شناسهٔ خبر: 50715199 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بازی Forza Horizon 5 موفق‌ترین افتتاحیه تاریخ ایکس باکس را داشت

شهریار شهبازنژاد

صاحب‌خبر -

رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، خبر داد که بازی Forza Horizon 5 بهترین افتتاحیه را در تاریخ عناوین اختصاصی این شرکت داشته است.

فیل اسپنسر در توییتی اعلام کرد که پنجمین عنوان در فرنچایز جهان آزاد و ریسینگ استودیوی پلی‌گرند گیمز (Playground Games) توانسته تا رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه را در آثار منتشره توسط ایکس‌باکس را بزند. آقای اسپنسر ادامه داد که این بازی بسیار از عنوان قبلی خود موفق‌تر عمل کرده و ایده‌ی داشتن گیمرهایی از پلتفرم‌های مختلف از طریق سرویس‌های ایکس‌باکس به موفقیت رسیده است.

آقای فیل اسپنسر در توییت خود گفت:

سال‌ها است که در حال سرمایه‌گذاری هستیم تا عناوین ایکس‌باکس روی دیگر پلتفرم‌ها بازی شوند.

با داشتن بیش از ۴.۵ میلیون گیمر از طریق رایانه‌های شخصی، سرویس کلود ایکس‌باکس و کنسول‌های خود، بازی Forza Horizon 5 نشان داد که این ایده در حال عملی شدن است.

بازی Forza Horizon 5 بزرگ‌ترین افتتاحیه در تاریخ عناوین استودیوهای ایکس‌باکس داشت و توانسته که سه برابر Forza Horizon 4 مخاطب جذب کند. از هواداران ممنونم و به استودیوی پلی‌گرند گیمز تبریک می‌گویم.

هرچند بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ (۹ نوامبر ۲۰۲۱) عرضه شد، اما حدود یک میلیون از هوادارن این فرنچایز، با خرید نسخه‌ی پریمیوم بازی با قیمتی معادل ۹۹ دلار یا ۸۵ پوند، توانستند پیش از عرضه‌ی رسمی آن، شروع به تجربه‌ی این عنوان کنند. از آنجا که نسخه‌ی استاندارد این بازی از طریق سرویس گیم پس در دسترس قرار گرفت، مشترکین این سرویس می‌توانند با پرداخت ۴۵ دلار یا ۴۰ پوند به نسخه‌ی پریمیوم آن دسترسی پیدا کنند.

با توجه به این که تعداد گیمرهایی که پیش از عرضه‌ی رسمی این بازی، تجربه‌ی آن را شروع کردند به حدود یک میلیون نفر رسیده بود، می‌توان نتیجه گرفت که این بازی فرست پارتی توانسته تا پیش از انتشار، مبلغی بین ۵۴ تا ۱۱۸ میلیون فروش داشته باشد.

می‌توانید نمرات و نقدهای بازی Forza Horizon 5 را از اینجا مطالعه کنید.

MahyarMsm amir_hasanpoor

نظر شما