با ما همگروه بودند، برنامه‌ریزی‌های خیلی حرفه‌ای و منسجمی کرده بودند و آن‌چه از دست‌شان بر می‌آمد برای موفقیت انجام داده بودند اما زنان ما، خانم ایراندوست و کادرفنی‌شان و تک تک بازیکنان‌مان ممکن است خیلی از امکاناتی که تیم‌ها در خارج از کشور دارند را در اختیار نداشتند -هر چند که فدراسیون تمام توان خود را به کار گرفت- اما با توجه به شرایطی که وجود دارد و بازی‌هایی که رقبای‌مان خیلی بیشتر از ما انجام داده بودند اما دیدید که توانستیم موفق شویم چون با غیرت و همت بچه‌های ما بازی کردند و اتفاق خوبی را توانستند رقم بزنند!

 

* صرفا یک بازی دوستانه دلیل موفقیت یا شکست نمی‌شود

وی افزود: این‌که ما بگوییم صرفا ممکن است چون بازی با ژاپن نداشتیم که سبک بازی‌اش شبیه به همگروه‌های تیم ملی زنان است و این مسئله باعث می‌شود تا قطعا موفق نشویم، من این را نمی‌پذیرم؛ مهم است اما این کافی نیست که بگوییم اگر با ژاپن بازی می‌کردیم موفق می‌شدیم، خیر بچه‌های ما قطعا باغیرت بازی می‌کنند و ثابت می‌کنند که در این شرایط می‌توانند بازی کنند، چون واقعا آنچه از دست فدراسیون فوتبال بر می‌آمد در اختیارشان گذاشت.

 

* حمایت‌های از فوتبال زنان در تاریخ سابقه نداشت

شهره موسوی با اشاره اقدامات انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری اردوهای منظم از زمان تشکیل تیم ملی چون می‌دانید زمانی‌که فدراسیون شروع به کار کرد و هیات‌رئیسه جدید روی کار آمد تیم ملی در تعطیلات بود، جا دارد از شخص آقای عزیزی‌خادم تشکر کنم چون حمایت‌های ویژه‌ای از کمیته زنان و فوتبال زنان داشتند که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشت. امکانات هر چه در اختیار بود، سعی شد تا به صورت مساوی تقسیم شود و در تامین شرایط مالی که واقعا قبول کنیم که فدراسیون فوتبال در شرایط سختی تحویل هیات‌رئیسه جدید داده شد و ما وارث بدهی‌های پیشین بودیم.


* مطمئن باشید برنامه‌ریزی شده و اتفاقات خوبی می‌افتد

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال درباره جنجال البسه در هنگام اعزام تیم ملی و برنامه‌ریزی انجام شده، توضیح داد: بله در جریان هستم که در بحث لباس اعزام تیم ملی، بعضی از دوستان این‌طرفی و آن‌طرفی به ما لطف داشتند و همه جور صحبت هم انجام شد! آن‌چه که گذشته است، گذشته و قطعا برای آینده برنامه‌ریزی شده و مطمئنا اتفاق خوبی می‌افتد؛ به هر صورت، زنان ما شأن‌شان بسیار بیشتر از این‌هاست که ما بخواهیم با شرایطی آن‌ها را اعزام کنیم که هر حدشان نباشد. خودتان می‌دانید که برای اولین‌بار با پرواز اختصاصی رفتند، کادر پروازشان تماماً زنانه بود که این فکر می‌کنم اتفاق بی‌نظیری در تاریخ فوتبال زنان ایران است که تا این حد به آن‌ها توجه شده بود.

 

* همیشه به تیم ملی زنان لباس نو تحویل دادیم

او درباره وضعیت البسه تیم ملی زنان گفت: در موقع اعزام و مسابقات که اصلا این‌چنین نیست که بخواهند البسه را بشورند و دوباره بپوشند، آن‌چه که از فدراسیون بر می‌آید و تا آن‌جایی که من می‌دانم همیشه لباس نو تحویل شده است؛ هر دفعه قبل از اعزام، بچه‌ها لباس گرفتند. فدراسیون واقعا توجه ویژه‌ای به زنان داشته و همه تلاش‌ها به کار گرفته شده است.

 

* در همان فرودگاه برای تیم ملی زنان جلسه گذاشتیم!

موسوی با اشاره به جلسات برگزار شده برای هماهنگی و برنامه‌ریزی توضیح داد: ما جلسات مکرری را بلافاصله بعد از بازگشت از بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها داشتیم، در همان فرودگاه جلسه‌ای با آقای کامرانی‌فر و خانم ایراندوست داشتیم و دو روز بعد در دفتر آقای کامرانی‌فر صحبت شد و جلسه برگزار شد و برنامه‌ریزی‌ها درباره موارد مختلف اعزام تیم ملی زنان برنامه‌ریزی شده و مسیر کاملا مشخص است که قرار است چه اتفاقی پیش بیاید.

 

* ورود زنان به ورزشگاه، یک مسئله چندوجهی است و در اختیار من نیست

شهره موسوی در پاسخ به سوالی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: این موضوع را چندی پیش رسانه‌های دیگر هم از من پرسیدند و گفتم که موضوعی است که باید به صورت کلان درباره آن صحبت شود؛ این‌که صرفا در اختیار من یا فدراسیون فوتبال باشد، نیست. تنهایی نمی‌شود درباره این قضیه صحبت کرد و باید درباره همه جهات آن تصمیم‌گیری شود.

 

* میزبانی از مسابقات زنان با مسابقات مردان متفاوت است

او درباره مقایسه برگزاری مسابقات بین‌المللی داخل کشور و تیم ملی زنان گفت: بحث این نیست که ما نمی‌توانیم میزبانی را بگیریم، با توجه به شرایطی که هست خیلی از تیم‎‌ها قبول نمی‌کنند که با شرایط ما بخواهند بازی کنند؛ کشتی یک ورزش مردانه است، پوشش و مدل لباس آن مشخص است و ما در حوزه آقایان میزبان خیلی از تیم‌ها هستیم اما باید قبول کنیم در حوزه زنان محدودیت‌هایی وجود دارد و باید تابع قوانین کشور باشیم.

 

موسوی توضیح داد: این مسئله منافاتی با این‌که من اختیار کامل دارم ندارد، این مسئله کلی است و من که نمی‌توانم در هر کدام از بحث‌ها ورود کنم، فکر می‌کنم بحث دارد به حاشیه کشیده می‌شود.

 

* صانعی برای فوتسال کمک کرد اما بعضی‌ها همراهی نکردند

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در واکنش به تعطیلی تیم ملی فوتسال زنان و عدم انتخاب سرمربی گفت: آقای صانعی خیلی کمک کردند، من چندین بار با ایشان صحبت کردم و جلسات متعددی با ایشان داشتم و جا دارد از آقای صانعی تشکر کنم، متاسفانه برخی از دوستان همراهی نکردند وگرنه در همان مهرماه تکلیف تیم ملی فوتسال و سرمربی آن مشخص می‌شود.

 

* می‌خواهم فضا را از حاشیه دور نگه دارم و سرمربی فوتسال را انتخاب کنیم

وی افزود: حاشیه‌های بسیار زیادی را در فضاهای مختلف ایجاد کردند و هنوز هم دارند به حواشی ادامه می‌دهند، بحث اختیار یک طرف است اما این‌که بخواهیم در فضایی آرام و به دور از حاشیه به کارمان بپردازیم، بحث دیگری است؛ انشالله فوتسالیست‌های ما آسیب نمی‌بینند، این وظیفه من به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون است که بتوانم فضا را دور از حاشیه نگه دارم، هیچکس در فضای پر از تنش به موفقیت نمی‌رسد.

 

موسوی ادامه داد: اگر ما دوست داریم فوتبال و فوتسال ما به موفقیت دست پیدا کند، اولین وظیفه همه ما این است که فضای آرام ایجاد کنیم؛ این‌که ما فضاسازی کنیم درست نیست، چراغ فوتسال روشن است و مسئله حل خواهد شد، البته نه با اسم بردن از افراد و این‌که بخواهیم جو ایجاد کنیم.


* اولویت فدراسیون فوتبال زنان بود چون ...

شهره موسوی درباره نگاهی فوتبالی فدراسیون تا فوتسالی پاسخ داد: خیر، اصلا این‌چنین نیست؛ اولویت ما با توجه به زمانی که نسبت به مسابقات فوتبال داشتیم روی این بحث بود چون ما برای فوتسال زمان داشتیم. درباره انتخاب سرمربی با آقای عزیزی‌خادم صحبت کرده‌ام و جلسه‌ای را به‌زودی خواهیم داشت، چون آقای عزیزی‌خادم درگیر مسابقات فوتبال مردان بودند، انشالله در اولین فرصت رزومه‌ها آماده شده و تقدیم‌شان می‌کنیم و با همراهی دبیرکل محترم و هیات‌رئیسه و جمع‌بندی انجام شده، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان معرفی می‌شود و دل‌نگرانی فوتسالی‌ها حل خواهد شد. قول می‌دهم که بتوانیم از موفقیت‌های گذشته فوتسال دفاع کنیم.

 

* کمتر صحبت می‌کنم چون فدراسیون فوتبال سخنگو دارد

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال درباره کمتر شدن تعاملاتش با رسانه‌ها گفت: به هر صورت فدراسیون سخنگو دارد و آقای شریفی سخنگوی فدراسیون هستند، فکر می‌کنم اگر خبرها از یک کانال ارائه شود بهتر است و ما بدون حاشیه به کار کردن بپردازیم موفقیت بیشتری به دست می‌آوریم.

 

* ورود باشگاه‌های بزرگ به فوتبال زنان زیرساخت لازم را می‌خواهد

موسوی درباره تیمداری باشگاه‌های بزرگ در حوزه زنان گفت: چند وقت قبل جلسه‌ای با حضور تمام باشگاه‌های لیگ برتری بود و آن‌جا هم در این‌باره صحبت کردیم و آقای عزیزی‌خادم هم اشاره به ورود باشگاه‌های بزرگ به حوزه زنان داشتند، نیاز به زیرساخت‌های بیشتری است و در حال مذاکره با تیم‌های لیگ برتری هستند و انشالله زودتر انجام شود.

 

* لیگ برتر به شکلی برنامه‌ریزی شد تا تداخلی برای بازیکنان پیش نیاید

شهره موسوی در پاسخ به این‌که کیفیت برگزاری لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال زنان چطور است، گفت: فوتسال فکر می‌کنم در دو گروه در حال برگزاری است و قرار شد به صورت حذفی پیگیری شود که متفاوت از سال قبل است و از هفت آبان بازی‌ها آغاز شد؛ لیگ فوتبال هم از 22 آبان آغاز شد، چون ملی‌پوشان در لیگ برتر هم درگیر مسابقه هستند، هماهنگی خانم ایراندوست و خانم ناظمی مسئول برگزاری بازی‌ها داشتند قرار شد بازی‌ها طوری برگزار شود تا بازیکنان بتوانند هم در عرصه باشگاهی و هم در عرصه ملی حضور داشته باشند و تداخلی ایجاد نشود.

 

* به دنبال رشد متوازن و پایدار در فدراسیون فوتبال هستیم

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال درباره تعاملات انجام شده با داوران در دوره جدید توضیح داد: اینجا جا دارد از آقای افشاریان تشکر ویژه‌ای داشته باشم چون در این قضیه ایشان خیلی خوب ورود کردند و فکر می‌کنم دو ماه پیش از شروع لیگ، کلاس برای داوران لیگ برتری گذاشته شد و آموزش‌های لازم ارائه شد و تست فنی از آن‌ها گرفته شد؛ در حال رصد از سوی کمیته داوران هستند و به لحاظ مالی و البسه هم فدراسیون ورود کرد و شرایط بهتر شد. این نگاه رشد همه‌جانبه در فدراسیون وجود دارد و همه بخش‌ها باید به اندازه هم رشد کنند تا بتوانیم شاهد رشد متوازن پایدار در فدراسیون فوتبال باشیم. همه کمیته‌ها دارند خوب عمل می‌کنند و یکی از بهترین کمیته‌ها کمیته داوران است.

 

* به‌زودی تورنمنت آسیایی در فوتسال زنان در سطح آسیا خواهیم داشت

موسوی در پاسخ به این‌که چه تلاش‌هایی برای دریافت کرسی بین‌المللی شده، گفت: من در حال حاضر در عضو کمیته زنان AFC هستم، در همین کرسی هم می‌شود خیلی کارها کرد؛ ما پیشنهادات مختلفی را به واسطه لطف و همراهی همکارانم در کمیته زنان فدراسیون به کمیته زنان AFC ارائه کرده‌ایم، مثل بحث برگزاری مسابقات فوتسال باشگاهی که من آن را دادم. انشالله قرار است مثل فوتبال، تورنمنت باشگاهی در سطح آسیا برای فوتسال زنان داشته باشیم. جلساتی هم که در کمیته زنان AFC برگزار می‌شود، حضور داریم و مذاکره می‌کنیم و فکر می‌کنم می‌توانم تاثیرگذار باشم.

 

* مردم بهترین قاضی هستند؛ ببینند چه تحویل گرفتیم و الان چه شده است!

در بخش پایانی، درخواست ارائه قولی از سوی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال به جامعه فوتبال زنان شد که موسوی پاسخ داد: من با همه دوستان در حوزه داوران، فوتبال و فوتسال در ارتباط هستم و اگر مشکلی باشد، می‌گویند و من هم پاسخگوی آن‌ها هستم؛ وظیفه خودم می‌دانم آنچه از دستم بر می‌آید برای موفقیت فوتبال و فوتسال زنان انجام بدهم و فدراسیون در این زمینه همراه است و آقای عزیزی‌خادم، آقای کامرانی‌فر و اعضای هیات‌رئیسه پشتیبان حوزه زنان هستند و امیدوار هستم ما وظیفه خدمت‌گذاری را داریم، بتوانیم فوتبال و فوتسال را به حدی از رشد برسانیم که زنان از عملکرد ما راضی باشند و این قول را می‌توانم بدهم. هر چه که هست باید بهتر باشیم و درباره عملکرد من هم مردم باید قضاوت کنند که فوتبال زنان چه بوده است و الان به رغم مشکلات و محدودیت‌ها چه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما