شناسهٔ خبر: 50754880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نسخه رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای حل مشکلات اقتصادی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، بابک نگاهداری با تقدیر از فعالیت‌های صندوق نوآوری در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌ آماده هرگونه همکاری با صندوق نوآوری است و از طرح‌ها و برنامه‌ها برای توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کند.

نگاهداری در دیدار با رییس و معاونان صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق در خصوص همکاری این دو نهاد گفت و گو کرد. 

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور جزو حوزه‌های تمرکزی این دوره مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: حتی اولین نشست بنده در سمت رییس حوزه ریاست مجلس با شرکت‌های دانش بنیان بود. بعد به سراغ راه‌اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس رفتیم و در این مرکز سعی داریم از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت کنیم.

نگاهداری با تاکید براینکه نظام قانونگذاری کشور دانش بنیان نیست، اظهار داشت: در مرکز پژوهش‌های مجلس باید در حوزه کارفرمایی نه کارگزاری تمرکز کرده و در این مسیر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اندیشکده‌ها استفاده کنیم تا این شرکت‌ها در حوزه فناوری‌های نرم، رشد و نمو یافته و از آن بهره‌برداری کنیم. اینجاست که صندوق نوآوری می‌تواند به ما کمک کند.

افزایش سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری به هزار میلیارد تومان 

علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ‌در این نشست با تاکید بر اینکه این صندوق برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور از نوآوری در ارائه خدمات و تسهیلات استفاده می‌کند، گفت: با استفاده از مبحث نوآوری، امروز توانسته‌ایم با شبکه بانکی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و سایر بازیگران دولتی و خصوصی اکوسیستم همکاری کنیم و بدون راه اندازی شعبه ای در استان‌ها شعبه‌ای، از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری درخواست‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان شرکت‌های دانش بنیان را پاسخ دهیم و نیازهای مالی آنها را تامین کنیم. بر این اساس شرکت‌ها برای گرفتن تسهیلات نیازی به مراجعه به تهران ندارند.   

وی افزود: با خط اعتباری که به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص داده‌ایم، سرمایه این صندوق‌ها از ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان طی سال‌های گذشته به هزار میلیارد تومان رسیده است.

وحدت با تاکید بر اینکه حوزه تامین مالی نوآوری نیازمند اقدام اساسی و جدی است، از مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان یکی از بال‌های قدرتمند و تاثیرگذار قوه مقننه خواست در این زمینه ورود کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص تشکیل کمیته طرح‌های کلان ملی در این صندوق گفت: یکی از طرح‌های این کمیته که منجر به نتیجه شده است، راه‌اندازی خط تولید واکسن HPV و داروهای مشتق از پلاسما بود که توسط بخش خصوصی و با حمایت صندوق نوآوری ایجاد شده است.

23231

نظر شما