شناسهٔ خبر: 50647364 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

هیوندای النترا N Line در مقابل فولکس واگن جتا GLI + فیلم

هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI   اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI  این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

این دو سدان زمانی از نظر امکانات و ظاهر شبیه هم به بودند، اما اخیراً هیوندای النترا N Line با اعمال تغییراتی باعث شده که این خودرو با رقیب دیگر تفاوت هایی داشته باشد.

النترا: یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر N Line را تامین می‌کند. همان موتوری که بسیاری از خودرو‌های دیگر را در هر دو مدل هیوندای و کیا نیرو می‌دهد. این موتور قادر است  ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند فوت گشتاور تولید کند؛ یک گیربکس DCT هفت سرعته نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می کند.

مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
 

موتور ۱.۶ لیتری یک موتور کوچک است و زمانی که روشن است، هیچ صدایی از آن بلند نمی شود. این موتور قادر است حداکثر گشتاور را بین ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند، اما با وجود ۲۰۱ اسب بخار قدرت، فاقد قدرتی است که از یک موتور ۲۰۱ اسب بخار می توان انتظار داشت.

جتا: یک موتور ۲.۰ لیتری توربو، نیروی موتور TFSI جتا را تامین می کند که قادر است ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید کند که ۶۳ پوند فوت بیشتر از النترا است. این موتور نیرو را با یک گیربکس دستی 6 سرعته منتقل می کند که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد، نکته جالب توجه اینجاست که گشتاور اضافی تأثیر عمیقی بر واکنش GLI دارد.

مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
 

خودرو‌هایی مانند GLI برای سرگرمی طراحی شده اند و هیچ چیز به اندازه ابعاد جمع و جور با موتور قدرتمند و جعبه دنده دستی سرگرم کننده نیست.

 در حالی که النترا N Line و جتا GLI هر دو سدان های پرقدرتی هستند و توانایی بالا دارند اما GLI در رانندگی با روحیه و مقابله با پیچ و خم‌ها بهتر از N Line عمل می‌کند.

النترا: در النترا برخی امکانات وجود ندارد، به طور مثال  دسته ابزار ۱۰.۲۵ اینچی کاملا دیجیتال وجود ندارد که نبود آن مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا صفحه‌های آنالوگ که وجود دارد، به سادگی زیبا به نظر می‌رسند. به جای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم ۸.۰ اینچی ارائه شده است که اپل کارپلی بی سیم و اندروید را ارائه می‌دهد که با صفحه نمایش بزرگتر در دسترس نیست. 

مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
 

صفحه کیلومتر این خودروی به روز از یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی ساخته شده است که به راننده اطلاعات لازم سیستم ناوبری را می دهد و همچنین در حالت رانندگی اسپرت رنگ نمایشگر قرمز و حالت نرمال سفید و حالت اکو آبی است. این خودرو همراه با سیستم هشدار استاندارد برخورد از جلو، سیستم کمکی ترمز، حفظ بین خطوط و کمک‌های بعدی، تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک متقاطع عقب و حتی هشدار توجه راننده ارائه می شود. خروج ایمن و کمک نور بالا نیز بخشی از تجهیزات استاندارد هستند.

جتا: در النترا هیچ پورت USB-C ارائه نمی‌شود اما جتا کاملاً برعکس عمل کرده و دارای پورت USB-C است؛ همچنین این خودرو با شارژ بی سیم استاندارد ارائه می‌شود و دارای امکاناتی مانند Android Auto بی سیم و Apple CarPlay است. جتا نیز مانند النترا دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی است. اما سیستم MIB در اینجا در مقایسه با النترا کندتر عمل می کند.

مقایسه هیوندای النترا N Line و فولکس واگن جتا GLI + فیلم
 
 

پشت آمپری تمام دیجیتال در این خودرو بسیار درخشان به نظر می‌رسد و عملکرد و سفارشی سازی عالی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش، واضح و به خوبی تعریف شده است. در مورد سیستم‌های کمک راننده، این سیستم ویژگی‌هایی مانند هشدار توجه راننده، کمک خروج ایمن و دستیار دنبال کردن خطوط مانند النترا را ارائه نمی‌کند، در عوض کروز کنترل تطبیقی ​​را ارائه می‌کند. به علاوه، ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار و تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل عقب نیز بخشی از این بسته است.

 هر دو از نظر ویژگی‌ها و تجهیزات ایمنی تقریباً یکسان هستند، اما حذف کروز کنترل تطبیقی ​​در النترا یک مورد آشکار است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_15042746"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7952882/15042746?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما