شناسهٔ خبر: 50792267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سپاه تزریق واکسن مردم در روستاهای صعب‌العبور استان قزوین را انجام داد

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار هم‌استانی را در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه کردیم.

صاحب‌خبر -

سردار  رستمعلی رفیعی آتانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به کارنامه افتخارآمیز سپاه پاسداران در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در جریان واکسیناسیون ضد کرونایی در استان قزوین سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) نخستین مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در قزوین را راه‌اندازی و تاکنون بیش از 90 هزار هم‌استانی را در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه کردیم.

وی با اشاره به نقش مهم درمانگاه پاکروان سپاه قزوین در همراهی با دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در قزوین در جریان بحران 2 ساله کرونا این درمانگاه را به طور کامل در اختیار شبکه بهداشت قرار دادیم که کارهایی مانند غربالگری و بستری موقت بیماران کرونایی در آن انجام می‌شود.

رفیعی آتانی اضافه کرد: از ابتدای راه‌‌اندازی مرکز بستری بیماران کرونایی سرپایی در درمانگاه پاکروان تاکنون 2 هزار نفر را بستری موقت کردیم و به این ترتیب در نقطه اوج پیک پنجم بار یک بیمارستان را از دوش دانشگاه علوم پزشکی برداشتیم.

وی همچنین به نقش اقشار بسیج سپاه استان قزوین در اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد:‌ بسیجیان ما برای غربالگری بیماران کرونایی در موج‌های اول تا پنجم به در خانه مردم رفتند و در این حوزه تا امروز بیش از 60 هزار نفر بیمار محتمل و مشکوک به ابتلای کرونایی را غربالگری کردند.

ساخت درمانگاه‌های دائم و موقت در روستاهای محروم

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نقش مهم سپاه در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی گفت: امروز سپاه استان قزوین در حوزه مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه بازوی قدرتمند ستاد مدیریت بحران استان قزوین است که در هر حادثه طبیعی به کمک نیروهای امدادی مانند هلال‌احمر و اورژانس شتافته است.

رفیعی آتانی افزود:‌ از طرفی سپاه در قالب بسیج سازندگی یا قرارگاه پیشرفت و آبادانی نقش اصلی را در اجرای طرح‌های آبخیزداری و احداث بندهای انحرافی دارد تا جلوی سیلاب‌های فصلی را قبل از آغاز آنها بگیرد.

وی با اشاره به ساخت درمانگاه‌های دائم و موقت توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها هم گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین تاکنون با شناسایی روستاهای نابرخوردار از مراکز درمانی به ویژه در نواحی الموت و طارم سفلی در ساخت درمانگاه‌های موقت به کمک دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمده است.

رفیعی آتانی ادامه داد: همچنین با مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین نیروهای واکسیناتور سپاه و بسیج جامعه پزشکی را به روستاهای محروم و دورافتاده فرستادیم تا برای پیرمردان، پیرزنان و افراد بیماری که قادر به حرکت نیستند، واکسن کرونا را تزریق کنند و امروز مردم قدردان ما در روستاهای دیار مینودری از خدمات مخلصانه درمانی سپاه بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ش

نظر شما