شناسهٔ خبر: 50735285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آذربایجان‌غربی جزو ۱۰ استان برتر در کمک به بازسازی عتبات عالیات است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: این استان در مشارکت و جذب کمک‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدحسن حسینی با بیان اینکه این ستاد از سال ۱۳۹۵ در ۱۷ شهر آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: در این مدت هزار متر مربع "صحن الزهرا " با نذورات مردمی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسعه داده شده و به نام آذربایجان غربی ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه هزار مترمربع "صحن عقیله بنی هاشم" در کربلای معلی به آذربایجان غربی واگذار شده که به ۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد که از این مبلغ تاکنون ۶۰ درصد تامین شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز به همراه چهار استان دیگر معین "سامرا " هستیم که مانند کربلا آن را توسعه خواهیم داد، گفت: جمع‌آوری نذورات مردمی از برنامه‌های اولویت‌دار ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در سال جاری است و براساس تعهدی که داده شده سهم استان به ازای هر نفر از جمعیت آن، ۵۰ هزار ریال است.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان اینکه پرداخت این مبلغ هم اختیاری است، اظهار داشت: خوشبختانه همه در استان پای کار هستند به طوری که در سال گذشته ۸۰ درصد تعهد استان محقق شد و امسال هم با اینکه در ماه هشتم سال قرار داریم ۸۰ درصد تعهد استان جذب شده و تا پایان سال هم ۲۰ درصد بیشتر از تعهد پیش بینی شده محقق می‌شود.

حسینی در رابطه با عملکرد میاندوآب هم گفت: این شهرستان هم امسال فعالیت مطلوبی داشته و فرهنگ کمک به بازسازی عتبات عالیات در بین مردم به خوبی جا افتاده به طوری که در سال جاری یک میلیارد ریال جذب شده است.

وی افزود: امسال کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی در میان مردم میاندوآب نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: از مسوولان هم انتظار داریم با جذب کمک‌های مردمی از خود باقی الصالحاتی برای آخرت و اقدام نیک برای نسل آینده به جا گذارند و نقش مهم و ماندنی در بازسازی و توسعه عتبات مقدس کربلا، کاظمین، سامرا، نجف و حرم حضرت زینب (س) در سوریه ایفا کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما