شناسهٔ خبر: 50719636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الجزایر خواستار عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب شد

رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر ضمن انتقاد از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، خواستار عضویت مجدد این کشور در این اتحادیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر خواستار احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد.

لعمامره روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران الجزایری گفت: «زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بدون دخالت در امور داخلی آن فرا رسیده است. ما از ابتدا با تعلیق عضویت سوریه موافق نبودیم و اعتقاد داشتیم که این اقدام کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند».
لعمامره همچنین از سفر رسمی شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات به دمشق استقبال کرده است.

کشور‌های عضو اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ و پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه، عضویت این کشور در اتحادیه را به حالت تعلیق درآورند. در ادامه چندین کشور عضو، سفیران خود را از سوریه فراخواندند. سال‌ها بعد، برخی از این کشور‌ها اقداماتی را برای تعامل مجدد با دمشق و بازگشایی سفارت‌ها آغاز کردند.

اتحادیه عرب که با نام اتحادیه کشور‌های عرب نیز شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل کشور‌های عمدتاً عربی جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است. در این اتحادیه ۲۲ کشور عربی زبان، شامل ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی عضو هستند. این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو مؤسس که شامل مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، و اردن می‌شود، بنیان نهاده شد. من نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما